Toon posts:

[email] client die niet veel overbodige headers meestuurt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een goede (betere) mail client voor win xp. Ik heb 'm alleen nodig om mail te versturen, niet om te ontvangen, dus eigenlijk smtp client.
Ik gebruik om het moment outlook en opera maar beiden bevallen me niet zo goed. Outlook stuurt te veel informatie mee waar ik niet om vraag om die mee te sturen (mijn hostname, Message-ID en nog wat van die shit). opera doet dit niet maar is redelijk beperkt (geen html edit enzo).
Welke mail client heeft veel features, maar stuurt geen informatie mee waar je zelf niet om gevraagd hebt om die mee te sturen (dus feitelijk alleen subject, recipient en message zelf)?

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Ik gebruik Mozilla Thunderbird en ben daar erg tevreden over: www.mozilla.org/products/thunderbird. Stuurt volgensmij niet al te veel info mee, maar weet het niet zeker.

Als je echt veel features wil zou je ook Eudora kunnen proberen, heb er echter nog nooit mee gewerkt: http://www.eudora.com/.

Verwijderd

Topicstarter
Gert-Paul schreef op 01 april 2004 @ 21:40:
Ik gebruik Mozilla Thunderbird en ben daar erg tevreden over: www.mozilla.org/products/thunderbird. Stuurt volgensmij niet al te veel info mee, maar weet het niet zeker.
kun je daarmee ook html berichtjes versturen?

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 21:42:
[...]

kun je daarmee ook html berichtjes versturen?
Ja kan, editen van de source kan alleen niet. Veel opties voor tabellen etc.

Verwijderd

Topicstarter
Gert-Paul schreef op 01 april 2004 @ 21:47:
[...]

Ja kan, editen van de source kan alleen niet. Veel opties voor tabellen etc.
hmm neh ik wil echt zien welke code dat ik verstuur.
weet iemand of (en hoe) je in eudoria de html source van een bericht kan editen?

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eudora kan AFAIK niet eens omgaan met het verzenden van HTML-mail... correct me if i'm wrong hoor :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

bonzz.netninja

Niente baffi

calypso email is mijn favo de afgelopen 3 jaar

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Foxmail kan zeker HTML aan, en werkt erg fijn. http://foxmail.mozeskriebel.nl

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit 'goede email client' is veel te breed (daar zijn recentelijk ook topics overgeweest) :)

Verder - je hebt het oevr een MessageID en dergelijke - houd je er rekening mee dat als jouw client die zelf niet maakt, de mailserver deze wel voor je maakt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Savantas schreef op 02 april 2004 @ 09:48:
Foxmail kan zeker HTML aan, en werkt erg fijn. http://foxmail.mozeskriebel.nl
waar kan ik de html source editen dan?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Ja, daar was ik dus ook al naar op zoek. :(
Er zit wel intern een editor, maar vol-html (laat staan code) niet. En als ik de templates zie moet het wel mogelijk zijn op de een of andere manier, want die maak je niet even in de gewone berichten/template editor van Foxmail zelf...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon telnet port 25 gebruiken in combinatie met notepad. Het is wel handig om eerst even wat rfc's te lezen :) Precies wat je wilt. Of gewoon webbased email maken met php etc.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Pine, en daar is ook een Windows variant van. Pine is een commandline-client, is erg snel en werkt erg prettig :)

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke mail client heeft veel features, maar stuurt geen informatie mee waar je zelf niet om gevraagd hebt om die mee te sturen (dus feitelijk alleen subject, recipient en message zelf)?
offtopic:
Aha je gaat spammen? ;)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Telnet :+ :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
telnet [mail server] 25
helo [je hostname]
mail from: [je mail adres]
rcpt to: [iemand anders email adres]
data
[typ hier je mail text (ook html!!, wel beginnen met je contenttype etc)
. (om af te sluiten en te zenden)

Meer lightwight dan dit kom je niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SilentStorm op 05-04-2004 22:48 . Reden: moet ik natuurlijk wel de recipient invoeren :P ]

Localhost is where the heart is

Pagina: 1