[WLAN] kom MSI AP niet meer in

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26
Hoi :)

Ik heb nu een half jaartje de MSI Wireless 11b AP, en werkt(e) naar behoren. Maar sinds een maand of 2 kan ik hem niet meer configureren. Vroeger was hij altijd op 192.168.1.254 te bereiken. Maar tegenwoordig heeft hij zich in de dhcp-scoop gegooit en is hij op 192.168.1.10 gaan zitten. Het lijkt wel of hij alles kwijt is geraakt. Het ingestelde password (door mij) het ingestelde password (door msi zelf); 'admin'.

Ik kan nog wel W-lannen met mijn lappie+w-lan kaart; maar ook zonder WEP key enzo. Dus ik ben bang dat anderen er ook mee kunnen lannen. WHELP! dus O-)

Ik weet ook niet of hij mijn mac adres onthouden heeft, die ik ingesteld had, van mijn wlan kaart in mijn lappie.

Ik heb de AP al 10 keer (getracht) te resetten. Maar het leidde tot niets. Ik weet niet meer hoe ik erin kan komen...

Jullie een idee ?

• Speedener
Ik heb nu de DHCP server in mijn netwerk uitgezet en dan krijgt hij helemaal geen ip; ik kan iig via een portscanner in de 192.168.1.x range niets vinden.

• Speedener
schopje :+

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

User-friendly web-based interface, and step-by-step setup wizard make the AP11B fast and easy to install.
Als je je DHCP server aangooit, de AP een reset geeft, en vervolgens surft naar het IP van je Access Point, wat gaat er dan fout ?

Slaat hij je instellingen niet op ofzo ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Speedener
dual-zip schreef op 04 april 2004 @ 11:06:
[...]

Als je je DHCP server aangooit, de AP een reset geeft, en vervolgens surft naar het IP van je Access Point, wat gaat er dan fout ?

Slaat hij je instellingen niet op ofzo ?
ik krijg dan de pagina om in te loggen op het AP.

Maar als ik een harde reset geef (terug op fabrieksinstellingen) dan neemt het AP niet zijn fabrieks PW (admin). en met het ingestelde password (toen ik er nog wel in kwam) lukt het ook niet. Dus ik kom er niet in.

Er zat(/zit) mac en WEP beveiliging op. Die had ik ingesteld.

Ik kan ook geen firmware upgrade vinden op de site van MSI (en al was die er ik had geen idee gehad hoe ik die erop krijg :| )

Verwijderd

Maar als ik een harde reset geef (terug op fabrieksinstellingen) dan neemt het AP niet zijn fabrieks PW (admin). en met het ingestelde password (toen ik er nog wel in kwam) lukt het ook niet. Dus ik kom er niet in.
Weet je dan zeker dat je de reset goed uitgevoerd hebt? Je moet geloof ik de reset een seconde of vijftien ingedrukt houden met de power erop... Anders misschien toch maar ff blijven proberen?
En 'factory defaults' of 'system reset' zal alleen de instellingen veranderen, maar gaat volgens mij niet terug naar de 'admin' instellingen vanuit de factory...

• Speedener
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:32:
[...]

Weet je dan zeker dat je de reset goed uitgevoerd hebt? Je moet geloof ik de reset een seconde of vijftien ingedrukt houden met de power erop... Anders misschien toch maar ff blijven proberen?
En 'factory defaults' of 'system reset' zal alleen de instellingen veranderen, maar gaat volgens mij niet terug naar de 'admin' instellingen vanuit de factory...
je zou toch verw88 dat 'factory defaults' de fabrieks instellingen terug zet :|

• wolly_a
  • Niet online
Potverdorie! Het lijkt wel alsof het in de lucht zit, ik heb zojuist een topic geopend over een Sitecom WL-018 router (ook wireless) en daarvan kan ik de admin ook niet meer benaderen. Wat raar! Heb jij stiekem toevallig ook een nieuw chello modem?

