pc start steeds opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:50
mijn pc(win98) start steeds opnieuw op (als windows is opgestart na een minuutje) en ik kan er niet achter komen wat de oorzak is. hopelijk kan iemand mij helpen dit op te lossen.

ik heb al wat rond gezocht/gelezen en heb aan de hand van dat wat dingen getest. hieronder zal ik ff mijn bevindingen neerzetten:

- pc getest met andere hardeschijf (win200) en hielp niet
- pc getest met andere video kaart en hielp ook niet
- pc start niet opnieuw op als die in dos zit of in bios venster
- stroom waarden in bios lijken constant? te blijven en zijn net geen gehele getallen, maar altijd net iets hoger dus ipv 5volt is het 5.005? volt enz. IS DIT NORMAAL?????

2 oorzaken die ik ook gelezen heb zijn:
brakke stroomtoevoer
brak moederboard

is 1 van die het of iets anders en hoe kom ik daar dan achter?

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Jochem

...

Verwijderd

Klinkt als een hardwareprobleem.
Begin eens bij je geheugen vervangen. Het is vaak vervangen van onderdelen totdat je het rotte onderdeel er hebt uitgevist.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
virusje? er is/was toch een virus dat de pc na een bep tijd deed rebooten?

• syntegra
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04-2024
addictive schreef op 02 april 2004 @ 02:33:
virusje? er is/was toch een virus dat de pc na een bep tijd deed rebooten?
ja maar dat virus had enkel effect bij windows xp, en niet bij win 98 (win 2000 weet ik niet zeker)

Verwijderd

Wat betreft je spannings*waarden: dat is normaal.

Check je systeem eens met memtest, underklok je PC ter test en loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens na.

* spanning (U) = Volt, stroom (I) = Ampere en weerstand (R) = Ohm

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 19:22
die voltages zijn normaal, heb je al eens gekeken of je geen wake on lan netwerkkaartje hebt? zelf had ik zo een, die een beetje gaar was en er voor zorgde dat mijn compu willekeurig opnieuw ging opstarten...

• Xe0n
neej ik heb zeker geen virus

ik had een geupdate-te virus scanner en met die hardeschijf waar win 2000 op stond had al helemaal geen virussen die stond namelijk niet aan internet en had ook goeie virusscanner

en mijn netwerk kaart die erin zit heeft wel wake-on lan, maar die is niet aangesloten en die zit er al een jaar (of 2) in dus beetje raar dat ik ernu opeens last van krijg

vanmiddag als ik thuis kom ga ik dan eens proberen om me geheugen te vervangen of te testen ik laat het jullie horen

maar jullie denken dat het de stroomtoevoer niet is?

...

• Xe0n
ik test nu me geheugen (met memtest86+) en het ziet er allemaal goed uit behalve dat die al bijna 3 uur bezig is!

...

Verwijderd

en hij houdt niet op? 8)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Het zou eventueel ook kunnen dat je proc. te warm wordt. Je geeft niet aan wat voor systeem het is, maar als hij al wat ouder is, kan er bijvoorbeeld een heleboel stof zich ophopen in je kast en in je heatsink van je cpu en kan zelfs je cpu-fan er helemaal mee ophouden...
Dus dat is misschien ook de moeite waard om even na te kijken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Xe0n
het systeem is een pentium ||| 800 en de fan van de processor doet het nog.

ik heb laatst die fan nog gecheckt en schoon gemaakt net zoals die van de voeding toen me pc voor het eerst kuren kreeg.

...

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Xe0n schreef op 02 april 2004 @ 19:48:
het systeem is een pentium ||| 800 en de fan van de processor doet het nog.

ik heb laatst die fan nog gecheckt en schoon gemaakt net zoals die van de voeding toen me pc voor het eerst kuren kreeg.
Kan het zijn dat de problemen hierna begonnen zijn?

