Toon posts:

Afstandsbediening JVC THA35

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je voor een dvd-speler ook een nieuwe afstandsbediening krijgen? DIe van mij doet namelijk niks meer :(
kan je via jvc een nieuwe krijgen? en wat zal dat gaan kosten?
of zijn er goeie universele te koop, ook met subtitle knop en zo.

Verwijderd

De THA-35 is sinds kort EOL, maar er zijn nog wel afstandbedieningen van te bestellen. Ga naar de winkel waar je hem gekocht heb of bel JVC zelf. Wees wel bereid flink wat neer te tellen (+/- 40 euro)

Verwijderd

Aangezien je toch gedwongen bent een geld voor een afstandsbedieningen neer te leggen zou ik zelf liever voor een universele AB geen en dat zeg ik niet omdat ik zelf mijn brood verdien met de 'zachte waar' voor dergelijke AB's (geen 1 april grap, is echt zo) en zo op slinkse wijze hoop een halve eurocent bij te verdienen, maar omdat zij veel meer comfort dan je huidige verzameling van AB's bieden.

Echter, wel een waarschuwing als je voor een universele AB gaat: neem wel meteen een goede met update-service. Want het IR-code systeem dat de JVC THA-35 gebruikt zit namelijk niet in de standaard code-ROM's van deze AB's en aan een leeroptie heb je niets omdat je orgineel kaput is. Er zijn echter AB's met ingebakken modem waar je nieuwe of minder gangbare IR-codes kunt downloaden en dat is precies wat je nodig hebt.

Zelf heb ik thuis een Oneforall URC-7560 (inmiddels een klassieker uit 1999) welke naar huidige maatstaven misschien een laag gadget gehaalte heeft maar wel zeer comfortabel is en dankzij de ingebakken modem met één (gratis) telefoontje naar de helpdesk valt up te daten en zo compatible te maken met de JVC THA-35.

Een moderner product met een wat hoger gadget-gehalte (maar ook met een duidelijk hoger prijskaartje) is de Kameleon 6 zie hier een shop waar kopers hun ervaringen neergeschreven hebben.

Er zijn nog meer remotes van verschillende merken, ik zou zeggen snuffel eens door wat reviews maar let a.u.b. op de aanwezigheid van een update-optie, die zul je echt nodig hebben wil je je THA-35 kunnen bedienen! Zie ook de ervaring van Stephen M, Dublin:

"I keyed in the relevant codes to work all my appliances (TV, Sat, VCR, DVD, CD, Surround sound system) and only the surround sound amp failed to work immediately. One quick call to the no. provided and some lovely chap sent the code down the phone directly into the Kameleon 6. Brilliant!! I Love it!"

Vanuit mijn vakgebied kan ik verzekeren dat de optie voor een update per modem voor de THA-35 eveneens het verschil gaat maken tussen "failed to work" en "Brilliant!!". 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 00:29 ]