Laat ik er vooral niet al te veel doekjes om winden: ik hang mijn LM-rechten aan de wilgen. Ik ben afgeknapt op waarop sommige dingen schijnbaar grappig moeten overkomen, en waar ik niet de humor van inzie. Meer heb ik er simpelweg niet over te zeggen, behalve een laatste doei. Dus: doei!
Dat zeiden ze tegen Tom natuurlijk ook, vorig jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Ferdo op 01-04-2004 16:34 ]
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Jammer, de paar keer dat ik je als mod in actie zag (weinig, andere fora), was je goed bezig.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Lief modje.. Wat niet klopt, want modjes zijn niet lief
Signature
Neem je alles nu niet een beetje te hoog op? Ik neem aan dat het over CA gaat en ik ben het met je eens dat ze iets te ver zijn gegaan hierin, maar dat je nu gelijk helemaal van GoT/T.net wegrent vind ik érg overdreven.
Wees blij dat heel dat CA gedoe er niet komt
Wees blij dat heel dat CA gedoe er niet komt
The devil is in the details.
G33rt als dat je besluit is, moeten we dat accepteren;
ik snap het niet en vind het heel erg jammer, en hoop dat je je nog bedenkt.
Maar als dat niet zo is, toch bedankt voor je inzet en je bijdrages, en ik hoop dat je iig nog actief blijft.
ik snap het niet en vind het heel erg jammer, en hoop dat je je nog bedenkt.
Maar als dat niet zo is, toch bedankt voor je inzet en je bijdrages, en ik hoop dat je iig nog actief blijft.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
G33rt!
Ik zou er niet blij mee wezen, mag ik je vragen op persoonlijke titel om nog even een dag te wachten met deze beslissing? Je mag natuurlijk zelf kiezen, daar ben je geheel vrij in. Anders even op irc of icq praten?
Verwijderd
/me schopt heel hardpastapappie.NET schreef op 01 april 2004 @ 16:36:
[...]
Lief modje.. Wat niet klopt, want modjes zijn niet lief![]()
/me vind zichzelf wel lievvvvv
en G33rt, als dit geen 1 april grap is, dan hoor ook ik hier graag meer over, gooi het in de groep, en dan komen we er vanzelf wel uit!!
owja, je MOET nog wel op de TMF meet komen
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:43 ]
Auuuw.. mensen schoppen is niet liefVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:41:
[...]
/me schopt heel hard
/me vind zichzelf wel lievvvvv![]()
Signature
Ik zou idd wat Techna zegt willen benadrukken... modereren op FP is iets geheel anders dan GoT-grappen en Gotgrappen persoonlijk aantrekken. je kan het over een hoop dingen oneens zijn, maar vaak is de hand-in-de-ring-principe niet de winnende strategie. IMHO ben je beter dan dat....
Als dat de reden is om de lijn helemaal door te trekken naar de frontpage, het zij zo. Misschien maak je nu van een mug een olifant en moet je het een paar dagen laten bezinken. Als jij echter voet bij stuk houdt: bedankt en tot ziens!
With stupidRobin Vreuls schreef op 01 april 2004 @ 17:49:
Als dat de reden is om de lijn helemaal door te trekken naar de frontpage, het zij zo. Misschien maak je nu van een mug een olifant en moet je het een paar dagen laten bezinken. Als jij echter voet bij stuk houdt: bedankt en tot ziens!
* botoo wacht braaf 2 april af alvorens inhoudelijk te reageren
.
Houston3: als je niets beters weet te melden dan mag je dat gerust ergens anders doen
Houston3: als je niets beters weet te melden dan mag je dat gerust ergens anders doen

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik ken je persoonlijk niet, maar ik sluit me toch aan bij mijn collega's.
