Hi,
Ik heb een groot probleem ik kom er echt niet uit. Ik had al even gekeken en nog niemand heeft een gelijk soortig probleem
. Dat betekend dat jullie mij vast wel kunnen helpen met mijn PHP probleem.
De pagina waar het om gaat laat een hele lijst zien met alle gebruikers die in de database staan. Ik heb in deze pagina een fuctie geschreven die als deze wordt aan geroepen een record uit de database verwijderd. Deze functie werkt perfect en krijg als enige variable de waarde van de gebruiker id mee.
Nu heb ik het volgende probleem:
Er zit achter elk record een knop. Als op deze knop wordt gedrukt dan moet deze de waarde van het record id mee geven(Gebruiker_id) aan de functie. De code die ik tot dus ver heb staat hier onder.
Ik heb een groot probleem ik kom er echt niet uit. Ik had al even gekeken en nog niemand heeft een gelijk soortig probleem

De pagina waar het om gaat laat een hele lijst zien met alle gebruikers die in de database staan. Ik heb in deze pagina een fuctie geschreven die als deze wordt aan geroepen een record uit de database verwijderd. Deze functie werkt perfect en krijg als enige variable de waarde van de gebruiker id mee.
Nu heb ik het volgende probleem:
Er zit achter elk record een knop. Als op deze knop wordt gedrukt dan moet deze de waarde van het record id mee geven(Gebruiker_id) aan de functie. De code die ik tot dus ver heb staat hier onder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?php include("verbinding.php"); $sql = "Select * from gebruikers group by Gebruiker_id;"; $resultaat = mysql_query($sql) or die('Geen gegevens'); $teller = 2; if(Isset($dd)){ Delete_record($teller); } while($record = mysql_fetch_object($resultaat)) { echo "Id: $record->gebruiker_id $record->gebruiker_naam $record->gebruiker_ww <input type=\"Submit\" name=dd value=\"Delete\"<br><hr>"; } function Delete_record($record_id) { $sql_rec = "Delete From Gebruikers Where Gebruiker_id = '$record_id';"; $resultaat = mysql_query($sql_rec) or die("Kon niks verwijderen"); } ?> |
[ Voor 7% gewijzigd door JoostMartijn op 01-04-2004 19:26 ]