[js] in frame openen vanuit dropbox

Pagina: 1
Acties:

• bougher
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2015
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met het programmeren van een stukje html. Voor jullie waarschijnlijk heel makkelijk, maar naar lang zoeken (bijv. via google en de sites waar je dan op uitkomt natuurlijk) kom ik er nog steeds niet uit.
Ik wil (mbv een javascriptje) als ik een dropbox open en klik op een waarde, dat hij de desbetreffende pagina in een ander frame (mainframe) opent. Dit is wat ik tot dusver heb in mijn "navigatie frame":

(tussen de head's, dit script)

<SCRIPT language=JavaScript>
<!--
function goSelect(daform) {
with(daform) {
top.window.location=options[selectedIndex].value;
}
}
//-->
</SCRIPT>

(tussen de body's dit)

<form>
<p align="center"><select style="font-family: MS Sans Serif, Arial, Helvetica; font-size: 10pt; color: #9999FF; background-color: #663366" onchange="goSelect(this)" size="1" name="m">
<option value="#" >Menu
<option value="http://www.google.nl" target="mainFrame" >Link 1
</option>
</select></form>

Mijn frame settings zijn gewoon top en main (ofwel een horizontaal gesplitst scherm).

Goed, ik hoop dat ik deze topic goed heb gepost, want ik ben nog een beetje een nieuweling.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Javscript is niet hetzelfde als java. Daarnaast staat duidelijk bovenaan in de topiclijst dat html en javascript niet in Programming & Webscripting maar in Webdesign & Graphics horen.

Programming & Webscripting -> Webdesign & Graphics

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

• plaats je code in code-tags (zie faq voor alle mogelijkheden). Dit maakt het een stuk leesbaarder

• top.window is dubbelop. top is al een 'pointer' naar een window-object

• location is het location-object. Deze heeft een eigenschap 'href'. Om een url aan te passen gebruik je dus top.location.href en niet top.window.location.

• Je kunt vanuit top andere vensters aanspreken met hun naam. Bijvoorbeeld top.main.location.href.

• Je hebt een probleem als je een van je frames 'top' noemt. Dit is namelijk een gereserveerde naam voor het hoogst liggende frame.

• Sluit je option-tags af. Je doet het bij de eerste niet en de tweede weer wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 02-04-2004 09:49 ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Dit zou moeten werken, maar is wel basic hoor... (als zelfs ik het al weet :P)

code:
1
2
3
4
5
6
7
<script>
<!--
function goSelect(daform) {
    top.frames['main'].location.href= daform[daform.selectedIndex].value;
    }
//-->
</script>

en in de html (maar dat had je al)
code:
1
2
3
4
<select name="tets" onchange="goSelect(this)">
<option value="http://www.google.nl">google
<option value="http://www.tweakers.net">T.net
</select>

[ Voor 56% gewijzigd door Roeligan op 02-04-2004 10:05 . Reden: typo ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• bougher
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2015
Waarschijnlijk dat het aan mij ligt, roeligan. Maar als ik jou ding uitvoer, dan opent niet de webpagina, laat staan in mijn main frame. Maak ik nou zo'n grote denkfout?

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

hmmm bij mij deed ie het wel :?
Dit is trouwens de makkelijke versie:
code:
1
<select name="blaat" onchange="location = this.options[this.selectedIndex].value;">

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Pagina: 1