[Ervaringen] Asrock MoBo's

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Yo,

Tweaken willen wij het liefst op de goedkoopst mogelijke manier, zodat het niet zo extreem erg is als het product kapot gaat, ook de stap naar solderen op een budget MoBo is kleiner dan op een dure MSI, Asus, Epox..enz ;) .
En dat terwijl de budget MoBo's van tegenwoordig ook al best veel nieuwe snuffies aan boord hebben.

Als we praten over een butget MoBo praten we voornamelijk over Asrock :P , als voorbeeld geef ik de Asrock K7S8X omdat ik daar zelf veel ervaring mee heb.

Het moederboard is al voor zo'n €40 te krijgen bij de lokale computerzaak, via internet issie meestal nog ietsjes goedkoper, zelf heb ik dus de K7S8X met de volgende hardware configuratie:

*AMD AthlonXP 2600 (Barton)
*Kingston 256 MB DDR PC3200 CL3
*NVidia TNT2 AGP 16MB TV-Out <--------Geen commentaar ;(
*Maxtor 80GB 7200RP/M 8MB Cache
*LG 52x CD-Rom
*CoolerMaster Aero7 heatsink met een CoolerMaster Led-fan erop (30c/35c O-) )
*Highlight 235Watt PSU (tijdelijk totdat mijn Enermax 350Watt binnen is :Y) )

***Mijn ervaringen***

inbouwen:

Het inbouwen van het moederboard verloopt goed, alles past goed en de cooler is ook makkelijk te monteren.
Extreem grote coolers word al wat lastiger in verband met de condensators die redelijk dicht in de buurt van het socket zitten.

Bios:

Het Bios menu ziet er goed uit, makkelijk in te stellen wat het overklokken ook weer aantrekkelijker maakt ;) .

Overklokken }) :

Vooral voor beginnende overklokkers is dit een gunstig board, als de CPU te warm word slaat de pc uit, en als de OC te hoog is klokt het asrockie em weer terug op een veilige frequentie.

De VCore is in te stellen door een functie(over vcore) in/uit te schakelen, bij het inschakelen van deze functie krijgt de CPU 5% meer Volt op de core (1.55V).

De Front Side Bus (FSB) is officheel in te stellen t/m 166MHz (333FSB), met een goede voeding en goed geheugen heb ik em al op 200MHz (400FSB) gekregen :D .

tot zover mijn verhaaltje over de Asrock K7S8X hieronder volgt nog wat technische specs over het MoBo :)

ASRock U-COP

FSB 333MHz

DDR400/333/266, Max. 3GB DDR266 memory

1 x AGP 8X/4X 1.5Volt

6 PCI slots, ASROCK I/O - default 4 ready-to-use USB2.0 ports on rear panel, default Game/MIDI port.

ATA 133 supported.

5.1 Channel audio.

Multi-languages Quick Installation Guide.

Bundle CD includes PC-cillin 2002, ASRock PC DIY Live Demo, Audio Player, etc.

Voor meer informatie: http://www.asrock.com/product/product_k7s8x.htm

En natuurlijk nog even een plaatje van het plankie _/-\o_ :
Afbeeldingslocatie: http://k7jo.de/reviews/mainboards/asrock/k7s8x/images/K7S8X_big.jpg

Post jouw ervaringen, mod's of vragen in dit topic, we proberen mekaar zo goed mogelijk te helpen.

Succes :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Barry_Loef, de Asrock moederborden zijn niet zo geliefd onder die-hard overclockers vanwege hun beperkte overclockmogelijkheden, bovendien is bovenstaand bord al zou oud en gepasseerd dat het niet meer interessant is voor DOC :) Dat bord kan overigens prima een FSB van 200/400 aan, zie de Asrock site :)

Dat je een bord 'al op 200MHz (400FSB) gekregen' is niet interessant voor DOC'ers, men is hier toch echt wel wat verder met overclocken. Vandaar dat ik deze dan ook dicht doe :)

Vergeet niet dat het hier Die-Hard Overclocking en Cooling heet, waar men zich toch wat serieuzer met het overclocken en coolen van fijna hardware bezig houdt :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.