[WLAN] Access point voor bridgen

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik hoop dat 'bridgen' het juiste term is die ik hier wil gebruiken, ben namelijk niet zo'n netwerk genie, maar ik zal het uitleggen.

Het concept is simpel, ik wil een laptop wireless aansluiten op mijn thuisnetwerk. Maar nu komt het ;)

Het netwerk zit er op dit moment zo uit:
Alcatel SpeedTouch
        Home                                   /----------------------[PC1]
      [modem]------------------[switch]-------<
                                               \----------------------[PC2]

Mijn provider is BBNED en ik krijg dus voor elk PC een echt inet address (dus geen 10.0.* of 192.168 uitgedeeld door modem, maar echt bijv. 132.229.44.20 etc.). Mijn modem doet daarom ook alleen maar bridge'n, hij stuurt dus gewoon alles door en de PC's maken wel uit wat ze krijgen. Ik wil graag ook hetzelfde houden voor WLAN (heb nog zat IP's die ik kan krijgen).
Ik wil een setup waarbij die WLAN access point/router/weet ik veel wat, gewoon bridge-t zodat de laptop als het aangesloten is ook een inetIP krijgt. Zoiets dus:

Alcatel SpeedTouch                                              132.229.44.20
        Home                                  /---------------------[PC1]
      [modem]-----------------[switch]-------<                 132.229.44.21
                                 |            \---------------------[PC2]
                                 |                       132.229.44.22
                         [WLAN Access Point]---------------[LAPTOP]

Dit natuurlijk voor niet teveel geld. Het leukste zou natuurlijk zijn als ik met die WLAN AP ook nog eens als router zou kunnen gebruiken voor ergens in de toekomst.
Ik wil dus 2x bridgen, 1 keer bij mijn Alcatel Modem, wat al gebeurt, en nog een keer bij die WLAN.

Mijn vraag is dus, of wat ik wil mogelijk is, zo ja, met welke product, of waar moet ik op letten?

[ Voor 15% gewijzigd door Darkvater op 01-04-2004 23:04 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je op alle pc's een echt inet adres wilt hebben? Het lijkt mij securitywise gezien wat handiger om te natten op een combinatie router wireless/ethernet, en poortjes te forwarden.

Maar als het echt zo is dat jij onbeperkt ipadressen kunt krijgen van je isp (kan het haast niet geloven), dan zijn er genoeg routertje die ervoor kunnen zorgen dat het ipadres dat je wireless device van je modem krijgt gerouteerd wordt naar je laptop. kijk hier maar eens: http://www.belkin.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 09:18:
Weet je zeker dat je op alle pc's een echt inet adres wilt hebben? Het lijkt mij securitywise gezien wat handiger om te natten op een combinatie router wireless/ethernet, en poortjes te forwarden.

Maar als het echt zo is dat jij onbeperkt ipadressen kunt krijgen van je isp (kan het haast niet geloven), dan zijn er genoeg routertje die ervoor kunnen zorgen dat het ipadres dat je wireless device van je modem krijgt gerouteerd wordt naar je laptop. kijk hier maar eens: http://www.belkin.nl/
Ah, dus het kan wel. Dank je in ieder geval :)

Ik krijg natuurlijk niet onbeperkt IP's, maar wel een stuk of 5.
Misschien is het niet zo veilig, maar elke pc draait een firewall, antivirus, en bestanden delen gaat via NETBEUI, deze is dus niet te routeren, en kan niet op internet. Echte Inet IP's zijn gewoon zeer makkelijk, ik hoef niet te klooien met porten foorwarden, NAT etc. Elk PC kan gewoon zelf bijv een webserver draaien op dezelfde poort.

Weet je misschien ook waarnaar ik moet kijken bij de specs van zo'n WLAN ding?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou bijvoorbeeld wel iets voor je zijn:

http://catalog.belkin.com...11bdr%2E%2E%2Eetwerken%2F

Gewoon een access-point dat doet wat jij wilt. Hang je aan je switch e voila.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 10:25 ]