Toon posts:

[wormguard] XP melding over Help=ctr.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik als ik help probeer te activeren:

helpctr.exe is geen geldige Win32-toepassing

Met deze waarschuwing gezocht op google en hier met de search, geen resutaten die matchen.
Search met enkel ctr.exe wel, maar ook niet toepasbaar op mijn melding.

Help kan ik wel activeren als ik rechtstreeks dubbelklik op het bestand in PC Health.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Probeer eens dit bestand de verknoeien ofzo, zodat Windows hem weer terugplaatst (/repareert)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pastapappie.NET schreef op 02 april 2004 @ 10:07:
Probeer eens dit bestand de verknoeien ofzo, zodat Windows hem weer terugplaatst (/repareert)
Ik heb dat bestand al in de prullebak gezet, maar als ik via sde normale manier help wil opstarten, zet hij weer dat help-ctr.exe neer.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En systemfilecheck al geprobeerd?
SFC /scannow

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op 02 april 2004 @ 10:12:
En systemfilecheck al geprobeerd?
SFC /scannow
Kan je me vertellen hoe ik dat doe?

• pasta

pasta

Ondertitel

Start | uitvoeren | sfc /scannow

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, heb sfc/scannow ingetikt, maar hij zegt dat hij die opdracht niet kan vinden. Misschien de NL opdracht intikken, of maakt dat hier niet uit?

• pasta

pasta

Ondertitel

Heb je het precies zo ingetypt zoals je het hier hebt gedaan (aan elkaar dus)? Zo ja, ff een spatie tussen die sfc en /scannow doen :)
edit:
Dag mensjes onder mij :w

[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 02-04-2004 10:25 ]

Signature

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 10:23:
Heb het geprobeerd, heb sfc/scannow ingetikt, maar hij zegt dat hij die opdracht niet kan vinden. Misschien de NL opdracht intikken, of maakt dat hier niet uit?
Misschien een spatie te weinig? *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Excuus dat ik de spatie over het hoofd heb gezien.

Nou, heb het gedaan, hij vraagt vervolgens om de XP-CD. Er in gedaan, en vervolgens kom ik dus in de set-up van XP. Maar wat ik nu verder moet doen, ik heb geen idee. Het meest gaat over netwerk installeren, en een optie bestanden overzetten. Nou ja, ik neem aan dat jullie dat scherm wel kennen.

Overigens, ik heb een OEM-versie van XP, weet niet of dat nog verschil maakt.

• 3dfx
  • Niet online
Dat setup-menu is het gevolg van de autoplee functie van Windows en werd dus niet gestart door SFC.
SFC heeft zo'n voortgangsindicatorschermpje, gewoon wachten tot 'ie klaar is met checken.
Evt. rebooten, en kijken of dat bestand nog probs geeft. Zo ja, probeer dan te zoeken op de site van Microsoft
(met name de supportsite en knowledgebase)

Doe maar niet joh ;)

[ Voor 30% gewijzigd door elevator op 02-04-2004 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op 02 april 2004 @ 12:10:
Dat setup-menu is het gevolg van de autoplee functie van Windows en werd dus niet gestart door SFC.
SFC heeft zo'n voortgangsindicatorschermpje, gewoon wachten tot 'ie klaar is met checken.
Evt. rebooten, en kijken of dat bestand nog probs geeft. Zo ja, probeer dan te zoeken op de site van Microsoft
(met name de supportsite en knowledgebase)

<span style='color:blue'>Doe maar niet joh ;) </span>
Ja, ik snap dat sfc dat niet genereerd. Maar ervolgens vraagt hij wel om de XP-CD. Die doe ik er dan in, en dan begint dat setup-menu. Klik ik dat vervolgens weg, blijft sfc om die cd vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt (volgens mij althans) nog gekker.
M'n vrouw is net thuism heeft op haar laptop gekeken naar dat bestand helpctrl.exe, en bij haar komt het helemaal nergens voor.????

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit!! Eindelijk, na een hele dag zoeken.............

Wat is er aan de hand? Help en ondersteuning wordt vernaggeld door een ander progje wat ik heb draaien, en wel Worm Guard.
Te vinden op deze site: http://wormguard.diamondcs.com.au/index.php?page=home

Dit progje maakt een lege helpctrl.exe (0 bytes). Vervolgens kan het "echte" help wat onder PC Health staat niet meer opstarten. En als je dit weggooit, dan zou het over moeten zijn. Maar omdat dit progje constant op de loer ligt, produceert hij iedere keer weer die lege help.exe.

Het probleem is bekend bij Worm Guard, lees: http://wormguard.diamondcs.com.au/index.php?page=xphelp

Men werkt aan een oplossing, en tot die tijd wordt er geadviseerd om een snelkoppeling op het buroblad te zetten naar het echte bestand in PC Health. En dat klopt, want dat had ik al gemerkt, dat dit bestand op zich wel bleef werken.

Nou, opgelost dus, en ondanks dit probleem met WormGuard, kan ik dit progje iedereen van harte aanbevelen. Het is geen anti-virus prog, maar een aanvulling op. Het is werkelijk ideaal!!

Iedereen dank voor de genomen moeite om me te helpen!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het blijkt dus een probleem te zijn met een anti-worm achtig programma - ik verplaats daarom je topic nog eventjes naar ons Beveiliging & Virussen forum :)

Windows Operated Systems >> Beveiliging & Virussen
Pagina: 1