[tv-out] Zwart-wit?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hallo,

Ik heb op mijn Point Of View TV-out zitten en nu wou ik dat eens proberen. Ik heb het namelijk komende zaterdag nodig voor een feestje. Nu zit ik met het probleem dat het beeld alleen in grijswaarden op het scherm komt en dat ik daarboven ook nog eens een dikke witte streep heb.

De TV-out is met een SCART kabel verbonden op de TV. Channel van de TV is 0.
Kaart: GeForce4 Ti4200 64MB
Drivers 56.55
Windows XP SP2 BETA

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
thanks

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De grote tv-out FAQ doorgenomen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
^^with stupid.

Is meestal een probleem met je tv; de vroege 'digitale' tv's hebben vaak last van dit probleem. Een andere kabel biedt soms uitkomst, maar dit kan je ook in de FAQ vinden als ik me niet vergis.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Misschien leuk om aan de FAQ toe te voegen dat als je de luminance en chrominance gewoon aan elkaar soldeerd dit erg goede resultaten kan geven.

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 15:12
lol, ik heb het zelfde probleem, alleen heb ik er geen topic voor aangemaakt omdat daar al honderden van zijn. Met die zelfde videokaart

In het kort even, jou svhs uigang op je vga kaartje (ti4200) stuurt geen RGB door naar de scart van je tv; Ext 1
Ext 1 kan alleen RGB lezen.
Sommige tv's hebben 2 (of meerdere) scart aansluitingen, waarbij vaak de 2de niet afhankelijk is van RGB en die het dus wel zou moeten doen (zo niet, check dan wat topics over Macrovision enzo).

Je kan je tv ook aansluiten via Video tulp (geel stekkertje) maar de kwaliteit daarvan vindt ik brak.

Oftewel, het wordt tijd dat vga - scart converters en dergelijke wat toegangelijker worden (en goedkoper) voor de consument.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mja, óf je koopt een keer een nieuwe TV waar gewoon netjes een S-VHS input op zit. Of een wat oudere breedbeeldbak van Philips met een VGA input. Ik kwam erachter dat ik er zelf zo een heb, werkt perfect :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Probleem is al opgelost.

Denk dat ik het over het hoofd gezien heb. Het probleem was dat de TV-modus op [alleen PAL] moest staan ipv PAL-B (Nederland).

Nu werkt alles goed :)
in ieder geval bedankt voor zover. Misschien dat iemand anders nog blij is met het antwoord.
Pagina: 1