[HTML] background pic full screen afhankelijk van resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27
Ok, beetje vage topic maar ik zit met het volgende;.

ik wil graag een plaatje als background doen, het plaatje is bijv. 800x600 maar ik wil dat mensen met een resolutie van 1024x768 hem ook gewoon volledig zien, dus hij moet uitspreiden zeg maar (net als bij windows desktop).

Is heir een mogelijkheid voor, als het niet in body tag kan, dan op andere manier, als er maar een manier is :)

• Mich
never mind

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Voor de mensen die het wel boeit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<html>
 <head>
  <style>
  #background { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; z-index: 0;}
  </style>
 </head>
<body>
[img]"img/background.png"[/img]

<!-- content -->

</body>
</html>

Maar wat je er aan hebt ??

Regeren is vooruitschuiven

• Mich
Ik heb het zo gedaan:

code:
1
2
<body OnLoad="DesignerWizWin=window.open('800pop_up.html', 'DesignerWizWin', 'toolbar=0, location=0, directories=0, menuBar=0,
 scrollbars=0, resizable=0, width=700, height=525, left=50, top=0');">

en wat ik ermee moet, ik zit zomaar wat te proberen.

http://vanaalst.tweakdsl.nl

dit is het geworden :)

maar stelt niks voor hoor

eigenlijk zou ik willen dat als je op die knop druk van een resolutie dat die het scherm ook afsluit. maar als je op die knop druk word eerst de pagina geladen met de code hierboven. dus dat ga niet lukken :(

[ Voor 34% gewijzigd door Mich op 01-04-2004 23:31 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Helaas zegt firefox ook nog een keer nee tegen deze pagina, tenminste, zodra ik die link wil gaan openen.. nu kan ik dit wel forceren maar dat lijkt me niet echt gebruikelijk ;)

Deze plek is te koop.

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Tsja, het is maar wat je wilt he.
Dat resolutie kiezen is een tussenstap naar jouw site, die eigenlijk niet hoeft.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, en de oplossing die T-MOB biedt is dan niet de mooiste maar wel de directste.

Wij kunnen niet voor je kiezen, wij zijn er niet voor om kant en klare scriptjes uit te braken (en doen we dat wel dan zijn we liefdadig, lucky you) maar om je te helpen je eigen scripts te maken en te gebruiken...

* Dark Blue wilde dit al eerder versturen maar vergat t. Oeps.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

* glashio loves Bob Ross Paintings _/-\o_

maaruh... ik word net wakker.. was in slaap gesukkeld na je pagina bewonderd te hebben :+

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

glashio schreef op 01 april 2004 @ 23:48:
* glashio loves Bob Ross Paintings _/-\o_

maaruh... ik word net wakker.. was in slaap gesukkeld na je pagina bewonderd te hebben :+
*uche* word dan nog maar even goed wakker want hoe ver ik mijn ogen ook dichtknijp, dit is zeker geen Bob Ross ;)

Ik weet niet of jij al voor kerst volgend jaar bezig bent, maar wat heeft zo'n landschapje met sneeuwvlokjes in dit jaargetijde voor zin? :P

Bij 1024x768 tile't je veldje nog steeds. Ook wordt hij zo 'zwaar' om te downloaden dat het het wachten eigenlijk niet waard is, vind ik dan. Hou je tekst vooral wit anders zijn de mensen al weggeklikt voordat de foto zijn kans heeft gekregen om te laden ;)

Je kunt ook in Flash of Swish (denk bij laatste om de bestandsgrootte) gaan werken, een Flash movie kun je nagenoeg oneindig laten oprekken (let niet op de kwaliteit van je image maar dat doe je nu ook niet).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 11:07
KeeZ schreef op 01 april 2004 @ 23:40:
Helaas zegt firefox ook nog een keer nee tegen deze pagina, tenminste, zodra ik die link wil gaan openen.. nu kan ik dit wel forceren maar dat lijkt me niet echt gebruikelijk ;)
das de firefox pop-up blokker. Heb ik ook 'last' van.

Goh, ik kan je site niet bezoeken... m'n resolutie (1280x1024) staat er niet bij :(

En waarom zijn de sneeuw blokken echte * nu verspringt de cursor de hele tijd :(

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Achzo, met javascript...
* T-MOB zat zich al af te vragen welk plaatje nou zowel horizontaal als verticaal zou schalen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<html>
 <head>
<script>
function background()
{
x=window.innerWidth;
y=0.75*x;
bg = Document.getElementById("background");
bg.style.width=x;
bg.style.height=y;
}

</script>
 <style>
  #background { position: absolute; top: 0; left: 0; z-index:0;}
  </style>
 </head>
<body onload="background()">
[img]"img/background.png"[/img]

<!-- content -->

</body>
</html>

Deze zou aardig moeten schalen met jouw plaatje... Plus natuurlijk dat ie ookzonder popup werkt :)

Regeren is vooruitschuiven

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Kan je niet beter een simpel scriptje op die eerste pagina gooien zodat de browser zelf detecteert welke resolutie er gebruikt wordt?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Een (wellicht érg vieze) manier waarop ik het een behoorlijke tijd terug had gedaan voor mijn active desktop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
document.write("<body background='");
if (screen.width < 641) { document.write("background640.jpg"); }
if (screen.width == 800) { document.write("background800.jpg"); }
if (screen.width == 1024) { document.write("background1024.jpg"); }
if (screen.width == 1152) { document.write("background1152.jpg"); }
if (screen.width == 1280) { document.write("background1280.jpg"); }
if (screen.width >= 1281) { document.write("background1600.jpg"); }
document.write("'>");

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KeeZ schreef op 01 april 2004 @ 23:40:
Heb zelf net firefox geinstalleerd, en helaas pindakaas. geen geweldige oplossing. Wel een verschrikkelijk goede browser op het eerste gezicht. Lekker basic, groot schermoppervlak over voor websites. En echt snel.

Verder vind ik het wel een halfbakken oplossing. Ik kan de site niet lekker centreren op mijn scherm. Resize is uitgeschakeld. Jammer zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 02-04-2004 02:24 ]

• Mich
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 01:49:
Een (wellicht érg vieze) manier waarop ik het een behoorlijke tijd terug had gedaan voor mijn active desktop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
document.write("<body background='");
if (screen.width < 641) { document.write("background640.jpg"); }
if (screen.width == 800) { document.write("background800.jpg"); }
if (screen.width == 1024) { document.write("background1024.jpg"); }
if (screen.width == 1152) { document.write("background1152.jpg"); }
if (screen.width == 1280) { document.write("background1280.jpg"); }
if (screen.width >= 1281) { document.write("background1600.jpg"); }
document.write("'>");
hmm dit is ook wel een oplossing, ga ik moren is proberen

Verwijderd

Een nettere manier is om wel een normale body tekst neer te zetten in je source - en deze dan met Javascript te replacen met de nodige background.

Als je nl. geen Javascript ingeschakeld hebt, heb je ook geen < body > tag, en dan krijg je hele rare resultaten met mijn eerder geposte voorbeeld. ;) (en dat boeide mij toen niet, omdat het toch alleen voor lokaal gebruik was voor MSIE-only)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 08:38 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wat is er mis met CSS?

JavaScript:
1
document.body.style.backgroundImage = 'background1280.jpg';

verder is screen.width niet zo heel erg handig; ik surf bijvoorbeeld bijna nooit fullscreen.
Ik zou gewoon kiezen voor 1 resolutie en gewoon centreren...

Intentionally left blank

Verwijderd

Pagina: 1