Toon posts:

Logitech Z-680 gaat niet meer aan de 2e keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel groot probleem: Een tijdje geleden heb ik mijn Z-680 voor vervanging opgestuurd omdat die enerzijds ruis had en anderzijds dat de set niet meer aan kon. Na 3 weken heb ik een nieuwe set toegestuurd gekregen en vanaf vandaag gaat deze set ook niet meer aan :@. Ik ben dus helemaal verbijsterd dat dit weer gebeurd. Ik heb naar mijn weten de set altijd goed gebruikt. Als ik hem niet gebruikte zette ik hem eerst op standby en dan zette ik hem uit via de power switch achterop. Je begrijpt natuurlijk dat ik hier behoorlijk van gaan flippen :(

Heeft iemand dit ook wel es meegemaakt? Want ik vind het wel iets te toevallig dat dit 2 keer achterelkaar gebeurt. En ik heb geen zin om straks weer 3 weken te wachten voor vervanging van de set. En daarbij denk ik dat het voor Logitech ook niet leuk is.

Verwijderd

Dit topic is bedoeld om vragen en ervaringen kwijt te kunnen over deze producten. Het doel van dit topic is dus het verstrekken van informatie en het delen van ervaringen over de Logitech speakersets. :)
En inderdaad niet voor problemen. We houden problemen namelijk liever searchable, een apart topic voor een valide probleem is dus geen probleem. :)

Verwijderd

Er worden ondanks die regel toch nog wel posts met vragen erin gepost. Vaak worden deze in dat topic redelijk snel beantwoord. Ik denk dat deze vraag ook wel in dat straatje past.

Heb je al gekeken naar je geluidskaart in combinatie met andere geluidsinstallatie's? Misschien dat hij de veroorzaker is. Logitech vermeld de volgende zaken op haar site. Probeer ze allemaal eens.[quote]• Restbrom, gesis of gezoem gegenereerd door een geluidskaart: dit kan eenvoudig gecontroleerd worden door een andere geluidsbron aan te sluiten. Installeer altijd de recentste stuurprogramma's voor uw geluidskaart. Alle ruis die een geluidskaart genereert, wordt uiteraard door de luidsprekers versterkt. Dit is vooral zo bij oudere geluidskaarten.

• Niet-gebruikte snoeren: afhankelijk van uw systeem kunt u dit probleem omzeilen door de M3D- of Matrix-knop (indien aanwezig, bijvoorbeeld Z-540, Z-560, Z-640) te activeren, of door de niet-gebruikte stekkers/snoeren aan beide zijden te verwijderen, bijvoorbeeld op de Z-680-bedieningseenheid.

• Krachtige apparaten zijn op hetzelfde elektrische circuit aangesloten: bijv. magnetrons en halogeenlampen. Sluit het netsnoer van de luidsprekers op een ander circuit aan, eventueel met behulp van een verlengsnoer.

• Polariteit van elektrisch snoer: haal de stekker uit het stopcontact, draai hem 180 graden en steek hem er weer in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:25:
Er worden ondanks die regel toch nog wel posts met vragen erin gepost. Vaak worden deze in dat topic redelijk snel beantwoord. Ik denk dat deze vraag ook wel in dat straatje past.
Het is geen regel hoor ;)

Maar ik wou gewoon even aangeven dat het geen probleem is een topic over een probleem van een Z-680 te openen. Als iemand er van te voren voorkiest hem in dat topic te vragen is het ook goed, het is alleen jammer als veel oplossingen tussen de posts daar verdwijnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:41:
[...]
Het is geen regel hoor ;)
Ik bedoelde regel in de zin van een zin. :Y)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
haha, maar eh........als er ruis uit je speakers kwam kon je je control panel ding toch om laten ruilen naar een nieuwere divisie? hoe kom ik erachter welke en of ik de nieuwste divisie heb?

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Er zijn meer mensen die setjes hebben gehad die niet meer aan gaan, dit is er eentje die ik zo snel kan vinden (Nova500) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/644298/17/ Nieuwe zekering erin en klaar.
Zet zelf m'n Z-680 nooit met de knop op de subwoofer uit, altijd standby of de stekker eruit als ik op vakantie ga of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:25:

Heb je al gekeken naar je geluidskaart in combinatie met andere geluidsinstallatie's? Misschien dat hij de veroorzaker is. Logitech vermeld de volgende zaken op haar site. Probeer ze allemaal eens.
[...]
Hij gaat niet aan beste kerel, dus dat betkend dat ook hij niet aan gaat als er niks op zit, of een ander device zoals een dvd speler etc ;)

Verwijderd

Misschien is alleen de zekering doorgeslagen :?

Voorkomen is beter als genezen:
- Is je PC geaard?
- Staat er hoogfrequente apparatuur op dezelfde groep?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 03:59:
Misschien is alleen de zekering doorgeslagen :?

