Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen....
Op dit moment beheer ik het netwerk van een basisschool.
Ook heb ik het netwerk ingericht op een manier waarvan ik toen dacht dat het goed zou zijn.
Maar ik krijg op dit monent een probleem.
De school krijgt van NL.Tree (bouwer van Kennisnet) een ADSL verbinding (voorheen hadden ze internet via 3x ISDN).
Op zich niet zo'n probleem.. maar ook het Internet IP Nummer verander hiermee.
Kennisnet heeft toen de tijd een suggestie gedaan voor een Domain name die je kunt gebruiken voor je eventuele Windows 2000 domein.
Doordat ik nog niet heel erg bekend was met Windows 2000 servers heb ik deze domain name aangehouden. Ook heb ik de IP range van Kennisnet aangehouden.

Zoals je kunt zien heeft zowel de server als de werkstations een internet ip nummer.. en geen lokaal adres...
Wat ik nu graag wil is het volgende...
* DNS Naam van de server terug brengen naar: Triangel-Server.local
* Server IP: 192.168.0.1
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.100 (Cisco ADSL Router + Firewall)
1e DNS: 192.168.0.1 (DNS forwarder naar Kennisnet DNS)
* Werkstations ook op lokale IP adressen
Waarom???
Nou.. omdat ik graag 2 gescheiden netwerken wil hebben voor als het nog eens een keer weer veranderdt. (wat binnenkort weer gebeurd)
Maar mijn vraag is of ik dit 'zomaar' even kan veranderen...
Ik ben dus bang dat je dit niet zomaar even kunt gaan zitten veranderen zonder enige problemen
Mijn kennis van Windows 2000 is inmiddels al van redelijk hoge kwaliteit.. (dus behandel mij niet als n00b
)
Als het nog niet duidelijk is hoor ik het graag...
Op dit moment beheer ik het netwerk van een basisschool.
Ook heb ik het netwerk ingericht op een manier waarvan ik toen dacht dat het goed zou zijn.
Maar ik krijg op dit monent een probleem.
De school krijgt van NL.Tree (bouwer van Kennisnet) een ADSL verbinding (voorheen hadden ze internet via 3x ISDN).
Op zich niet zo'n probleem.. maar ook het Internet IP Nummer verander hiermee.
Kennisnet heeft toen de tijd een suggestie gedaan voor een Domain name die je kunt gebruiken voor je eventuele Windows 2000 domein.
Doordat ik nog niet heel erg bekend was met Windows 2000 servers heb ik deze domain name aangehouden. Ook heb ik de IP range van Kennisnet aangehouden.

Zoals je kunt zien heeft zowel de server als de werkstations een internet ip nummer.. en geen lokaal adres...
Wat ik nu graag wil is het volgende...
* DNS Naam van de server terug brengen naar: Triangel-Server.local
* Server IP: 192.168.0.1
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.100 (Cisco ADSL Router + Firewall)
1e DNS: 192.168.0.1 (DNS forwarder naar Kennisnet DNS)
* Werkstations ook op lokale IP adressen
Waarom???
Nou.. omdat ik graag 2 gescheiden netwerken wil hebben voor als het nog eens een keer weer veranderdt. (wat binnenkort weer gebeurd)
Maar mijn vraag is of ik dit 'zomaar' even kan veranderen...
Ik ben dus bang dat je dit niet zomaar even kunt gaan zitten veranderen zonder enige problemen
Mijn kennis van Windows 2000 is inmiddels al van redelijk hoge kwaliteit.. (dus behandel mij niet als n00b
Als het nog niet duidelijk is hoor ik het graag...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 17:10 ]