Het beveiligen van een map op m’n webserver m.b.v .htaccess en .htpasswd wil maar niet lukken.
Deze code gebruikt om .htaccess te maken.
AuthUserFile d:/webserver/.htpasswd
AuthGroupFile
AuthName "Schooldocumenten"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>
Het .htpasswd bestand heb ik aangemaakt m.b.v htaccess.exe die met apache bijgeleverd werd.
(in cmd d:/webserver/www/apache2/bin/htpasswd.exe geopend en ik moest het userID+2x een wachtwoord opgegeven.)
Vervolgens ben ik hier op GoT gaan zoeken wat ik nog meer in de httpd.conf zou in moeten stellen en ik heb m.b.v de search gevonden dat “Allow override” op “all” gezet moest worden.
Zo gezegd en zo gedaan. Als ik via m’n browser de “beveiligde map” benader krijg ik keurig netjes een verificatiescherm te zien.
Alleen het probleem is dat mijn password niet accepteert. Ik krijg ook geen foutboodschap of iets dergelijks.
Wat heb ik gedaan:
-Nieuwste versie van apache geprobeerd (zelfde probleem)
-Diverse malen .htaccess en .htpasswd verwijderd en opnieuw aangemaakt
-Vele threads gelezen naar mogelijke oplossingen maar ik kom er echt niet uit!
-.htpasswd al op diverse locaties opgeslagen (natuurlijk ook .htaccess aangepast)
Heeft iemand van jullie enig idee?
Windows XP professional
Apache 1.3.29
Deze code gebruikt om .htaccess te maken.
AuthUserFile d:/webserver/.htpasswd
AuthGroupFile
AuthName "Schooldocumenten"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>
Het .htpasswd bestand heb ik aangemaakt m.b.v htaccess.exe die met apache bijgeleverd werd.
(in cmd d:/webserver/www/apache2/bin/htpasswd.exe geopend en ik moest het userID+2x een wachtwoord opgegeven.)
Vervolgens ben ik hier op GoT gaan zoeken wat ik nog meer in de httpd.conf zou in moeten stellen en ik heb m.b.v de search gevonden dat “Allow override” op “all” gezet moest worden.
Zo gezegd en zo gedaan. Als ik via m’n browser de “beveiligde map” benader krijg ik keurig netjes een verificatiescherm te zien.
Alleen het probleem is dat mijn password niet accepteert. Ik krijg ook geen foutboodschap of iets dergelijks.
Wat heb ik gedaan:
-Nieuwste versie van apache geprobeerd (zelfde probleem)
-Diverse malen .htaccess en .htpasswd verwijderd en opnieuw aangemaakt
-Vele threads gelezen naar mogelijke oplossingen maar ik kom er echt niet uit!
-.htpasswd al op diverse locaties opgeslagen (natuurlijk ook .htaccess aangepast)
Heeft iemand van jullie enig idee?
Windows XP professional
Apache 1.3.29