Ik heb een Sony DCR-TRV14E met een hele mooie USB 1.1 uitgang èn een I-link (DV-out) uitgang, welke hetzelfde is als een Fire Wire (heb ik gehoord).
Nu kan ik wel via dat neppe USB1.1 kabeltje van Sony, welke standaard bij geleverd wordt, de beelden van die camera capturen, maar dit geeft nogal kwaliteitsverlies. Ik moet dus via de I-link poort aan de gang; maar hoe? Mijn laptop (een NEC Versa P520) heeft maar liefst 4 x een USB2.0
poort, maar géén Fire Wire 8)7!!
Opties die mij logisch lijken:
- Adapter van Fire Wire naar USB2.0
- Externe Fire Wire aansluiting/adapter voor laptop (PCMCIA, COM, USB2.0)
Nu is de vraag: Bestaat één van deze opties wel? En zo ja, Waar (liefst Low Budget!!)?!?! Heeft iemand anders nog tips om de beelden van de camera ZONDER kwaliteitsverlies over te beamen naar de laptop?
Mijn dank is groot....
Nu kan ik wel via dat neppe USB1.1 kabeltje van Sony, welke standaard bij geleverd wordt, de beelden van die camera capturen, maar dit geeft nogal kwaliteitsverlies. Ik moet dus via de I-link poort aan de gang; maar hoe? Mijn laptop (een NEC Versa P520) heeft maar liefst 4 x een USB2.0
Opties die mij logisch lijken:
- Adapter van Fire Wire naar USB2.0
- Externe Fire Wire aansluiting/adapter voor laptop (PCMCIA, COM, USB2.0)
Nu is de vraag: Bestaat één van deze opties wel? En zo ja, Waar (liefst Low Budget!!)?!?! Heeft iemand anders nog tips om de beelden van de camera ZONDER kwaliteitsverlies over te beamen naar de laptop?
Mijn dank is groot....