Rare strepen over scherm

Pagina: 1
Acties:

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
Mijn 17" monitor (Belinea 10 70 35) zal nu wel zo'n 5-6 jaar oud zijn en
onlangs bemerkte ik dat telkens als ik naar een stukje tekst kijk, er rechts in het verlengde van die tekst donkere strepen doorlopen... Die strepen staan niet vast op de monitor, maar gaan mee met het scrollen. Dit zou volgens andere topics aan de videokaart liggen, ik heb een BBA Radeon 9700 pro..
Hier enkele pics...
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/joris.philippaerts/pictures/strepen.jpg
Die onderste donkere streep is enkel lichtinval, het gaat hier enkel om die lijntjes in het verlengde van de tekst.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/joris.philippaerts/pictures/strepen2.jpg

Iemand dit al tegengekomen, of een idee?
Moet ik gaan uitzien naar een andere monitor??? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door tweak_master op 01-04-2004 20:10 ]

Verwijderd

Is er ergens een tv of een andere monitor in de buurt? of een wekker? want zulke strepen heb ik wel eens gezien als er dat soort apparatuur in de buurt staat

• tweak_master
Jah, m'n pc staat linksbenede, op mn monitor staat een webcam en een tv-antenne..., zo'n meter naast het scherm, iets naar onder ligt een gsm, staat een wekker en een lamp...zou dat echt de oorzaak kunnen zijn?
Oef, als het dat maar is... :)

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan het eigenlijk niet zo goed zien bij je.
Toevallig heb ik vandaag ook ff een foto van strepen op mijn monitor gemaakt, misschien kan jij zien of het hetzelfde is.

Afbeeldingslocatie: http://area51.endoria.net/files/strepen.jpg

Dit probleem heb ik al eerder gehad en het ligt zeker weten aan mijn monitor (LG 915FT+). Heb al 3 keer een nieuwe gekregen dus dat wordt maar weer de 4e keer denk ik... :P

Ene moment is het erger dan het andere moment, en ik heb het al met 2 verschillende videokaarten geprobeert, dus daar kan het niet aan liggen.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

Juist zelfde gehad, bij mij was het gewoon de kabel die fout was!!

Idiot outside.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb dit probleem een keer gehad met een cheap-ass monitor-verlengkabel.

Het heeft denk ik dus toch met afschermingsfouten/externe storingsbronnen te maken...

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
ligt ook aan de radeon9700, meer mensen hebben dat (ik ook, maar heb nu een radeon 9800)

als je beetje zoekt vind je er wel wat over.

Verwijderd

Ik heb het ook gehad met een 17 inch monitor. Gewoon kapot door ouderdom (in mijn geval)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Cerberus <-- dat heb ik ook weleens gehad, bij mij was het de vidkaart
TS: ligt aan je monitor, ouderdom

lees net dat je al een andere vidkaart geprobeerd heb

[ Voor 25% gewijzigd door Wolfboy op 03-04-2004 00:14 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb twee weken terug mijn oude monitor (Novita E17CL zeventien inch) kunnen inruilen omdat deze kapot was gegaan. Ik heb nu hier een gereviseerd beeldscherm staat die een stuk scherper is dan zijn voorganger, maar vertoont dezelfde kuren als het scherm van de topicstarter. Ik let niet meer naar dat euvel, omdat ik allang blij ben dat ik nu kan kijken naar een scherper beeldkanon. Volgens de sticker achterop het geval is dit scherm uit juni 2001, echt oud is het nog niet te noemen. Ook ben ik niet op de hoogte van het aantal uren dat dit beeldscherm gedraait heeft, maar de voorganger had er redelijk wat uren opzitten.

• tweak_master
Ik denk dat het toch iets met storingsbronne te maken heeft, want nu zie ik die lijntjes bijna niet meer !!! Enkel als ik echt goed kijk, zie ik het nog heeeel lichtjes...mja, daar valt nog mee te leven ;)
Pagina: 1