Koel-elementje van radeon 9800 afgevallen

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Twee weken geleden mijn nieuwe systeem van dell gehad en wat blijkt, in plaats van de radeon 9800 pro doen ze er een gforce fx5200 in _/-\o_

Gelukkig deden ze niet moeilijk en zouden ze meteen de door mij bestelde kaart opsturen. Vandaag stond er een mooi doosje van dell op mijn bureau met hierin een mooie rode kaart.

Vol verwachting haal ik dit ding net uit het anti-statische zakje hou hem scheef en er val zo een zwart koelelementje af... :X .

Nu vraag ik me af:
1. waar hoort dat ding oorspronkelijk?
2. Ik heb hier nog wat pritt-stift kan ik hem er daarmee weer vastlijmen(waarmee wel)
3. Kan dat ding niet zonder dat pietepeuterig klein koelelementje

edit:

antwoord op 2 geef ik jullie cadeau ;) het is het elementje linksboven op dit plaatje

http://www.tech-report.co...eon-9800pro/9800-top1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door yrew op 01-04-2004 20:58 ]

Groetjes

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35
hoe groot is het elementje dan? past het misschien toevallig op een geheugenchippie ;)

btw pritstift gaat niet werken. warmtegeleidende lijm (arctic silver glue) wel, geleidingspasta met een stipje secondelijm ook wel, maar das lastig.

[ Voor 49% gewijzigd door Initial G op 01-04-2004 20:57 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Pritt stift is alleen voor papier/karton!
Waarschijnlijk van een geheugenchip. Zoek op internet naar foto's van je kaart en vergelijk even. Zet em weer vast met warmtegeleidende dubbelzijdige tape.

Verwijderd

Waarschijnlijk voor je geheugen, maar dan zouden er meer op moeten zitten. Heb je geen foto? Prittstift zou ik niet doen, probeer het eens met coolerpasta (verkrijgbaar bij de betere computerzaak :D )

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

TERUGSTUREN!!!!!!!!!!
Niet gaan prutsen. Gewoon terugsturen. Je hebt garantie.Waarschijnlijk hoort de heatsink op een geheugen chip, maar neem geen risico gewoon terugsturen voordat jij een kapotte videokaart heb die jij dan gesloopt heb.

>Systeemspecs<

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

BLN

Ik denk dat het het koelelement van het torretje is. Die verzorgt de stroom van de hele kaart. Dit koelblokje is klein en zwart en heeft zeg maar "stekels"in plaats van lijnen. Deze zit ergens bij de agp->uit kant van je kaart. je zal de oude lijmresten nog wel zien zitten.

If it ain't broken, don't fix it

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

dat ding is voor een mosfet die dingen kunnen redelijk warm worden dus ik zou hem idd met arctic of zalman adhesive weer vast maken.

weet iemand nog een leuke signature?

• yrew
hmmm ik weet niet zeker of ik een kaart van 200 euro aan mijn knip en plak kunsten toe vertouw. :|. Met arctic of zalman adhesive weer vast maken...ik heb al moeite met een boteram en pindakaas zonder knoeien.

Het koelelementje is inderdaad zwart en stekelig, ik heb zojuist de plek terug gevonden....

damn nog geen normale kaart in mijn bak.

[ Voor 19% gewijzigd door yrew op 01-04-2004 21:04 ]

Groetjes

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Heel simpel, terugsturen. Zelfs als je dat element terugplakt kan je nog eens te maken krijgen met b.v. corrupt videogeheugen, en dan heb je geen garantie meer omdat je zelf aan die kaart hebt geprutst. Gewoon terugsturen dus, of je moet je complete garantie ervoor over hebben om een paar dagen sneller met die kaart aan de slag te kunnen.

Als je het zelf gaat plakken zou ik 't doen met thermal adhesive of iets vergelijkbaars. Zal je waarschijnlijk ook online moeten bestellen (of je moet een goede computershop om de hoek hebben), dus dat kost ook tijd. Kan je beter je kaart terug naar Dell sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 01-04-2004 21:06 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• yrew
Ok thanx all...Dat is dus duidelijk ik blijf nog even aanmodderen met die fx5200. Laat de zon maar flink veel schijnen dan dit weekend. Morgen gaat hij met dezelfde vaart weer terug

Groetjes

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde, zo'n zwart (condensatortje?) zat los in het zakje. Gewoon terugsturen zonder eraan te prutsen en een nieuwe eisen.
Die kerel bij de winkel zeurde bij mij dat ik hem te wild had opengemaakt ...

• yrew
Mijn excuses voor de KICK maar ik wil eigelijk geen nieuw topic aanmaken want het heeft hier nog steeds mee te maken.....

Ik heb een nieuwe kaart ontvangen en de oude mocht ik houden. Nu zit ik nog steeds met het probleem dat ik dus niet kan freubelen. Bestaan er ergens winkels waar ik gewoon ff langs kan gaan met mijn kaartje en dat ze dan daar voor mij dat koelelementje erop gaan plakken?

Of moet ik niet zo janken en zelf gewoon aan de slag gaan met wat koellijm? Ik ben zo bang dat ik er lucht tussen laat of dat ik die hele kaart ondersmeer met koelpasta/lijm....

Groetjes

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Gheh, je kan hem aan mij geven, dan plak ik dat ding er wel op en stop ik hem in mijn 2de bak _/-\o_

Een fatsoenlijke winkel doet het wel, maar ga niet naar een vobis, dixons of iets wat erop lijkt.

ps. Als je aan de slag gaat met adhesive troep, moet je wel opletten welke je pakt en hoe je hem erop smeert. Die van arctic heeft last van dat het kan gegeleiden, dus als je de kaart ondersmeert dan krijg je kortsluiting, Die van zalman weet ik niet wat die doet.

[ Voor 41% gewijzigd door nhimf op 14-04-2004 09:48 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
yrew schreef op 14 april 2004 @ 09:36:
Mijn excuses voor de KICK maar ik wil eigelijk geen nieuw topic aanmaken want het heeft hier nog steeds mee te maken.....

Ik heb een nieuwe kaart ontvangen en de oude mocht ik houden. Nu zit ik nog steeds met het probleem dat ik dus niet kan freubelen. Bestaan er ergens winkels waar ik gewoon ff langs kan gaan met mijn kaartje en dat ze dan daar voor mij dat koelelementje erop gaan plakken?

Of moet ik niet zo janken en zelf gewoon aan de slag gaan met wat koellijm? Ik ben zo bang dat ik er lucht tussen laat of dat ik die hele kaart ondersmeer met koelpasta/lijm....
Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken he.. Als je in de buurt van Meppel woont kan ik hem wel voor je plakken (op eigen risico) Maar als je hem wilt verkopen, contact me even op mijn email.
Pagina: 1