Toon posts:

Extreem veel CRC errors, HD stervende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste 2 a 3 weken bij praktisch elke ISO die ik download last van cyclic redundancy error's. Nu hoorde ik dat dit 'wel eens' voor kon komen bij downloads, maar bij mij is het meer regel dan uitzondering.
Na wat navraag bleken dit voorbodes te zijn voor een overlijdende HD (het is bij een 120 gieg serial ATA van Maxtor, 6Y120M0). No prob, back-up gemaakt, maar ik wil nu wel weten oftie ook echt dood aan het gaan is.

Hoe controleer ik dit?

Wat ik namelijk ook las is dat het vaak snel is afgelopen, maar nu na vrij veel en intensief gebruik werkt hij nog steeds. Misschien een andere fout in het systeem ergens? RAM?

Ik hoop niet dat dit een vraag naar de bekende weg is, maar ik kon via de search geen vergelijkbaar probleem vinden.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Om dat te checken kan je bijvoorbeeld PowerMax kunnen gebruiken. Het hdd-check tooltje van Maxtor zelf. Die geeft vaak wel aan als je schijf naar zijn grootje aan het gaan is.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Draai ook eens memtest86 . Dan weet je of je mem ok is. ;)

http://www.memtest86.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Pakjebakmeel op 02-04-2004 01:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beide gedaan, allebei met vlag en wimpel geslaagd, thanks voor de tips iig.

Kan het dan misschien liggen aan het feit dat:
- ik V-Direct gebruik (Java progsel)?
- ik door een VPN de meuk download van Campusnet?
- ik ze mount als 5e of 6e CD?
- ik in en in slecht ben omdat ik download?

Ik noem maar wat.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk programma toont die CRC errors? Wellicht is dat prog een beetje van de wijs?
Download anders eens een kleiner bestand (~10MB) een keer of 10, en vergelijk ze alle 10 met elkaar. Als daar verschillen onderling inzitten, dan gaat er inderdaad iets mis met het overhalen of opslaan.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn altijd de installs die (bijna altijd bij de tweede CD) de CRC geven. Bij kleine progsels nooit last van, altijd de grotere (500> meg).

Die 10x dezelfde downen is wel een idee. Ik heb wel eens van 5 verschillende bronnen dezelfde ISO gedowned. Ze gaven allemaal dezelfde fout op een andere plek in de file.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Download je gewoon van een webserver. Bijv een linux iso. Daar zou je eens mee kunnen testen.

Als je nl van een p2p netwerk download heb je wel eens last met het aan elkaar plakken van de deeltjes van je file. Dat wil soms wel eens niet lekker werken. Bijv met IDC ofzoow. Als ze geen gebruik maken van checksums. :)

Kan je wel een linuxiso downloaden?

*Dit komt mij wel ergens vaag bekend voor. Volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad, weet alleen niet meer waar het aan lag. Probeer eens een windows reinstall als laatste optie?

edit:
Heb je met de MTU waardes en receive window waardes gespeeld? volgens mij had het daar wat mee te maken nl

[ Voor 11% gewijzigd door Pakjebakmeel op 02-04-2004 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op 02 april 2004 @ 12:53:
Heb je met de MTU waardes en receive window waardes gespeeld? volgens mij had het daar wat mee te maken nl
Ga ik proberen, thanks.
Pagina: 1