Toon posts:

epox 8rda+ dood of xp 3200 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen van het goeie leve :D

ik heb een aantal vraagskes !

ik heb een zalman 7000 koeling gehaald, moederbord bord uit kastje gehaald ( gaat om een epox 8rda+ )

ik ben meestal zon lomperik die nergens naar kijkt, maar nu heb ik WEL voorzichtig gedaan.

ik zal beginnen met mijn sys specs :

xp 3200
dual channel corsair 2-2-2-5 pc 2700 oc'ed
epox 8rda+
ati r9700 pro

ik heb alles weer netjes terug gezet maar krijg een error op mijn moederbord, hij geeft de code ( CL1 ) aan. iemand enig iedee wat dit betekend ?

hij geeft geen beeld dus kan niet in de bios kijken wat er an de hand is.

wat heb ik zelf gedaan :

andere videokaart, 1e wat er bij me opkwam, kheb een tnt 2 gepakt ( geen effect )
andere voeding, andere voeding gepakt ( geen effect )

geheugen veranderd, 1 dimmetje er uit en 1tje er in laten, ( geen effect )
geheugen veranderd van bankjes, 1 2 en 3 getest ( geen effect )

andere proc koeling er weer op ( geen effect )

alle pci kaarten er uit gehaald ( geen effect )

videkaart er uit geef effect doh maar wel een andere code ( FF ) nu

alle stroom connectertjes los ( geef effect )

hdd er uit geen effect, alle ide kabels er uit geen effect.

ik weet bijna zeker dat er iets dood is maar wat ?

is het mijn mobo of is het de proc ?

thnx :D

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

kan je geen cpu van iemand lenen? dan weet je direct wat er stuk is...

edit: tijdens het plaatsten van de cooler toch niet perongeluk de core gecrushed..?

[ Voor 39% gewijzigd door Jellabie op 02-04-2004 00:21 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
jellabie schreef op 02 april 2004 @ 00:20:
kan je geen cpu van iemand lenen? dan weet je direct wat er stuk is...
ik heb gekeken of ie doorgefikt was ofzo, hijs niet zwart ( core is nog okee ) ja, mischien morgen ff een duron er in prikken :(

dit zuigt man, denk je goeie spullen te kopen gaat het mis :P

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21
Staat er niet in je handleiding wat CL1 betekend?

Verwijderd

Topicstarter
Jimsterrr schreef op 02 april 2004 @ 01:17:
Staat er niet in je handleiding wat CL1 betekend?
ik heb gekeken, maar CL1 kan ik nergens vinden.

het enigste wat er op lijkt is c1h en dat zijn de ram modules, deze heb ik getest in een andere pc maar werkte gewoon :S

het kan ook wel kloppen dat me mem niet goed werkt in me epox, ik haalde me mem er uit starte hem weer opnieuw op en er kwam weer c1 te staan.

maar hoe kan het dan dat mn mem wel werkt in een andere pc ?? beetje raar..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 08:58 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hoe krijg jij CL1 op dat display :? D'r zitten maar 2 digits op 8)7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

Shunt

Boe

als je de zelfde fout krijgt als je het geheugen er uit haalt dan heb je voor 99% kans dat het je proc is. aangezien die als eerstes aan gesproken word. probeer het geheel eens zonder de proc. en kijk eens wat voor fout hij dan geeft.
Demoniac schreef op 02 april 2004 @ 09:01:
Hoe krijg jij CL1 op dat display :? D'r zitten maar 2 digits op 8)7
volgens mij toch echt 3 hoor :X

[ Voor 31% gewijzigd door Shunt op 02-04-2004 09:02 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 02 april 2004 @ 09:01:
als je de zelfde fout krijgt als je het geheugen er uit haalt dan heb je voor 99% kans dat het je proc is. aangezien die als eerstes aan gesproken word. probeer het geheel eens zonder de proc. en kijk eens wat voor fout hij dan geeft.

[...]

