[Flash MX] Dynamisch transparante png's laden

Pagina: 1
Acties:

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Hallo,

Simpele vraag:
Is het mogelijk om dynamisch transparante plaatjes in te laden (liefst png)?

Het lukt me nl alleen om jpegs in te laden.
Als ik het via import doe (dus niet dynamisch) dan kan ik wel png's/gif's laden, dynamisch niet.

Ben nl een OS X style menu aan het maken, alleen wil ik wel alles dynamisch houden.

BVD!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Lullig maar waar, nee dat kan niet direct met alleen flash.

Met een server en Generator en likewise tools in php/perl/etc. kan het wel. ming enzo. ;)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Dacht ik dus al, minder.
Het wordt voor een cd presentatie die de klant zelf makkelijk kan configureren, dus aan serverside scripting heb ik niet zoveel, dus de klant moet het maar zonder transparante plaatjes doen.

Iig bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden! :Y)

Verwijderd

Als het voor een cd is, waarom gebruik je dan niet een batch tool als swf convert?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
als je het toch op cd zet dan is er weinig dynamisch aan imo, die png's kan je niet inladen, maar wat je wel kan doen is van tevoren elke png apart in een swf bestand gooien.

die kan je wel dynamisch inladen :)

Mijn rig

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Het wordt inderdaad een cd, maar wel dynamisch, bij de cd wordt een tool gelevert die de presentatie kan aanpassen naar wens, vervolgens kan er een nieuwe cd gebrand worden. (opdracht is nog wat ingewikkelder, maar dit is waarom de plaatjes wel dynamisch moeten)

swf convert ken ik verder niet, maar volgens mij is het daarbij niet mogelijk om door een extern programma een opdracht te geven to converteren? Dat zou nl wel makkelijk zijn.

Als het niet mogelijk is op een makkelijke manier dan maar niet, ga er niet te veel tijd insteken.

Pagina: 1