Toon posts:

Aan / uitzetten proxysettings

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier bij ons op de zaak gebruikt men Internet Explorer met een aantal proxy settings. Nu gebruiken wij sinds kort de Mobile Connect Cards van KPN, om via GPRS in te kunnen bellen in het veld.

Als een gebruiker met de netwerkproxy settings inlogt, moet hij deze telkens uitzetten, zodat de browser niet om de proxyserver blijft zoeken en tot slot de melding geeft dat de "Pagina niet kan worden weergegeven".

Is er een tool die je, bijvoorbeeld vanuit de taskbar kunt benaderen, en er de proxysettings mee kunt uitzetten en weer aanzetten? Vroeger heb ik weleens Microsoft Proxy client gebruikt, maar ik kan dit nergens meer vinden op het internet. Wie heeft advies?

Verwijderd

Volgens mij zoek je een soort programma als Proximitron. Moet je maar ff zoeken op google.
Denk dat het alle functies heeft voor je. Hier zit ook al gelijk een pop-up blocker in.

Verwijderd

Je kan de betreffende register instelling exporteren en op het bureaublad van de gebruiker zetten. Deze hoeft dan alleen op het juiste "icoontje" te klikken voor de correcte proxy instellingen.

Je kan hier dus ook een logon script van maken die controleerd of je in het veld aan het werk bent of dat je op kantoor zit. (Ping de proxy server oid). Aan de hand van wel ping/ geen ping kun je kijken welke register key geimporteerd moet worden.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kijk eens op download.com, webattack.com er zijn zat "proxy switchers" te vinden. Niet echt Professional networking dit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 02 april 2004 @ 09:20:
Kijk eens op download.com, webattack.com er zijn zat "proxy switchers" te vinden. Niet echt Professional networking dit.
Dat zeg je wel, maar ik heb me al rot zitten zoeken, ben geen amateur ofzo, die direct maar een post plaatst op tweakers omdat ik te beroerd ben om te zoeken.

Bedankt voor de tip, ik zal direct even kijken of het iets is.

• Bor

Bor

Kijk eens, speciaal voor u: de eerste hit in google. Precies wat je zoekt.

http://www.proxyswitcher.com/

Afbeeldingslocatie: http://www.proxyswitcher.com/popupmenu_small.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 02-04-2004 09:31 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem opgelost door gebruik te maken van de MyIE2 explorer (http://www.myie2.com/html_en/home.htm) in plaats van Microsoft Iexplorer.

MyIE2 heeft standaard een proxy aan/uit button op de menubar. Werkt zeer gebruiksvriendelijk. Het is me niet gelukt om dezelfde functionaliteit in MS IE te krijgen.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 09:34:
Het is me niet gelukt om dezelfde functionaliteit in MS IE te krijgen.
Moet het perse IN ie gebeuren dan? Voor op de taskbar zijn echt legio tooltjes te vinden namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Bor_de_Wollef schreef op 02 april 2004 @ 09:30:
Kijk eens, speciaal voor u: de eerste hit in google. Precies wat je zoekt.

http://www.proxyswitcher.com/

Hartelijk dank. Ik heb het gedownloaded en het is precies wat ik zoek. Met enkele muisklikken een proxy of een direct connection kunnen selecteren.

Je zoekt je een breuk op disable proxy etc, maar proxy switcher was nog niet bij me opgekomen.

• Bor

Bor

Graag gedaan. Google gaat ook achteruit vind ik. De belangrijke dingen zijn steeds moeilijker te vinden. Succes ermee!

Verwijderd

Kijk ook even naar ProxyPal. Button in de buttonbar. Is gratis.
http://www.pcworld.com/do...iption/0,fid,22974,00.asp

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 20:56

Wij hebben dit soort problemen hier met registerykeys opgelost, ik zal even kijken of ik de betreffende key kan vinden voor je, dit is wel voor Windows 2000 prof.

Opslaan als <Proxynaam>.reg
code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyServer"="proxyadres:poort"
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyOverride"="<local>"

En om de proxy uit te zetten
opslaan als proxyuit.reg
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000000

zodoende kan je per proxy een regje aanmaken welk ze kunnen dubbelklikken en om de proxy uit te zetten hoeven ze de proxyuit aan te klikken. Eventueel kan je een batchbestandje maken op het bureaublad of een mapje met "call regedit /s c:\regbestanden\<proxy>.reg" om er voor te zorgen dat ze geen schermpje krijgen met 'do you want to add the key into the registery"

En hiermee heb je ook niet meteen dat je 3rd party software moet instaleren :)

[ Voor 79% gewijzigd door Teckna op 02-04-2004 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk dank voor de vele tips. Ik zal de verschillende opties eens bekijken. Een button in de menu bar is ook zeer handig.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer graag even wat beter zoeken, dit is zelfs met een simpele .REG file op de desktop op te lossen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.