[C++ / MS VS6] Promts toolbars werken

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarschijnlijk kennen meer mensen dit probleem maar helaas kom ik hier op GoT er geen leuk topic over vinden. Ik ben in Visual Studio bezig een tekenapplicatie te maken. Voor de verschillende objecten en kleuren heb ik toolbars gemaakt. Het probleem is dat de prompts (balonnetjes met informatie over de betreffende knop) niet werken wanneer ik er met mijn muis boven beweeg.

Na wat rondsnuffelen zag ik dat de string table een zootje was geworden. Naar mijn weten horen knoppen in dezelfde toolbar opeenvolgende ID nummers hebben. Deze waarden zijn in de orde van 32782, 32783 enz.

Kan iemand mij een tip geven hoe ik deze string table zo kan ordenen dat de prompts van de knoppen wel functioneel worden?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Ik denk dat je tooltips bedoelt? Zo ja, laat dan een modje effe je title fixen.
Op zich zou het volgens mij niet hoeven, zolang elke tooltip maar weet bij welke string ie hoort, maar ik moet direct bekennen dat ik niet weet welke functie je nu gebruikt om je tooltips te zetten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ze worden voor de gebruiker idd tooltips genoemd. Ik denk dat ik zojuist de oorzak gevonden heb. In de resource file (.rc) stonden 2 gedeeltes, waarvan één de Engelse resources waren en de andere de Nederlandse.

Geen idee hoe het kan, ik gebruik namelijk niets op deze pc wat een vermoeden zou kunnen wekken dat er behoefte is nederlandse talige strings. Waarschijnlijk handelt Visual Studio dat zelf af aan de hand van je landinstellingen, die staan nl. wel op Nederland.

Het verwijderen van het Nederlandse gedeelte deed wonderen.
Ik moest wel ff de strings opnieuw invoeren. Er zal vast een nettere en snellere manier voor zijn.