Ik heb voor Windows XP een aparte HD van 2 gb. Onwaarschijnlijk weinig natuurlijk maar het is makkelijk met het "schoon houden" van je pc.
Mja, maar die 2Gb disk is natuurlijk wel een onwaarschijnlijke trage bootschijf, lijkt me voor de overall performance van je systeem niet direct een winnende oplossing.
Leuk en aardig, maar al heeft je pc langer dan drie uur aangestaan dan begint hij een soort van te piepen!
De lagers van die oudere schijven willen nog wel eens wat geluid maken, zeker als het systeem een tijdje aanstaat en het metaal voldoende tijd heeft gehad om op te warmen en uit te zetten. Op zich is dit verschijnsel niet zo kwalijk, al zal op den duur je schijf toch wel het loodje gaan leggen. Is het niet aan slijtage in het lager, dan wel door een andere oorzaak. Een 2Gb disk is natuurlijk al wat ouder he...
Het is een Maxtor en ik heb een AMD Athlon XP.
Een harddisk heeft per definitie niks met een CPU te maken. Maar als je jezelf daarvan wil overtuigen, hang dan je schijf even in een pc met een andere CPU of test je schijf met alleen een voeding.