... En monitor AOC 7K. Draait op Windows ME
Ik ben nu voor een kennis bezig en die heeft het volgende probleem:
Op een resolutie van 800x600 vallen een groot deel van haar icoontjes "buiten het scherm". Deze mevrouw is 60 ongeveer, en 800*600 vindt ze gewoon het lekkerst werken.
Deze krijgt ze ook met geen mogelijkheid terug.
Automatisch schikken geeft geen oplossing.
Er kan wel een tweede monitor op deze videokaart aangesloten worden, maar deze optie staat uit en er heeft nog nooit een andere monitor aan gehangen.
Net toevallig even op 1600x1200 gezet, alle icoontjes waren zichtbaar. Stapsgewijs terug richting 800x600. Tussendoor bleven de icoontjes zichtbaar. Maar op 800x600 zijn er weer een paar icoontjes weg. Het lijkt wel alsof de computer "denkt"dat er een 2e monitor aanhangt.
Wat ook vreemd is, is dat de icoontjes 5 centimeter verwijderd zijn van elkaar. Dit valt niet te veranderen.
Het lijkt wel of op de een of andere manier het raster is vergroot. Bij uitlijnen op raster staan de pictogrammen dus standaard 5 cms van elkaar af..
edit: Wat ik nog niet heb geprobeerd, is een driverupdate uit te voeren. Twijfel eraan of dat werkt.
Ik heb wel 185 spyware items weten te verwijderen.
Iemand een handig ideetje?
Ik ben nu voor een kennis bezig en die heeft het volgende probleem:
Op een resolutie van 800x600 vallen een groot deel van haar icoontjes "buiten het scherm". Deze mevrouw is 60 ongeveer, en 800*600 vindt ze gewoon het lekkerst werken.
Deze krijgt ze ook met geen mogelijkheid terug.
Automatisch schikken geeft geen oplossing.
Er kan wel een tweede monitor op deze videokaart aangesloten worden, maar deze optie staat uit en er heeft nog nooit een andere monitor aan gehangen.
Net toevallig even op 1600x1200 gezet, alle icoontjes waren zichtbaar. Stapsgewijs terug richting 800x600. Tussendoor bleven de icoontjes zichtbaar. Maar op 800x600 zijn er weer een paar icoontjes weg. Het lijkt wel alsof de computer "denkt"dat er een 2e monitor aanhangt.
Wat ook vreemd is, is dat de icoontjes 5 centimeter verwijderd zijn van elkaar. Dit valt niet te veranderen.
Gedaan, maar alles stond al default. Nogmaals gedaan, en alles bleef bij hetzelfde ...Desktop instellingen terugzetten naar standaard, zodat er geen 5 cm meer tussen de icons zit. Rechtsklikken op desktop en dan bij Appearance terug naar Windows Default.
En dat heb ik ook geprobeerd. Lukte ook nietDan resolutie naar 1600x1200 en alle icons handmatig linksboven wegzetten.
Dan terug naar 800x600 en dan zou je volgens mij bij alle icons moeten kunnen....
Nee..Als je icons 5 cm uit elkaar staan staat het dus niet op standaard....
Het lijkt wel of op de een of andere manier het raster is vergroot. Bij uitlijnen op raster staan de pictogrammen dus standaard 5 cms van elkaar af..
Zoals gezegd. (Automatisch) schikken is niet echt een optie.Maar wat gebeurt er dan met de icons als je ze bij wijze van spreke allemaal op elkaar zet in de linkerbovenhoek van je scherm? Dan maakt de resolutie geen ene kloot uit verder...
edit: Wat ik nog niet heb geprobeerd, is een driverupdate uit te voeren. Twijfel eraan of dat werkt.
Ik heb wel 185 spyware items weten te verwijderen.
Iemand een handig ideetje?