Ik heb zelf wat onderzocht voor een server:
- Die het internet deelt
- Firewall draait
- Fileserver is
- Wat applicaties draaien
Nu heb ik op Alternate rondgesurfd voor wat onderdelen, en hier kwam ik op uit voor een redelijk prijsje
Proc: AMD Barton 2500+ (89 euro) <--- Reden erachter is dat ik van velen heb gehoord dat dit de beste prijs/prestatie heeft
Geheugen: 2x Kingston DIMM 256 MB PC 3200 (54 euro p/s) <--- Ik heb zelf ook kingston geheugen en vind het behoorlijk stabiel
Mobo: Asus A7V600 (79 euro) <--- Eigenlijk vanwege S-Ata, Onboard LAN
HDD: Maxtor DiamondMax Plus 9 (160,0 GB) S-ATA (119 euro) <---- Dit maakt niet uit
kast + voeding kan ik later nog beslissen
3d kaart heb ik hier liggen en geluid hoeft niet
Totaalprijs: 395 Euro
Nu vraag ik mijzelf af of dit wel een geschikt systeempje is waarmee ik alles kan delen etc.
later kan ik alsnog hdd's uitbreiden
- Die het internet deelt
- Firewall draait
- Fileserver is
- Wat applicaties draaien
Nu heb ik op Alternate rondgesurfd voor wat onderdelen, en hier kwam ik op uit voor een redelijk prijsje
Proc: AMD Barton 2500+ (89 euro) <--- Reden erachter is dat ik van velen heb gehoord dat dit de beste prijs/prestatie heeft
Geheugen: 2x Kingston DIMM 256 MB PC 3200 (54 euro p/s) <--- Ik heb zelf ook kingston geheugen en vind het behoorlijk stabiel
Mobo: Asus A7V600 (79 euro) <--- Eigenlijk vanwege S-Ata, Onboard LAN
HDD: Maxtor DiamondMax Plus 9 (160,0 GB) S-ATA (119 euro) <---- Dit maakt niet uit
kast + voeding kan ik later nog beslissen
3d kaart heb ik hier liggen en geluid hoeft niet
Totaalprijs: 395 Euro
Nu vraag ik mijzelf af of dit wel een geschikt systeempje is waarmee ik alles kan delen etc.
later kan ik alsnog hdd's uitbreiden
[ Voor 30% gewijzigd door Beerkeeper op 01-04-2004 18:27 ]
XBO Gamertag: BeerkeeperNL