Het zou zonde zijn als je om die redenen zou vertrekken, want de FP is iets heel anders als GoT ookal staat het wel met elkaar in verbinding. Slaap er dus nog eens een nachtje over
Het zou zonde zijn als je om die redenen zou vertrekken, want de FP is iets heel anders als GoT ookal staat het wel met elkaar in verbinding. Slaap er dus nog eens een nachtje over
Ik ken (ook al is dat een vrij groot woord, vooral als je iemand alleen kent via internet) G33rt denk ik goed genoeg om te zeggen dat dit geen 1 april-grap is, of in ieder geval, dit is niet zijn stijl.
Idd.December schreef op 01 april 2004 @ 18:28:
Ik ken (ook al is dat een vrij groot woord, vooral als je iemand alleen kent via internet) G33rt denk ik goed genoeg om te zeggen dat dit geen 1 april-grap is, of in ieder geval, dit is niet zijn stijl.
Eventuele grap kracht bijzetten?Billie schreef op 01 april 2004 @ 19:05:
[...]
Waarom zouden anders zijn icon weg zijn en zijn profiel leeg?
En dan weten we meteen voor wie we ons hier inspannen.
Ik heb net Content Advertising is 1 april grap :) nog eens door zitten lezen, tegen beter weten in (de laatste 1300 posts die ik daarvoor heb gelezen sloegen namelijk ook nergens op) en de teneur is duidelijk: we moeten het maar gewoon grappig vinden.
Nou, ik vind er geen ruk aan.
Deze site draait op de input van vrijwilligers. Die vrijwilligers blijven niet voor eeuwig, en het is dus nodig dat er een stabiele aanvoer van nieuw bloed verzorgd wordt. "Kadervorming", heet dat. Het is tekenend voor het gebrek aan professionalisme van tweakers.net dat het woord "kader" hier alleen in W&G gebezigd wordt. G33rt is een user die al een tijdje meedraait, en die op een gegeven moment wordt uitgenodigd om het team dat de fp op orde houdt, te komen versterken. En dan nóg wordt 'ie belazerd.
Er zijn meer van zulke users: betrokken, actief, en bereid om een hap vrije tijd in te leveren om van GoT een mooie plek te maken. En die worden weggejaagd.
Overdreven? Er is tenslotte toch "geen schade aangericht"? En alle tijd dan, die users hier in investeren? Ik heb zelf heel wat zitten schrijven en schrappen aan posts voordat de reakties van de crew - en daarmee van mij - dermate gortig werden dat het nodig werd geacht om me per mail op de hoogte te stellen van deze 'grap' (ongeveer een kwartiertje voor de MED van gisteravond). De kruik gaat zolang te water... Ik weet niet hoeveel tijd ik er ingestopt heb, ik schat tussen de tien en twintig uur, maar ik weet wel dat ik die beter had kunnen besteden dan op GoT. Ondertussen staat er niet eens een heel klein sorry'tje in MED. Welnee, als ze het niet vreten dan lazeren ze maar op.
We hadden het natuurlijk allemaal moeten zien, zo onprofessioneel is tweakers.net toch niet? Rrrright. Newsflash: tweakers.net is niet de professionele organisatie die sommigen er graag in zien. Ik heb op ICQ vandaag al het voorbeeld van de CeBit-verslaggeving gebruikt: in zowat ieder artikel wordt gemeld hoe goed of slecht de ontvangst was. Nee, dat getuigt van realiteitszin: met lang haar en in spijkerbroek naar een Taiwanees bedrijf stappen, en dan mopperen als die mensen geen serieuze gesprekspartner in je zien. [norml]/[/]me heeft ook lang zat haar, en laat het zakendoen met orientaalse bedrijven dan ook aan de dassen over. Zo werkt dat daar nou eenmaal. En trouwens, CA is in het verlengde van de SmartTag-technologie niet eens zo'n onrealistisch voorstel - in elk geval een voorstel dat ik van tweakers.net zou verwachten, of tweakers.net dat nou leuk vindt of niet. Geeft allemaal niks, maar doen alsof het MT "natuurlijk nooit" zo'n voorstel zou doen heeft geen zin - iedereen weet dat ze er en effet toe in staat zijn. Mooi voorbeeld is zeef die over 'broodroof' begon, zonder ooit op het enkele feit van tegenprestaties te reageren: dat soort reakties (zonder dit aan zeef te koppelen, overigens) kom ik vaker tegen; dat was me echt een paar graden te herkenbaar.
