[ervaring] Welke poorten het best gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 19:36

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hey tweakers ,

alweer een (n00bie) vraag van mij , want daar barst ik van momenteel :P .
Ik vraag jullie niet om een oplossing maar om ervaring . Situatie is als volgt :

Een klant van ons heeft een DSL verbinding en wil daar strax verschillende camera's op plaatjes . Het betreffen IP-camera's , die gewoon benaderbaar zijn via IP .
Nou is het mogelijk om te "port-forwarden" naar die camera's , zodat mensen van buiten er ook bij kunnen , en actieviteiten kunnen waarnemen . Port-forwaren is ons al gelukt , maar we hadden toen maar 2 camera's (we hebben ze 2 poorten voor forwarding gegeven (uit mijn hoofd 66 en 67)) .

Nu echter , gaan we werken met zeker 10 camera's en zullen er dus 10 vrije poorten moeten worden opgeofferd voor port-forwarden.

De vraag is nu :

Wie heeft er iets soortgelijks ooit gebouwd en kan mij vertellen welke poorten ik het best gebruiken kan (waar ook nog een beetje logische volgorde in zit ) ??

p.s. : Ik heb de GOT-search en Google al gebruikt , alleen die kon mij wel lijstjes geven met de poorten en hun doeleinden maar ik vraag om ervaringen nu .

Alvast dank .

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
het maatk in principe niet zoveel uit, maar je kunt het beste poorten > 1024 gebruiken aangezien dat niet de standaardpoorten zijn (ik weet niet precies hoe het zit, maar neem bijvoorbeeld poorten 6001, 6002, etc)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
ValHallASW schreef op 02 april 2004 @ 09:38:
het maatk in principe niet zoveel uit, maar je kunt het beste poorten > 1024 gebruiken aangezien dat niet de standaardpoorten zijn (ik weet niet precies hoe het zit, maar neem bijvoorbeeld poorten 6001, 6002, etc)
Thnx voor je mega-snelle reactie !

Ik moet het voornamelijk weten dat ik nix belangrijks in de weg zit .
Maar met poort 6000 t/m 6025 zit ik altijd goed ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Khaine666 schreef op 02 april 2004 @ 09:40:
[...]

Thnx voor je mega-snelle reactie !

Ik moet het voornamelijk weten dat ik nix belangrijks in de weg zit .
Maar met poort 6000 t/m 6025 zit ik altijd goed ?
Jah.. want porten < 1024 staan vastgelegd.

Zie je services file op je hdd bijv. :)

Verder maakt het geen kont uit, als het maar > 1024 is.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Niet helemaal waar.
3rd party software wil ook ok dergelijke poorten, zoals remote access via PCAnywhere (5631/5632).

[ Voor 6% gewijzigd door Witte op 02-04-2004 10:03 ]

Houdoe

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Witte schreef op 02 april 2004 @ 09:59:
Niet helemaal waar.
3rd party software wil ook ok dergelijke poorten, zoals remote access via PCAnywhere.
Ja maar dan nog, het is geen officiele port van hen.

En ik neem aan dat de TS wel ff zal opletten welke port hij dan toewijst. Zijn vraag was eigenlijk alleen welke porten hij het beste kan gebruiken. En dat zijn natuurlijk alle porten > 1024 mits ze niet door iets anders al bezet zijn. Maar dat leek me vrij logisch ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
DeMoN schreef op 02 april 2004 @ 10:11:
[...]

Ja maar dan nog, het is geen officiele port van hen.

En ik neem aan dat de TS wel ff zal opletten welke port hij dan toewijst. Zijn vraag was eigenlijk alleen welke porten hij het beste kan gebruiken. En dat zijn natuurlijk alle porten > 1024 mits ze niet door iets anders al bezet zijn. Maar dat leek me vrij logisch ;)
Jah op de server van de klant worden geen 3rd party-programma's of services gedraaid (aldus de klant zelf ) . Het was idd meer een vraag welke poorten te gebruiken en daar heb ik inmiddels antwoord op gekregen.

Dank iedereen met een antwoord en wat mij betreft mag deze op slot :D.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt het beste geen poorten uit de range 10-1023 nemen omdat dat privilegded poorten zijn en je mogelijkerwijs functionaliteit die je nu gebruikt daardoor niet meer kunt gebruiken. Kies een range daarboven (client ports) die niet worden gebruikt en je zit goed.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

http://www.iana.org/assignments/port-numbers ;)
Kan je kijken welke poorten waarvoor worden gebruikt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1