Het wordt buiten weer wat warmer weer. Genoeg reden om eens naar de cooling van mijn systeem te kijken. Tot nu toe heb ik nog niet veel kunnen vinden over dit onderwerp, vandaar dat ik het hier op GOT neerleg.
Ik gebruik elke zomer een Home Electronics 7500 airconditioner (HE7500) Ooit eens gekocht bij de Makro geloof ik. Anyways dit houdt mijn kamer op een warme zomerdag@35 C keurig op de 20 C
Nu had ik als idee om dit systeem te gebruiken om mijn case en eventueel processor/videoplank van extra cooling to voorzien.
Hij ziet er als volgt uit: -->*Clickable*
Voorkant, Gitaar ernaast voor de grote van de airco

Zijkant van de airco Achterkant met filters en afvoergat

Aansluitbuis voor afvoer van hete lucht

In mijn idee moet ik dus een manier vinden om die fannen op de voorkant te koppelen aan mijn systeem, als een soort mega casefan. De lucht die de airco blaast is echt heel erg koud, maar ik betwijfel of het koud genoeg is om een heel systeem te koelen (processor/videoplank). Na een paar uur draaien kan ik voor me gevoel bijna water koken met de hete lucht uit de afvoerpijp
Ik ben helaas zo dom geweest om de doos + handleiding weg tegooien, en kan deze zo snel niet op internet vinden (Wat is me Makro passnr ook alweer om 2 uur snacht's)
Ik kan me nog wel herinneren dat hij maximaal tot 18 C koelt in een kamer van 60 m2. Dit is toch een aanzienlijke luchtkoeling??
Mijn systeem: (standaard waarde, nog niks geOC-ed)
Amd 2500+
Radeon 9800pro
Twinmos DDR 3200
40 GB WD400
Midi tower
Mijn vraag: Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Is dit een haalbaar/leuk idee om eens te proberen?
Iemand een idee hoe ik die fannen zo efficient mogelijk kan koppelen tot casefan/cooler?
Alvast velen malen dank
Ik gebruik elke zomer een Home Electronics 7500 airconditioner (HE7500) Ooit eens gekocht bij de Makro geloof ik. Anyways dit houdt mijn kamer op een warme zomerdag@35 C keurig op de 20 C
Nu had ik als idee om dit systeem te gebruiken om mijn case en eventueel processor/videoplank van extra cooling to voorzien.
Hij ziet er als volgt uit: -->*Clickable*
Voorkant, Gitaar ernaast voor de grote van de airco
Zijkant van de airco Achterkant met filters en afvoergat
Aansluitbuis voor afvoer van hete lucht
In mijn idee moet ik dus een manier vinden om die fannen op de voorkant te koppelen aan mijn systeem, als een soort mega casefan. De lucht die de airco blaast is echt heel erg koud, maar ik betwijfel of het koud genoeg is om een heel systeem te koelen (processor/videoplank). Na een paar uur draaien kan ik voor me gevoel bijna water koken met de hete lucht uit de afvoerpijp
Ik ben helaas zo dom geweest om de doos + handleiding weg tegooien, en kan deze zo snel niet op internet vinden (Wat is me Makro passnr ook alweer om 2 uur snacht's)
Ik kan me nog wel herinneren dat hij maximaal tot 18 C koelt in een kamer van 60 m2. Dit is toch een aanzienlijke luchtkoeling??
Mijn systeem: (standaard waarde, nog niks geOC-ed)
Amd 2500+
Radeon 9800pro
Twinmos DDR 3200
40 GB WD400
Midi tower
Mijn vraag: Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Is dit een haalbaar/leuk idee om eens te proberen?
Iemand een idee hoe ik die fannen zo efficient mogelijk kan koppelen tot casefan/cooler?
Alvast velen malen dank
edit:
typo's zucht.
typo's zucht.
[ Voor 3% gewijzigd door Swindle op 02-04-2004 02:22 ]