Toon posts:

icoontjes buiten schermbereik met GeForce 2MX 100/200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... En monitor AOC 7K. Draait op Windows ME

Ik ben nu voor een kennis bezig en die heeft het volgende probleem:
Op een resolutie van 800x600 vallen een groot deel van haar icoontjes "buiten het scherm". Deze mevrouw is 60 ongeveer, en 800*600 vindt ze gewoon het lekkerst werken.
Deze krijgt ze ook met geen mogelijkheid terug.
Automatisch schikken geeft geen oplossing.

Er kan wel een tweede monitor op deze videokaart aangesloten worden, maar deze optie staat uit en er heeft nog nooit een andere monitor aan gehangen.
Net toevallig even op 1600x1200 gezet, alle icoontjes waren zichtbaar. Stapsgewijs terug richting 800x600. Tussendoor bleven de icoontjes zichtbaar. Maar op 800x600 zijn er weer een paar icoontjes weg. Het lijkt wel alsof de computer "denkt"dat er een 2e monitor aanhangt.
Wat ook vreemd is, is dat de icoontjes 5 centimeter verwijderd zijn van elkaar. Dit valt niet te veranderen.
Desktop instellingen terugzetten naar standaard, zodat er geen 5 cm meer tussen de icons zit. Rechtsklikken op desktop en dan bij Appearance terug naar Windows Default.
Gedaan, maar alles stond al default. Nogmaals gedaan, en alles bleef bij hetzelfde ...
Dan resolutie naar 1600x1200 en alle icons handmatig linksboven wegzetten.
Dan terug naar 800x600 en dan zou je volgens mij bij alle icons moeten kunnen....
En dat heb ik ook geprobeerd. Lukte ook niet
Als je icons 5 cm uit elkaar staan staat het dus niet op standaard....
Nee..
Het lijkt wel of op de een of andere manier het raster is vergroot. Bij uitlijnen op raster staan de pictogrammen dus standaard 5 cms van elkaar af..
Maar wat gebeurt er dan met de icons als je ze bij wijze van spreke allemaal op elkaar zet in de linkerbovenhoek van je scherm? Dan maakt de resolutie geen ene kloot uit verder...
Zoals gezegd. (Automatisch) schikken is niet echt een optie.

edit: Wat ik nog niet heb geprobeerd, is een driverupdate uit te voeren. Twijfel eraan of dat werkt.

Ik heb wel 185 spyware items weten te verwijderen.

Iemand een handig ideetje?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:29

Zerora

Ik Henk 'm!

quote:
Desktop instellingen terugzetten naar standaard, zodat er geen 5 cm meer tussen de icons zit. Rechtsklikken op desktop en dan bij Appearance terug naar Windows Default.

Gedaan, maar alles stond al default. Nogmaals gedaan, en alles bleef bij hetzelfde ...

Heb je ook al geprobeerd om dit handmatig in te voeren.

En een driver update kun je inderdaad eens proberen. Of anders drivers opnieuw installeren.

En wat gebeurd er als de icons helemaal aan de rechterkant of in het midden zet?

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 02-04-2004 09:42 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Zerora schreef op 02 april 2004 @ 09:41:
quote:

Heb je ook al geprobeerd om dit handmatig in te voeren.
Handmatig, hoe precies bedoel je dat nog geen koffie gehad, sorry
En een driver update kun je inderdaad eens proberen. Of anders drivers opnieuw installeren.
Dat stond al in de planning
En wat gebeurd er als de icons helemaal aan de rechterkant of in het midden zet?
Blijven ze gewoon daar. Todat je op arrange to grid/uitlijnen op raster drukt. Dan krijg je een onderlinge afstand van 5 cm. Linkermarge is vast, maar de rechtermarge lijkt wel door te lopen aan de rechterkant.

Afbeeldingslocatie: http://knuckles.madtech.cx/achtergrondx.jpg

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Handmatig, hoe precies bedoel je dat
Bij Vormgeving in Eigenschappen voor beeldscherm kun je de ruimte tussen pictogrammen instellen. Als je hier eens even naar kijkt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op 02 april 2004 @ 10:00:
[...]

Bij Vormgeving in Eigenschappen voor beeldscherm kun je de ruimte tussen pictogrammen instellen. Als je hier eens even naar kijkt.
Thx! Die tip neem ik mee als ik langsga.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand verder nog een lumineus ideetje :7

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze link helpen?

ik vraag het maar ff, want ik heb nog niet langs kunnen gaan.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 12:01:
Zou deze link helpen?

ik vraag het maar ff, want ik heb nog niet langs kunnen gaan.. :)
Hmmm die heeft dus gewerkt..
Pagina: 1