Anders is het de voeding/geheugen/temp processor, misschien koelblok verkeerd gemonteerd.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Xe0n
GreenthumB schreef op 02 april 2004 @ 20:03:
[...]

Kan het zijn dat de problemen hierna begonnen zijn?

Anders is het de voeding/geheugen/temp processor, misschien koelblok verkeerd gemonteerd.
ben 99.99 procent zeker dat het niet hiervan is

want het werd niet opeens erger nadat ik me case stofvrij en geinspecteerd had

ps. het steeds opnieuw opstarten was eerst na 1-2 uur en dat werd steeds minder nu bijv is het al na 30 sec

...

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Kijk eens even bij je savedump start/run/eventvwr.exe wat het exacte probleem is.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Xe0n
memtest86+ houd inderdaad niet op hij is nu al meer dan 15 ur bezig :S

...

• Xe0n
GreenthumB schreef op 02 april 2004 @ 21:16:
Kijk eens even bij je savedump start/run/eventvwr.exe wat het exacte probleem is.
dat werkt niet

er staat win 98 op deze computer misschien dat dat ermee te maken heeft?

...

Verwijderd

ps. het steeds opnieuw opstarten was eerst na 1-2 uur en dat werd steeds minder nu bijv is het al na 30 sec
Het lijkt wel iets dat altijd maar warmer wordt en de pc opnieuw doet starten...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Xe0n schreef op 03 april 2004 @ 10:27:
[...]

memtest86+ houd inderdaad niet op hij is nu al meer dan 15 ur bezig :S
Als hij geen fouten vind dan is je geheugen goed :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Xe0n
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 11:21:
[...]

Het lijkt wel iets dat altijd maar warmer wordt en de pc opnieuw doet starten...
de fan van me proc draait constant met ongeveer 5000rpm dus het lijkt me dat die ook goed is

de temp die ik via het bios uitlees is van de porc ongeveer 27 graden en van het systeem 28

...

• Xe0n
ik heb nu mijn wifi en 3d kaartjes eruit gehaald en nu blijft die veel langer up dan wanneer ze erin zitten.

betekend dit dat het iets met de powedsuply is omdat die nu lager is?

...

Verwijderd

Dat zou het kunnen zijn. Probeer eens te draaien met andere kaartjes en/of WiFi. Als je pc dan wel stabiel draait, dan zal het aan je kaartjes liggen. Draait ie dan nog niet stabiel dan kan het zeer waarschijnlijk aan je voeding liggen.

Verwijderd

wat voor voeding heb je?

• Xe0n
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 23:28:
Dat zou het kunnen zijn. Probeer eens te draaien met andere kaartjes en/of WiFi. Als je pc dan wel stabiel draait, dan zal het aan je kaartjes liggen. Draait ie dan nog niet stabiel dan kan het zeer waarschijnlijk aan je voeding liggen.
dat heb ik al geprobeerd

ik heb een andere video kaart en andere wifi kaart geprobeerd en ook allebei tegelijk en nog loopt die niet stabiel

zou dit betekenen dat me voeding niet meer goed is?

hij is trouwens van "fsp group inc." als ik de zeikant van de voeding moet geloven

...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Goeie voltwaardes van je voeding zijn trouwens GEEN garantie dat de voeding ook 100% goed is. Ik heb al twee voedingen weggegooid omdat ze (net als bij jou) de pc lieten rebooten, terwijl ze gewoon goeie voltwaardes hadden...

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Klinkt als een defecte voeding. Heb al een aantal malen gehad dat travoŽs en voedingen na een tijdje te hebben aangestaan er uit knallen en gelijk weer op komen (warmte). Nu heb ik het in de tuin met een travo van mŽn 12V tuinverlichting. Knippert de hele tijd door.

• Xe0n
ik heb er een nieuwe voeding in gezet maar dit lost het probleem nog steeds niet op

zou dit beteken dat het probleem bij het moederboard ligt?

...

• Xe0n
iemand?

...

Pagina: 1