Simpel van Fire Wire (I-link) naar USB 2.0?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Ik heb een Sony DCR-TRV14E met een hele mooie USB 1.1 uitgang èn een I-link (DV-out) uitgang, welke hetzelfde is als een Fire Wire (heb ik gehoord).

Nu kan ik wel via dat neppe USB1.1 kabeltje van Sony, welke standaard bij geleverd wordt, de beelden van die camera capturen, maar dit geeft nogal kwaliteitsverlies. Ik moet dus via de I-link poort aan de gang; maar hoe? Mijn laptop (een NEC Versa P520) heeft maar liefst 4 x een USB2.0 :*) poort, maar géén Fire Wire 8)7!!

Opties die mij logisch lijken:

- Adapter van Fire Wire naar USB2.0
- Externe Fire Wire aansluiting/adapter voor laptop (PCMCIA, COM, USB2.0)

Nu is de vraag: Bestaat één van deze opties wel? En zo ja, Waar (liefst Low Budget!!)?!?! Heeft iemand anders nog tips om de beelden van de camera ZONDER kwaliteitsverlies over te beamen naar de laptop?

Mijn dank is groot.... _/-\o_

Verwijderd

cardbus: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=197

adviesprijs €55 :)

NSC schijnt beloofd te hebben dat er volgend jaar gewoon firewire op komt

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 18:57 ]

Verwijderd

En anders een FireWire naar USB capturekaart, maar dat kost je sowieso 4x zoveel...

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Zou ik mijn laptop kunnen inruilen bij NEC kostenloos... 8)7 nee.... toch maar zo'n PCMCIA kaartje...! Even kijken of ik nog ergens korting kan ritselen want ik zal dus hierbij ook nog zo'n I-link kabeltje moeten kopen of is dat dus een gewoon fire-wire kabeltje die dus niet per se van Sony hoeft te zijn...?

Verwijderd

Troxel schreef op 01 april 2004 @ 19:06:
Zou ik mijn laptop kunnen inruilen bij NEC kostenloos...
ik zei NSC, ging er maar ff vanuit dat je die laptop bij de tue weg hebt, want anders heb je een veels te dure laptop gekocht (€2200 voor een errug matig ding)
8)7 nee.... toch maar zo'n PCMCIA kaartje...! Even kijken of ik nog ergens korting kan ritselen want ik zal dus hierbij ook nog zo'n I-link kabeltje moeten kopen of is dat dus een gewoon fire-wire kabeltje die dus niet per se van Sony hoeft te zijn...?
I-link=firewire=IEEE1394

en meestal krijg je zo'n kabeltje er wel bij hoor.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58
Ik heb nog zo'n kaartje van sitecom. kost nieuw nu bij de mediamarkt 89 euro. Eventueel wel te ruilen tegen iets leuks. (florian at pckennis puntkegeval net)
Pagina: 1