Toon posts:

"piepende hd

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor Windows XP een aparte HD van 2 gb. Onwaarschijnlijk weinig natuurlijk maar het is makkelijk met het "schoon houden" van je pc. Leuk en aardig, maar al heeft je pc langer dan drie uur aangestaan dan begint hij een soort van te piepen!
Het is een Maxtor en ik heb een AMD Athlon XP. Zou dit wat met elkaar te maken kunnen hebbe? :/ :/:/

Verwijderd

waarschijnlijk gewoon de Maxtor zelf, lijkt me erg sterk dat het iets met je Proc te maken heeft... hoe oud is je HD?

Verwijderd

Denk dat je kop dus ergens aan loopt. En een 2gb schijf zoals je post zal wel al de nodige jaartjes oud zijn. Dus pas op hij zou nog weleens kunnen gaan bokken! :'(

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39

makje

Professioneel prutser

Het is een Maxtor en ik heb een AMD Athlon XP. Zou dit wat met elkaar te maken kunnen hebbe
Waarom denk jij dat dit iets met elkaar te maken zou kunnen hebben :?

Lijkt mij dus niet nee...

Als je HD allerlei rare geluiden begint te maken dan is het waarschijnlijk dat hij kapot aan het gaan is. Net als alle apperatuur die aan het piepen/storen/raar doen gaat. Ik weet niet hoe oud die schijf is, maar als die schijf SMART ondersteund dan zou je eens dat programmatje van Maxtor eroverheen kunnen halen om te kijken of die een fout in de HD bespeurd.

Kijk ook even hier in de OM FAQ: OM FAQ / Beleid

9800x3d

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb voor Windows XP een aparte HD van 2 gb. Onwaarschijnlijk weinig natuurlijk maar het is makkelijk met het "schoon houden" van je pc.
Mja, maar die 2Gb disk is natuurlijk wel een onwaarschijnlijke trage bootschijf, lijkt me voor de overall performance van je systeem niet direct een winnende oplossing.
Leuk en aardig, maar al heeft je pc langer dan drie uur aangestaan dan begint hij een soort van te piepen!
De lagers van die oudere schijven willen nog wel eens wat geluid maken, zeker als het systeem een tijdje aanstaat en het metaal voldoende tijd heeft gehad om op te warmen en uit te zetten. Op zich is dit verschijnsel niet zo kwalijk, al zal op den duur je schijf toch wel het loodje gaan leggen. Is het niet aan slijtage in het lager, dan wel door een andere oorzaak. Een 2Gb disk is natuurlijk al wat ouder he...
Het is een Maxtor en ik heb een AMD Athlon XP.
Een harddisk heeft per definitie niks met een CPU te maken. Maar als je jezelf daarvan wil overtuigen, hang dan je schijf even in een pc met een andere CPU of test je schijf met alleen een voeding.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van het juiste subforum: Opslagmedia & I/O Controllers. Daarin staat zat informatie over wat je kunt doen wanneer jouw HDD vaag doet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.