Voorkomen is beter als genezen:
- Is je PC geaard?
- Staat er hoogfrequente apparatuur op dezelfde groep?
Ik zal eigenlijk niet weten of mijn pc is geaard ik heb hier geen verstand van :) Ik sluit hem ook zelden op mijn pc aan, ik gebruik hem het meeste op mijn playstation 2 en ik weet ook niet of die geaard is....

Kan iemand me vertellen hoe ik zon zekering kan vervangen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 10:41 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:21

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Koppel ff je pod af en sluit deze weer even opnieuw aan.

die powerknop achter de woofer kan je beter ook niet teveel gebruiken. Heb zelfd de set al 3 maanden draaien zonder problemen. zet m altijd op standby en dan uit via een stekker blok.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 02 april 2004 @ 10:40:
Koppel ff je pod af en sluit deze weer even opnieuw aan.

die powerknop achter de woofer kan je beter ook niet teveel gebruiken. Heb zelfd de set al 3 maanden draaien zonder problemen. zet m altijd op standby en dan uit via een stekker blok.
Maar is dat dasn zo slecht om hem via die knop uit te zetten? IK vind dat niet meer dan normaal dat je hem zo uitzet. Als ik mijn compuuter uitzet trek ik toch ook niet te stekker eruit of zet ik hem op stanby o_O

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 10:44:
[...]

Maar is dat dasn zo slecht om hem via die knop uit te zetten? IK vind dat niet meer dan normaal dat je hem zo uitzet. Als ik mijn compuuter uitzet trek ik toch ook niet te stekker eruit of zet ik hem op stanby o_O
of het slecht is weet ik niet eigenlijk, maar t kan zijn dat na veel gebruik die schakkelaar misschien niet meer goed functioneert.

al geprobeert om die pod ff opnieuw aan te sluiten? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 02 april 2004 @ 10:50:
[...]

of het slecht is weet ik niet eigenlijk, maar t kan zijn dat na veel gebruik die schakkelaar misschien niet meer goed functioneert.

al geprobeert om die pod ff opnieuw aan te sluiten? :)
Ja heb ik geprobeerd helaas geen resultaat :( Weet iemand hoe ik de zekerring kan veranderen en hoeveel dit gaat kosten?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:54:
Ik zit met een heel groot probleem:

[...]

vanaf vandaag gaat deze set ook niet meer aan
Als je dit al een "heel groot probleem" noemt dan leid je een gelukkig leven! :)

Ontopic: bel gewoon weer even met Logitech en vraag wat zij er van vinden. Leg uit dat je heel ontevreden bent over de gang van zaken etc. en dat je snel een oplossing verwacht.

[ Voor 34% gewijzigd door j-w op 02-04-2004 13:12 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 13:51

Shunt

Boe

j-w schreef op 02 april 2004 @ 11:02:
[...]

Als je dit al een "heel groot probleem" noemt dan leid je een gelukkig leven! :)
reageer anders niet ?
dit is wel een set van over de 370 euro dus dat mag gezien worden als een flink probleem hoor.

mare ontopic. gewoon trug sturen ? kapot is kapot. ben je hem weer even kwijt maar dan heb je nog gewoon garantie (als je zelf een zekering gaat vervangen kan je garantie verder wel vergeten denk ik zo :P.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

j-w schreef op 02 april 2004 @ 11:02:
[...]

Reageer dan niet als je nix zinnigs te melden hebt. deze set is duur genoeg om het idd een groot probleem te noemen.

TS:
koppel anders alles even los en sluit alleen de control pod op de sub aan en probeer het dan nog es even.
Wat gebeurt er precies? blijft ie op standby of komt er gewoon echt geen stroom op?

zo ja check ook ff de kabel van de control pod.
Ik probeerde namelijk zelf de kabel te verlengen met een vga kabel en dit ging dus niet de pod en sub bleef uit. kan ook zijn dat die kabel toch niet helemaal lekker is.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 02 april 2004 @ 11:09:
[...]

Reageer dan niet als je nix zinnigs te melden hebt. deze set is duur genoeg om het idd een groot probleem te noemen.

TS:
koppel anders alles even los en sluit alleen de control pod op de sub aan en probeer het dan nog es even.
Wat gebeurt er precies? blijft ie op standby of komt er gewoon echt geen stroom op?

zo ja check ook ff de kabel van de control pod.
Ik probeerde namelijk zelf de kabel te verlengen met een vga kabel en dit ging dus niet de pod en sub bleef uit. kan ook zijn dat die kabel toch niet helemaal lekker is.
Ik zal dat nu eens gaan proberen met die andere pod die ik nog heb

Edit: Met de andere pod gaat hij ook niet meer aan hij geeft helemaal geen kcik meer. Ik denk dat ik voortaan hem gewoon uitzet door hem op standby te zetten en dan de stekker eruit te doen :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 13:08 ]

Pagina: 1