En nou zitten we dus met de gebakken peren. Ook al eerder gezegd: de ene discussie over de kwaliteit van HK-posts is nog niet afgelopen of de volgende begint alweer, en met wie zullen we eens een grap uithalen? Doe maar de betrokken users.
I completely and utterly fail to see the logic in that. Gooi dan gewoon de HK dicht, daar heeft iedereen wat aan.
Alle opmerkingen hierboven en elders die van 'nog een 1-april-grap' gewag maken vind ik zwaar ongepast. Eerst komt er een voorstel met het verzoek om dat serieus te nemen, doen we dat, en als je dan vindt dat het geen geslaagde grap is en daar consequenties aan verbindt, dan wordt jij ook maar even niet serieus genomen. Terecht of niet (ik denk bij "niet" even aan DarkX, die een 'echte' 1-april-post deed) - is er nou niet voldoende schade aangericht?
D'r lopen hier verdomme echt mensen rond die denken dat 1 april een soort vrijbrief is om mensen 24 uur volstrekt niet serieus te nemen. Another newsflash: op 1 april wordt gewoon gewerkt. Met tien jaar werkervaring achter de kiezen heb ik nog nooit een april-fools-joke meegemaakt; als je een plan voor Q2 aankondigt dan is 1 april toevallig de eerste dag waarop dat plan in werking treed. Of zullen we het hele tweede kwartaal maar als overbodig beschouwen? Ik kan me voorstellen dat je het concept van 1 april de eerste drie keer dat je het meemaakt geweldig interessant vindt, maar op een gegeven moment mag je ook even respect ontwikkelen voor hen die dit soort prepuberale 'humor' niet tot in het oneindige door willen trekken. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat niets van deze 'grap' 1 april heeft gehaald.
Ik vind het van een verbijsterend gebrek aan respect voor andermans mening getuigen. Geloof het nou maar: hoe erger iemand dit vindt, hoe meer hij bij GoT betrokken is. Of 'was', ondertussen - G33rt zal de eerste niet zijn die GoT naar aanleiding van dit incident permanent de rug toekeert. En dat is een grof schandaal. Maar néé, 'jullie' kunnen goed zonder ons! Rm-rf reageert hierboven zoals het hoort, maar Ecteinascidin noemt 'm met zoveel woorden laf, en Robin Vreuls voegt daar een groet aan toe die ik onder iets teveel kassabonnen heb zien staan om 'm niet als cynisch te beoordelen. Ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik vrees met grote vreze.
Ik zou nog een hele zwik voorstellen kunnen doen: dat het idee van sidebarlogo'tjes zo slecht nog niet is, dat je aanstormend talent voor zo'n 'grap' best kan waarschuwen (access tot een algemeen crewforum, desnoods r/o, was ook niet zo'n slecht plan), een degelijke rectificatie in MED, ga zo maar door, maar ik heb even geen zin meer om mijn woorden op een goudschaaltje te wegen, om constructief bezig te zijn - omdat het kennelijk niet gewaardeerd wordt, omdat het kennelijk niet serieus genomen wordt, en omdat de instigators van deze onzalige tijdverspilling het alleen maar leuk vinden als mensen huns ondanks proberen om een zinnige discussie op te zetten. Da's leuk, ze happen! Brul-len! En die boodschap wordt dan weer wel heel helder gecommuniceerd.
Beroerde grap, beroerde timing, verkeerde doelgroep en de reakties lust ik ook al niet.
Ik wacht nog even op 2 april met afscheid nemen: ik wil graag meteen serieus genomen worden, en vandaag schijnt dat niet te kunnen. Héél professioneel.
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 01-04-2004 20:32 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
daarom is het ook vriendelijk om gedag te zeggenRataplan schreef op 01 april 2004 @ 19:56:
[...]