FF code, ik denk niet dat het me proc is, deze ziet er nog ( schoon ) uit, nergens zwart, alle pinnetjes zijn nog okee ( er is verder ook niet veel met proc gebeurd, alleen een keer er uit om schoon te maken

ik heb nog es gekeken, er staat C1 geen CL1 srry }:O dak ben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 09:21 ]

• Demo

Demo

Shunt schreef op 02 april 2004 @ 09:01:

[...]

Ik heb zelf een 8RDA+ gehad en ik wist bijna zeker dat het er 2 zijn.. even een plaatje er bij gezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/thumb-8rda.jpg
Zelfs al waren het er 3, dan is code CL1 nog onmogelijk, aangezien het een hexadecimale code is en hex telt van 0 tot F en daar zit de L niet tussen B)

edit:
Ah, toch C1 :) Dat is een geheugen fout..

[ Voor 4% gewijzigd door Demo op 02-04-2004 09:39 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 02 april 2004 @ 09:38:
[...]
Ik heb zelf een 8RDA+ gehad en ik wist bijna zeker dat het er 2 zijn.. even een plaatje er bij gezocht:
[afbeelding]
Zelfs al waren het er 3, dan is code CL1 nog onmogelijk, aangezien het een hexadecimale code is en hex telt van 0 tot F en daar zit de L niet tussen B)

edit:
Ah, toch C1 :) Dat is een geheugen fout..
dat dat een geheugen fout is wist ik al :P, alleen heb ik mijn geheugen getest op een andere pc en daar werkt het gewoon, zou de bank kapot zijn ofzo :S

Verwijderd

Over het geheugen :

die deed het van te voren wel goed he ??? Het is namelijk zo dat die 8RDA+ (zonder nieuwere bios-flash) niet zoveel (en goed) geheugenmodules ondersteund. Ik heb er zelf ook een... En je kunt altijd proberen om de gouden contacten ff te verschonen (werkt ook goed met een gum)...

Enne over die drie digits, volgens mij was dat een p4-owner die dat zei ;) of je had zelf ook een amd met een 8rda+ of je zit gewoon de lucht vol te lu**en :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 09:44:
Over het geheugen :

die deed het van te voren wel goed he ??? Het is namelijk zo dat die 8RDA+ (zonder nieuwere bios-flash) niet zoveel (en goed) geheugenmodules ondersteund. Ik heb er zelf ook een... En je kunt altijd proberen om de gouden contacten ff te verschonen (werkt ook goed met een gum)...

Enne over die drie digits, volgens mij was dat een p4-owner die dat zei ;) of je had zelf ook een amd met een 8rda+ of je zit gewoon de lucht vol te lu**en :D
ik heb hem al ooit terug moeten sturen naar het bedrijf waar hij vandaan kwam, idd was een bios error ( computer deed het niet meer ), kreeg hem weekje later weer terug met andere bios waar wel alles op werkt.

het geheugen werkte goedvoor heen, nooit geen probleem mee gehad en schoonmaken ? het werkt in een andere pc, ik zou het zo nog wel es proberen maar denk niet dat het veel uithaald

• Demo

Demo

Ow ik herinner me ineens weer iets: Mijn 8RDA+ was masochistisch, het geheugen werkte alleen als ik het er hard ik drukte 8)7 Achteraf denk ik trouwens dat de contactjes gewoon vies waren :P Maar dat geheugen werkte in een ander mobo ook gewoon goed.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
ik heb ff gegoogled en ik vond 2 mogelijke oplossingen:

een nieuwe bioschip: lees deze thread

Een biosupdate: 8RDA3305.zip

succes!

Verwijderd

Topicstarter
mensen bedankt, ik weet wat het is ( voeding is doorgebrand ) aansluiting met moederbord, geheugen is gelukkig nog goed ( zat een tnt2 videokaart in ) is ook kapot, geluidskaard is heel en netwerk kaart ook nog helemaal ok, moederbord is ( dood ) jammergenoeg ( kheb heel veel van me moederbord genoten :D )

thnx !

Verwijderd

Topicstarter
kheb een nieuw moederbord gekocht en nieuwe voeding, deze waren beide kapot mijn epox was kapot mijn vpu was doorgefikt, mijn tnt2 is zwart en kapot :P

alles werkt gelukkig weer
:D

thnx
Pagina: 1