NAT Via com port

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wist niet precies waar ik terecht moest met mijn vraag. Dus heb ik hem maar hier geplaatst.

Situatie :

netwerk 1 :Redhat 9.0 netwerk met winxp/win2k clients

netwerk 2: Win2k3 standard server + win2k/winxp clients

Netwerken zijn gelinkt dmv een directe com port verbinding (19200). In redhat zijn de routing tables gemaakt, en er kan vanaf netwerk 1 clients of server gepingt worden naar de netwerk 2 server (win2k3).

Wat ik dan echter niet voor elkaar krijg is de netwerk 2 clients verbinding op laten zetten met de netwerk 1 clients. Voor de duidelijkheid netwerk 1 heeft alleen verbinding met de server van netwerk 2.

Moet ik nou NAT op de win2k3 server installeren om dit voor elkaar te krijgen? Hoe gaat dit in zijn werking in combinatie met een com port verbinding?

Mijn V&A

Verwijderd

de infrastructuur maakt niet uit. of je nu com/lpt/ethernet gebruikt. Je moet zorgen dat het verkeer gerouteerd wordt... zowel op je win2k3 machine als je linuxbak moet je dit aanzwengelen.
Linux oa uitvoeren:
(route add -net netwerk2/mask gw <server netwerk2 binnenkant>) en
(/proc/sys/net/ipv4/ip_forward op 1)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 10:15:
de infrastructuur maakt niet uit. of je nu com/lpt/ethernet gebruikt. Je moet zorgen dat het verkeer gerouteerd wordt... zowel op je win2k3 machine als je linuxbak moet je dit aanzwengelen.
Linux oa uitvoeren:
(route add -net netwerk2/mask gw <server netwerk2 binnenkant>) en
(/proc/sys/net/ipv4/ip_forward op 1)
Voor de duidelijkheid linux routing werkt, alleen de win2k3 server en nat krijg ik niet aan de praat..

Mijn V&A