Toon posts:

Adsl aansluit vraag ivm splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat wij een adsl lijn krijgen en ik nog niet veel van de aansluiting weet heb ik wat vraagjes ( ik heb al gezocht... )

Er komt bij ons een isdn aansluiting binnen, die ( dikke lijn ) gaat naar een klein kastje wat lijkt op een splitter.
Dit denk ik omdat die lijn dus het kastje binnen gaat, en er dan nog 2 lijnen uitgaan zoals bij een splitter.

hij ziet er zo uit :

|| <-- dikke kabel die huis binnenkomt
| | <-- kastje zelf
ook naar quattrovox? --> || <-- kabel die naar nt1 kastje gaat, en die op zijn beurt weer naar een quattrovox 1 gaat

Nou vraag ik me dus af of ik toch nog een splitter nodig heb, want dat kastje lijkt er verdacht veel op en zit dus ook VOOR de nt1.
Die kabel die naar de quattrovox gaat (die rechtste dus), is gewoon voor de telefoon lijn ( isdn ) , maar waarom die andere nou ook daar heen gaat ( de quattrovox ) is me een raadsel? want die zou ( na wat zoeken ) dus naar de modem moeten gaan?
Heb ik nou toch die splitter nodig, of zou ik die linkse lijn gewoon uit de quattrovox kunnen halen een doortrekken naar de modem?

Ik hoop dat jullie me gewoon kunnen helpen, en het snappen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:00 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik al gekeken :) , maar dat vroeg ik dus....
heb ik die splitter nou wel nodig of kan ik hem zo aansluiten.. ? ja/nee?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik snap werkelijk niet hoe iemand een zo warrig verhaal kan typen.
BRRR

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:51:
ja daar heb ik al gekeken :) , maar dat vroeg ik dus....
heb ik die splitter nou wel nodig of kan ik hem zo aansluiten.. ? ja/nee?
ik snap helemaal niets van je startpost, maar 1 ding staat als een paal boven water. zodra je dsl en telefonie doet, heb je een splitter nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Oke exuses hiervoor, maar hij lijkt me niet zo heel erg moeilijk.
en dat je een splitter nodig hebt dat snap ik, anders zou ik nu niet rare vragen gaan stellen.
wat ik nu dus uitleg is : dat kastje in het begin LIJKT op een splitter want hij gaat naar de quattrovox en een lijn die eigenlijk naar de modem zou moeten gaan.
Dat doet hij dus niet, want die zit ook in die quattrovox ingestoken..

Mijn vraag : is dat kastje een splitter of niet.

Verwijderd

wat staat erop?

heeftie toevallig 3 poorten met de namen "isdn/isra/line", "dsl/modem" en "phone/isdn"?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het nou net, dat zei ik al in de startpost. ( updated btw )
Alleen kpn staat erop?
hij heeft trouwens 2 poorten.... eentje waar de hoofdkabel binnenkomt, en dan 2 poorten die je ergens anders in kan steken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:11 ]

Verwijderd

Dus heb je gewoon een splitter nodig, net zoals iedereen. En waarom? omdat DSL op een hogere frequentie werkt. De lage freq is voor telefonie en de hoge voor DSL. Dat is ook meteen wat de splitter doet en waarom hij er tussen moet!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
normaal gesproken heb je altijd een splitter nodig al is het maar dat je telefoon niet je i-net verbinding stoort (of andersom).. maar waarom probeer je het niet gewoon?

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Zou het niet kunnen zijn dat de vorige bewoners adsl hadden en dat dat hun splitter nog is?

Plaats anders ff een foto van dat ding.

Je kunt ook altijd nog iemand van kpn laten komen voor de installatie, of een kennis die het al eens eerder heeft gedaan?

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

hee ik ben er gewoon voor gaan zitten het us echt vrij simpel met Isdn ADSL :P

heb een voorbeeld voor je opzocht hoop dat je er wat meej kunt

Afbeeldingslocatie: http://the-devil.xs4all.nl/instaladsl.JPG
Pagina: 1