En dan weten we meteen voor wie we ons hier inspannen.
Ik heb net Content Advertising is 1 april grap :) nog eens door zitten lezen, tegen beter weten in (de laatste 1300 posts die ik daarvoor heb gelezen sloegen namelijk ook nergens op) en de teneur is duidelijk: we moeten het maar gewoon grappig vinden.
Nou, ik vind er geen ruk aan.
Deze site draait op de input van vrijwilligers. <<--
meer text
[ Voor 84% gewijzigd door Houston3 op 01-04-2004 20:05 ]
Houston3, anders reageer je even netjes en quote je geen hele lappen tekst

Hihi, deze 1-april-grap is ook wel leukRataplan schreef op 01 april 2004 @ 19:56:
Hele lange lap tekst
Sorry for that, kon het niet laten.
Ontopic, ik snap al die mensen niet die hele lappen tekst (men heeft het over essays, vele a4-tjes vol) schrijven als reactie tegen het hele CA gebeuren en nu blijkbaar zwaar pissed zijn als ze erachter komen dat het een 1-april-grap is.
Wie heeft je gevraagd dat te doen? Wáárom kom het zowieso bij je op?
Ik trok in een ander topic al de vergelijking met het bedrijfsleven: als de directie / het management team iets verzint waar jij het totaal niet mee eens bent, maar wat blijkbaar gezien de financiële / zakelijke / whatever positie van het bedrijf noodzakelijk is, ga je dan zo'n twintig uur van je tijd besteden aan het schrijven een voorstel voor die directieraad om het toch maar niet te doen, of leg je je er bij neer?
Het argument van Rataplan dat het een vrijwilligers-based forum is kan trouwens rechtstreeks tegen hem gebruikt worden; activiteiten die op vrijwilligers draaien zijn nou eenmaal niet professioneel, omdat die vrijwilligers nou eenmaal ook andere zaken aan hun hoofd hebben, zoals werk, school en sociaal leven, en meer van dat soort ongein. Tweakers.net, GoT en vele andere vrijwilligers-based activiteiten komen héél dicht in de buurt van professionaliteit, maar het is het niet. Omdat het nou eenmaal vrijwilligers zijn.
Ach, laten we het er op houden dat gevoel voor humor bij iedereen verschillend is....
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
die vergelijking gaat mank zodra jij zelf T.net niet echt professioneel noemt.Ik trok in een ander topic al de vergelijking met het bedrijfsleven
Moet je dan altijd alleen maar iets doen wanneer je gevraagd word om iets te doen? Bestaat er niet meer zoiets als eigen initiatief?ralpje schreef op 01 april 2004 @ 20:10:
Wie heeft je gevraagd dat te doen? Wáárom kom het zowieso bij je op?
Waarom zoiets in je opkomt? Misschien omdat die persoon betrokken is bij de community, en niet wilt dat e.e.a. ten onder gaat door bepaalde beslissingen? En misschien ook omdat de persoon de goede hoop heeft dat er wordt geluisterd naar de kritiek of verbeterpunten?
GoT is net iets anders dan het bedrijfsleven.Ik trok in een ander topic al de vergelijking met het bedrijfsleven: als de directie / het management team iets verzint waar jij het totaal niet mee eens bent, maar wat blijkbaar gezien de financiële / zakelijke / whatever positie van het bedrijf noodzakelijk is, ga je dan zo'n twintig uur van je tijd besteden aan het schrijven een voorstel voor die directieraad om het toch maar niet te doen, of leg je je er bij neer?
Zo krijg ik geen loon van Tweakers.net B.V. en ben ik hier ook vrijwillig. De community is wat GoT aan de gang houdt. Als die community wegrent, weg GoT. Bij een bedrijf kan je niet zomaar weglopen, je zal altijd wel contractuele verplichtingen hebben.
