[vb.net] export naar excel

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik heb een webbased applicatie gemaakt, welke de gegevens laat zien in een webgrid. Nu wil ik sommige webgrids exporteren naar excel. De webgrids worden gevuld met een sql welke de gegevens ophaalt uit een mssql database.
Het liefste heb ik dat de excel op de server gekoppeld wordt aan een template, welke de gegevens uit de database haalt en dat de gebruiker op de clientpc, het excelbestand kan openen of opslaan. Waarna hij het eventueel kan printen. Heeft hier iemand dit ooit vaker gedaan, of kan me in de goede richting wijzen ?

Alvast bedankt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik maak er zelf altijd een .csv van.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Je zult een reference moeten maken naar de Excel interop .

Daarna kan je eens kijken welke objecten je kunt gebruiken, en welke members die objecten hebben.
Ik doe zoiets ook op m'n werk (winforms), maar ik weet nu ook niet vanbuiten welke objecten enzo je allemaal nodig hebt.
We hebben ook een 'Export to Excel' functie geschreven, die een DataTable redelijk snel naar Excel kan exporteren.

https://fgheysels.github.io/

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    Sub lnkExcel_Click(sender As Object, e As EventArgs)
        Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
        Response.Charset = "" 'Remove the charset from the Content-Type header.
        Page.EnableViewState = false 'Turn off the view state.
        'System.IO.StringWriter
        dim tw as new System.IO.StringWriter()
        'System.Web.UI.HtmlTextWriter
        dim hw as new System.Web.UI.HtmlTextWriter(tw)
        data2.visible = true
        Data2.RenderControl(hw)     'Get the HTML for the control.
        Response.Write(tw.ToString()) 'Write the HTML back to the browser.
        Response.End()
        data2.visible = false
    End Sub

deze code heb ik een hele tijd terug eens gebruikt.
data2 is een datagrid.

succes.

🇪🇺 pro Europa!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 01 april 2004 @ 19:19:
Je zult een reference moeten maken naar de Excel interop .

Daarna kan je eens kijken welke objecten je kunt gebruiken, en welke members die objecten hebben.
Ik doe zoiets ook op m'n werk (winforms), maar ik weet nu ook niet vanbuiten welke objecten enzo je allemaal nodig hebt.
We hebben ook een 'Export to Excel' functie geschreven, die een DataTable redelijk snel naar Excel kan exporteren.
Is hier niet het nadeel van dat je MS Excel ook op de server geinstalleerd moet hebben?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Tinuske
Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Ik gebruik niet de standaard datagrid , maar een ultrawebgrid van infragistics, die ondersteunt echter geen rendercontrol.
Ik heb nu een standaard datagrid geplaats en dan werkt de functie perfect!
Ik krijg alles netjes client-side in excel. Het enige nadeel is de layout. Is er misschien een mogelijkheid
om een template of zoiets hieraan te koppelen ?

Ik heb ook naar andere oplossingen gekeken, maar die vereisen meestal dat excel op de server is geinstalleerd
En aangezien wij de applicatie bij een hostingbedrijf onderbrengen is dat helaas niet mogelijk
Andere oplossingen als http://officewriter.softartisans.com/officewriter-37.aspx zijn ook nodig voor op de server en die vallen dus af.

Mijn resterende vraag is dus of ik een datagrid kan exporteren naar excel , waarbij de layout automatisch in excel wordt aangepast.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:20
Kan het niet met de UltraWebGridExcelExporter van infragistics ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Tinuske
Remc0 schreef op 02 april 2004 @ 09:50:
Kan het niet met de UltraWebGridExcelExporter van infragistics ?
Dit zit slechts in de allerlaatste versie van infragistics en laten we die nu net niet hebben hier....
We zouden inderdaad de nieuwste versie kunnen aanschaffen, maar ik ben even op zoek naar andere alternatieve oplossingen :)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

gorgi_19 schreef op donderdag 01 april 2004 @ 19:47:
[...]

Is hier niet het nadeel van dat je MS Excel ook op de server geinstalleerd moet hebben?
Om dit topic weer even leven in te blazen......
Ja, MS Excel moet ook op de server geinstalleerd worden. Maar, nu vroeg ik me af of iemand weet wat het absolute minimum aan DLL's is wat daarvoor nodig is?
Met andere woorden, ik moet Excel bestanden genereren met C#.NET op de server zodat die gedownload kunnen worden door bezoekers van de site. Systeembeheer wil echter niet (begrijpelijk) dat Excel op de server wordt geinstalleerd.
Of, weet iemand of ik een andere methode kan gebruiken om Excelbestanden te maken op een webserver waar geen Excel geinstalleerd is?

Alvast bedankt.

edit:

Oh ja, het gaat om een Office 2003 bestand. Ik kan helaas geen XML gebruiken omdat er grafieken inzitten en die worden niet ondersteunt door het XML-bestand.

[ Voor 11% gewijzigd door akakiwi op 21-02-2005 09:12 . Reden: Exta toevoeging van informatie. ]

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je had beter een nieuw topic kunnen openen. Je vraag nu is eerder een vraag voor in SA, of misschien zelfs WOS. Het gaat namelijk niet over ontwikkelen op zich, maar over installatie. Zie ook: P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

Over je tweede vraag of er een andere methode is: We verwachten hier dat je eerst zelf op onderzoek uit gaat voordat je hier een topic opent, en dat je dat laat zien in je topicstart. Dus: wat heb je zelf al gevonden (naast Excel installeren dus) en wat lukte daar niet mee?
Zie ook: P&W FAQ - De "quickstart"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.