Digitale Camera voor Harmonie

Pagina: 1
Acties:

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2018
Beste mensen,
afgelopen dagen heb ik hier op het forum veel rondgezocht naar eisen die aan een digitale camera worden gesteld.
Hiermee ben ik echter niet veel opgeschoten.
Ik ben opzoek naar een camera die geschikt is voor fotos in ruimtes die niet zo goed belicht zijn en waarin fotos worden gemaakt van redelijk grote afstand. De fotos dienen er duidelijkte zijn omdat ze worden gebruikt voor publicaties in de krant en/of websites. Nu zullen jullie wel denken waarom moet het dan zo dikke camera zijn ?!? maar er word binnenkort ook een jubileum boek gedrukt waarin deze fotos in hoge kwaliteit weergegeven moeten worden.
Ook moet hij niet te moeilijk te bedienen zijn omdat hij veel van gebruiker zal wisselen.

Ik hoop dat jullie ons duidelijk hints of tips kunnen geven waar we wat aan hebben.
Als dit bericht de kortaf is hoop ik dat jullie evt. onduidelijkheden willen vragen.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Gewoon een can kopen met een flash-socket en dan een stevige externe flash kopen is volgens mij al een vereiste... Maar als je goed zoekt vind je wel wat. En wat is je budget. Want als je boven de 500€ zit, dan zijn er veel mogelijkheden.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Houdt er wel rekening mee dat met flitsen en hoop blaasinstrumenten veel glinstering met zich meebrengt. goedkopere cams zouden hier niet mee overweg kunnen.

Hier staat tekst

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2018
We hebben op moment nog geen direct prijsklassen vastliggen, maar we zijn ons wel degelijk bewust dat de camera snel rond de 5 a 600 euro komt te liggen.
Maar bijv. die glisterns op de instrumenten weg krijgen, waar moet ik dat aan denken/op letten.

Ik heb trouwens het bovengenoemde topic eens bekeken, maar het viel me op dat veel mensen het hier hadden over klassieke foto`s en/of fotos die genomen waren van dicht bij.
Een groepsfoto lijkt me dan toch net iets meer eisen te stellen aan een foto.

[ Voor 34% gewijzigd door CHARTMEN op 01-04-2004 22:27 ]

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Een camera die aan nog al wat eisen moet voldoen.... Moet het persee digitaal zijn? en moeten het close up foto's zijn van een verre afstand, of alleen groeps foto's? Wat voor zoombereik heb je in gedachten?

Een externe flits is toch wel prettig in zulke omstandigheden. Die reflectie in de blaas instrumenten zou opzich niet erg hoeven zijn, als je goed flitst. Maar aangezien het een hoer wordt, die camera, zal niet iedereen er professioneel mee overweg kunnen.
In dat geval is digitaal wel handiger, omdat iedereen dan kan zien of de foto's een beetje willen lukken.

Hoge kwaliteit foto's, ook afgedrukt, hangt dus af van het formaat, gewenst aantal MP en de ruis die hogere iso waarden met zich mee brengt. Eventueel is dit weg te poetsen met een programma.

Voor moeilijke foto's is vrijwel altijd een complexe camera nodig, en die zijn weer duur. icm de hoeveelheid megapixels, kan dit standaard al zo'n 600 euro worden. Dan nog een goede flitser erbij (denk aan 200 euro minimaal)...

Maargoed, voor de een betekent professioneel iets anders dan de ander...

Gadgets FTW!

Pagina: 1