Op mijn ex-werkplaats is er een werknemer/stageloper die behoorlijk stout is.
Ik was daar soort van admin, samen met een andere got'er.
History:
1. Z'n pc met win2k verkloot door kazaa te draaien en zichzelf admin te maken
omdat het globale admin pass. gelekt was.
-> zijn admin rechten weggehaald en kazaa weg etc.
2. Zichzelf weer admin gemaakt en ik als ex-admin weggehaald, en weer kazaa erop.
-> weer admin rechten van hem weggehaald + nieuw admin wachtwoord
-> hele pc opnieuw geinstalleerd omdat dat ding naar de knoppen was.
3. Gast heeft met bootfloppy in win2k hashcodes admin wachtwoord veranderd
en zichzelf weer admin gemaakt, ons weggehaald als admins, en kazaa erweer op.
-> Wij super pissed en weer nieuw wachtwoord+bios wachtwoord zodat booten van floppy niet mogelijk is.
4. Pas geleden verteld mijn ex-collega mij dat die gast het wederom voor elkaar gekregen heeft om zichzelf admin te maken... En z'n kazaa client gaat nu zo hard te keer dat de server beheerder gemeld heeft dat iemand continu zit te hameren met porten voor de firewall
Opmerkingen: tussen elk punt is een waarschuwing geweest van ex-baas.
Ex-baas is nogal zacht en zegt alleen: Niet meer doen he? Ok, ga maar weer.
Hij wil kazaa hebben omdat hij programma's nodig heeft voor de onderzoeksgroep
waar hij stage bijloopt, waarvoor de onderzoeksgroep geen geld voor over heeft omdat ze het budget liever besteden aan dingen die niet het daglicht waard zijn.
Nu is mijn vraag: Wie weet er een goeie manier om die jongen compleet buitenspel te zetten zodat hij zich nooit meer admin kan maken? Iets zodat z'n harddisk
geencrypt wordt zodat hij niet meer kan de win2k login gegevens kan veranderen mbv een bootfloppy?
Ik was daar soort van admin, samen met een andere got'er.
History:
1. Z'n pc met win2k verkloot door kazaa te draaien en zichzelf admin te maken
omdat het globale admin pass. gelekt was.
-> zijn admin rechten weggehaald en kazaa weg etc.
2. Zichzelf weer admin gemaakt en ik als ex-admin weggehaald, en weer kazaa erop.
-> weer admin rechten van hem weggehaald + nieuw admin wachtwoord
-> hele pc opnieuw geinstalleerd omdat dat ding naar de knoppen was.
3. Gast heeft met bootfloppy in win2k hashcodes admin wachtwoord veranderd
en zichzelf weer admin gemaakt, ons weggehaald als admins, en kazaa erweer op.
-> Wij super pissed en weer nieuw wachtwoord+bios wachtwoord zodat booten van floppy niet mogelijk is.
4. Pas geleden verteld mijn ex-collega mij dat die gast het wederom voor elkaar gekregen heeft om zichzelf admin te maken... En z'n kazaa client gaat nu zo hard te keer dat de server beheerder gemeld heeft dat iemand continu zit te hameren met porten voor de firewall
Opmerkingen: tussen elk punt is een waarschuwing geweest van ex-baas.
Ex-baas is nogal zacht en zegt alleen: Niet meer doen he? Ok, ga maar weer.
Hij wil kazaa hebben omdat hij programma's nodig heeft voor de onderzoeksgroep
waar hij stage bijloopt, waarvoor de onderzoeksgroep geen geld voor over heeft omdat ze het budget liever besteden aan dingen die niet het daglicht waard zijn.
Nu is mijn vraag: Wie weet er een goeie manier om die jongen compleet buitenspel te zetten zodat hij zich nooit meer admin kan maken? Iets zodat z'n harddisk
geencrypt wordt zodat hij niet meer kan de win2k login gegevens kan veranderen mbv een bootfloppy?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 22:52 ]