Toon posts:

Netwerk te "sloom" om divx af te spelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Draadloos netwerk met

iig:

1 desktop Wlan 54 mbit
1 laptop integrated Wlan 11mbit
1 wireless router max 54 mbit

Nou wil ik dus vanaf die laptop draadloos divxjes kijken.... maar als ik een divxje van bv 128 kbps afspelen..

als ik dit doe dan stottert hij onder het afspelen....terwijl 11 mbit toch echt 1.5 megabyte per seconde zou moeten kunnen... waarom stottert hij al bij een divx film....

hij heeft wel gewoon een verbinding van 11mbit volgens windows...

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ligt het niet gewoon aan je laptop/pc ;)

want je zet geen specs erbij :P

Verwijderd

Is het signaal wel sterk genoeg tussen wireless router en laptop?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 04:00

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

doe eens een snelheidstest over je netwerk dan weet je het snel genoeg, daarvoor hoef je hier echt niet een topic te openen.
Bij netwerken heb je altijd last van verlies, zeker bij draadloze netwerken.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
offtopic:
ben ik trouwes de enige of staat de topictitel verkeerd om in je titlebalk :?

edit: :o nu staat ie weer normaal :o
en bij ut type van me reply weer niet

klote 1 april grappen :P

[ Voor 35% gewijzigd door DutchTSE op 01-04-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vaag...ging idd vanzelf :s

signaal is wel goed...

is Hp Centrino 1.4 ghz 512 ram en desktop xp2000+ medion wlan stick

Verwijderd

Dat is de 1-april grap van Parse :)

Die 11Mbit waar jij aan vast houdt is het theoretisch maximum van de verbinding. Bij gebruik van koper zou dat in de praktijk al neerkomen op +/- 1MB/s, reken daar nog eens de grotere overhead en het zeker niet te verwaarlozen verlies doordat je een eindje van je Accesspoint verwijderd bent.

Zoals gezegd; check de transfersnelheid van bestanden over je netwerk, dán kun je bepalen of het aan de verbinding ligt.

Afhankelijk van de kwaliteit en dus bitrate van de film zou het me weinig verbazen als het inderdaad gewoon te weinig bandbreedte is :)
Dat zegt dus helemaal niks. Op een schaal van één tot vijf aangeven hoe het signaal is, is puur voor de leuk. Dat is niet bedoeld voor diagnostische doeleinden.
is Hp Centrino 1.4 ghz 512 ram en desktop xp2000+ medion wlan stick
Dat maakt niet uit. Het gaat om de praktijkprestaties.

Meten = weten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 19:49 ]

Verwijderd

nog specifieker, die 11MBit is de snelheid op MAClayer (i.e. vlak na/voor het signaal de lucht ingestuurd/uitgehaald wordt)

In praktijk uit zich dat in max snelheden rond 1000kb/s op applicatielayer (maar zelfs dat is dus al als zender/ontvanger vlak bij elkaar staan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:52:
nog specifieker, die 11MBit is de snelheid op MAClayer (i.e. vlak na/voor het signaal de lucht ingestuurd/uitgehaald wordt)
Data link layer inderdaad. Dat klopt, maar waarom nodeloos ingewikkeld maken? :)
In praktijk uit zich dat in max snelheden rond 1000kb/s op applicatielayer (maar zelfs dat is dus al als zender/ontvanger vlak bij elkaar staan)
Dat noemen ze overhead.

Maar inderdaad, een 10BaseT-verbinding verplaatst ook weinig meer dan 1MB/s, een 11Mbit WiFi-verbinding in de meeste gevallen nog een heel stuk minder.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Als je die film naar de HD van de laptop kopieerd wat voor snelheid haal je dan?
Als ik naar de specs van je laptop kijk zou het afspelen van een divx geen probleem moeten zijn.
offtopic:
DutchTSE lees dit eens.

edit:
Ik moet echt sneller typen :X

[ Voor 8% gewijzigd door Andre-85 op 01-04-2004 19:57 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 06:50
Een stevige DivX trekt ongeveer 1.2Mbit/s.

Dus dan moet je wel een hel brakke verbinding hebben mocht hij dat niet halen :P.

Is dit niet een 'lag' probleem?

tvw

Verwijderd

Meh- ik denk dat hetaan de 11 mbit ligt. Ik heb een laptop (533 mhz, 128 mb ram) die divx alleen met een 54 mbit kaartje trekt, en niet met 11... probeer eens met een 54 pcmcia kaartje!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:48:

[...]
Dat zegt dus helemaal niks. Op een schaal van één tot vijf aangeven hoe het signaal is, is puur voor de leuk. Dat is niet bedoeld voor diagnostische doeleinden.
Jewel..dat zegt wel wat...als je slecht signaal hebt schakelt hij nl. automatisch terug naar 5.5 mbit of 2 mbit...

enne Als ik gewoon brows van ene comp op andere dan gaat het de ene keer retetraag en andere keer net zo snel...aangenomen dat het niet aan het signaal ligt, waar ligt het dan aan? (ip`s toegekend door dhcp in range 192.168.0.xxx)

Verwijderd

Topicstarter
^^^KICK^^^

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat nou kick :? :(
Er word je bijna het complete OSI layer in detail uitgelegd en het enige wat jij weet te melden is dat het "retetraag" is.

Kom eerst maar eens met gefundeerde info over de snelheid van je LAN.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Koffie schreef op 06 april 2004 @ 21:39:
Wat nou kick :? :(
Er word je bijna het complete OSI layer in detail uitgelegd en het enige wat jij weet te melden is dat het "retetraag" is.

Kom eerst maar eens met gefundeerde info over de snelheid van je LAN.
:D

wat ^^^ hij ^^^ zegt

doe nou gewoon even een snelheidstest linkje en vertel ons wat die snelheid is

vertel ons dan vervolgens wat die snelheid is (ongeacht hoe snel/langzaam dat is).

owja; en vergeet niet de snelheid die je haalt in dit topic te zetten

(duidelijk genoeg ? ;) )

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
11mbps wlan.. dan mag je al blij zijn als je 600kbps haalt...

testen met netio dat geeft wel een concreet resultaat

* Zwelgje heeft ook een centrino lappie met 11mbps, dat was ook te traag om divx af te spelen

heb nu een 3com 54mbps erin.. dat werkt wel lekker (3.5 megabyte trekt ie over de lijn)

A wise man's life is based around fuck you

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 19:17
Hmm ik heb hier ook 11 mbit en ik denk dat dit toch wel snel genoeg zal zijn voor Divx. Een filmpje met een bitrate van 1000 ongeveer, das 125 KByte/sec haalt ie makkelijk. Heb het overigens nooit getest maar zou volgens mij gewoon moeten lukken. Ik haal maximaal iets van 400 Kbyte/sec.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem al gefixed...lag aan brakke DivxCoDec.....heb snelheidstestje gedaan en hij download met zo`n 500 kbps...toch nog netjes...
Pagina: 1