[XP/2K] [multimonitoring] 2 pc's, 1 bureaublad*

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:44

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Hoewel ik dit niet zo'n vreemd request vind, kon ik er toch nergens informatie of ervaringsdeskundigheid over vinden.

Ik heb thuis 2 pc's langs elkaar staan in een LAN. Omdat ik te groen ben om een switch te kopen, te lui om kabels te hersteken en te verwend om zonder multimonitoring te zitten, vroeg ik mij het volgende af:

Is er een manier (vast wel) waarmee je aan netwerk-multimonitoring kan doen?

Daarmee bedoel ik dat ik via onderstaande opstelling M1 en M2 1 bureaublad weergeven (van PC1 of PC2):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/----\    /----\
| M1 |    | M2 |
\----/    \----/
  /        /
----      ----
|PC|      |PC|
|1 |      |2 |
----      ----
   \------/

Het eerste dat me te binnen schiet is het misbruiken van Terminal Services, VNC of MSN hulp op afstand. Maar dan zou ik dus remote moeten inloggen, om op de andere pc remote terug naar mij in te loggen. En dan nog is de vraag hoe ik het '1 bureaublad-idee dan moet bewerkstelligen. Dus ik denk niet dat dat de oplossing is. Iemand een beter idee?

edit:
oh ja, OS'en zijn hier w2k en xp, maar dat is niet zo relevant. Any Windows will do...

[ Voor 6% gewijzigd door GrimaceODespair op 02-04-2004 01:34 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet of Windows het ondersteunt, maar ik zie eigenlijk als makkelijkste optie om van die 2 PC's een "cluster" te maken. Dan kan je er volgens mij wel "dual monitor" van kunnen maken.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
dat vnc lijkt mij het beste... je hangt een extra monitor aan de pc waar je achter wilt zitten, logt in op de andere pc en maximaliseert het in je 2e monitor.
ikzelf zou hiervoor Radmin gebruiken, werkt over een LAN nagenoeg realtime (geen vertraging in je muiscursor ed)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:44

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 02 april 2004 @ 01:50:
dat vnc lijkt mij het beste... je hangt een extra monitor aan de pc waar je achter wilt zitten, logt in op de andere pc en maximaliseert het in je 2e monitor.
Bedoel je dit?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/----\    /----\
| M1 |    | M2 |
\----/    \----/
      \    /
----   \  ----
|PC|    \ |PC|
|1 |      |2 |
----      ----
   \------/

Dus standaard multimonitoring op PC 2. En als ik PC 1 wil gebruiken, VNC van PC 2 naar PC 1. Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken.

Voordeel: 1 muis en 1 toetsenbord minder.
Nadeel: 2 PC's moeten aan om PC 1 te gebruiken.
Fludizz schreef op 02 april 2004 @ 01:35:
Ik weet niet of Windows het ondersteunt, maar ik zie eigenlijk als makkelijkste optie om van die 2 PC's een "cluster" te maken.
Hmm... cluster staat genoteerd als laatste redmiddel (sleutelwoord in topicstart is 'lui' :O)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Misschien is een seamless session wel een idee voor je.

Verwijderd

Als je MSN ed wilt misbruiken staat er vast XP op.
Kan je toch gewoon de desktop overnemen?
[alleen voor XP]
copy/paste in je browser:
ms-its:C:\Windows\Help\rdesktop.chm::/rdesktop_setup_s.htm

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 08:44 ]

Pagina: 1