• Speedener
Ik heb afgelopen maand nog een beetje lopen klooien ermee maar twil nie echt.

Dus heb ik het volgende mailtje naar de winkel gestuurd waar ik heb apparaatje gekocht heb. Misschien kunnen is het ook wat duidelijker, zoals ik het hier heb opgeschreven:
Goede morgen,

Enkele maanden geleden heb ik bij u een MSI accesspoint aangeschaft (http://www.empc.nl/index....Produktinformatie&Id=3725).

Deze heeft het enkele maanden goed gedaan. En hij werkt nog steeds wel.

Maar ik zit wel met een probleem, namelijk het volgende:

Sinds een maand is het apparaatje een eigen leven gaan leiden. Hij heeft geen vast IP adres meer maar vraagt nu een IP adres op van de DHCP server in mijn netwerk. Dus hij is niet meer bereikbaar onder zijn normale IPadres *.254 maar op dit moment onde *.10.

Het vreemdere is nog wel dat ik niet meer kan inloggen op de http pagina van het apparaatje. Ik heb al tig keer geprobeerd het AP te resetten naar fabrieksinstellingen. hij geeft ook aan (via de lampjes) dat hij aan het resetten is. Maar hij reset niet zijn password en volgens mij ook niet de MAC adres beveiligings settings die ik erin ingesteld heb.

Ik kan dus wel netwerken met het W-lan kaartje wat ik al eerder aangemeld heb in het apparaat. Maar met nieuwe w-lan netwerkkaartjes lukt het niet omdat alleen het MAC adres van het eerste w-lan kaartje toegang heeft.

Heeft u hier al vaker van gehoord? Of heeft u een idee hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt,
edit:
Na een Reply van EMPC dat ik maar ff op het forum van MSI moest zoeken, waar ik niets kon vinden. Heb ik het mailtje ook maar even naar MSI gestuurd. Lekker in et NL :P eens kijken wat ik terug krijg

[ Voor 8% gewijzigd door Speedener op 04-05-2004 13:30 ]

• Speedener
NOu ik heb het mailtje ondertussen ook nog eens in het engels gestuurd. Maar niets terug gekregen.

Mijn laatste wanhoops *kick* ;(

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou dan proberen te bellen, of dat ding terugbrengen naar de winkel waar die vandaan komt.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom je 'm niet al teruggebracht hebt? Dat had ik persoonlijk na 2/3 dagen al gedaan .. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 13-07-2004 13:28 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Speedener
Glashelder schreef op 13 juli 2004 @ 13:28:
Ik zou dan proberen te bellen, of dat ding terugbrengen naar de winkel waar die vandaan komt.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom je 'm niet al teruggebracht hebt? Dat had ik persoonlijk na 2/3 dagen al gedaan .. :)
Omdat die winkel aan de andere kant van nederland ligt ;)

En ik wel hoop(te) dat het zelf op telossen is, Maar ik vrees het ergste...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja oke..maar bijna 4 maanden blijven 'rotzooien' is ook wel een beetje teveel van het goede ;) Op een gegeven moment moet je een streep trekken :)
Een heel klein percentage van de producten van MSI kan gebreken vertonen. Voorkom dat je garantietermijn verlopen is door hiermee zo snel mogelijk naar de dealer of winkelier te gaan waar u uw MSI producten gekocht heeft.

[ Voor 52% gewijzigd door Glashelder op 13-07-2004 14:20 ]

Verwijderd

Als je niet meer in je MSI AP11b kan komen dan kan je met een browser waarin je javascript kan disablen gewoon erin, je moet dan wel HTML kennen want de menu opties zijn namelijk ook javascript (oftewel je moet even opzoeken dat je <IP_NUMMER>/Wireless.htm moet hebben voor je wireless instellingen).
Ik heb over deze "feature" een mailtje gestuurd naar MSI, maar ze lijken niet van plan er iets aan te doen.

Verwijderd

Is wel een beetje laat he ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.