Hou a.u.b. op met die vergelijkingen, dan gaat men (zoals ik hierboven) discussieren of de vergelijking wel terecht is. En daar gaat het niet om. Heb het gewoon over datgene waar het topic over gaat.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ik wil graag vooraf iedereen verzoeken die niet echt iets inhoudelijks bij te dragen heeft aan dit verhaal om geen reply te geven. Grapjassen en andere vormen van inwrijverds zit niemand op te wachten. Daar wordt vanaf nu tegen opgetreden. Een beetje respect voor users/vrijwilligers die erg veel tijd in het wel en wee van deze site steken is wel zo gepast.
G33rt en R@,
Ik vind het vervelend dat jullie je op deze manier belazerd voelen door de in jullie ogen slechte 1 april grap. Het is op geen enkele manier de bedoeling geweest om wie dan ook hier mee te schofferen. Een reactie dat dan eerder bedacht had moeten worden vind ik logisch, maar dan ga je voorbij aan het kinderlijke plezier en de bijkomende blindheid als gevolg van enthousiasme die bij het ontstaan van deze grap is gegroeid. Het moet juist de moddereters onder ons een beetje aanspreken. Zeker hier in TMF is wel eens gesproken om M$ automagisch te vervangen door MS, maar dat terzijde.
Eigenlijk zou ik gewoon willen verzoeken om het eerst eens te laten bezinken voordat je (jullie) verdere beslissingen nemen. Als je over een paar dagen nog niet van mening bent veranderd dan kan en zal ik je (jullie) niet proberen tegen te houden. De functie die jullie vervullen valt of staat met motivatie en T.net wint er niets aan om krampachtig ongemotiveerde vrijwilligers aan zich te binden. Voor zover het enige bijdrage heeft wil ik bij deze in ieder geval mijn excuses uitspreken voor het mogelijk geschonden vertrouwen. Ik hoop dat jullie voor de site behouden blijven, voor je het weet is het weer 2 april.
G33rt en R@,
Ik vind het vervelend dat jullie je op deze manier belazerd voelen door de in jullie ogen slechte 1 april grap. Het is op geen enkele manier de bedoeling geweest om wie dan ook hier mee te schofferen. Een reactie dat dan eerder bedacht had moeten worden vind ik logisch, maar dan ga je voorbij aan het kinderlijke plezier en de bijkomende blindheid als gevolg van enthousiasme die bij het ontstaan van deze grap is gegroeid. Het moet juist de moddereters onder ons een beetje aanspreken. Zeker hier in TMF is wel eens gesproken om M$ automagisch te vervangen door MS, maar dat terzijde.
Eigenlijk zou ik gewoon willen verzoeken om het eerst eens te laten bezinken voordat je (jullie) verdere beslissingen nemen. Als je over een paar dagen nog niet van mening bent veranderd dan kan en zal ik je (jullie) niet proberen tegen te houden. De functie die jullie vervullen valt of staat met motivatie en T.net wint er niets aan om krampachtig ongemotiveerde vrijwilligers aan zich te binden. Voor zover het enige bijdrage heeft wil ik bij deze in ieder geval mijn excuses uitspreken voor het mogelijk geschonden vertrouwen. Ik hoop dat jullie voor de site behouden blijven, voor je het weet is het weer 2 april.
En nu de hamvraag: was het een 1 april grap, ja of nee?
Indien niet: Dag G33rt, veel plezier verder. Ik loop hier nog niet lang genoeg rond om je goed te kennen, en dus knal ik hier geen hele lap tekst neer. Maar het 'waarom' is me niet helemaal duidelijk. Misschien kan iemand me dat even uitleggen?
Indien wel: Hmmm, tja. Geen idee eigenlijk.
Indien niet: Dag G33rt, veel plezier verder. Ik loop hier nog niet lang genoeg rond om je goed te kennen, en dus knal ik hier geen hele lap tekst neer. Maar het 'waarom' is me niet helemaal duidelijk. Misschien kan iemand me dat even uitleggen?
Indien wel: Hmmm, tja. Geen idee eigenlijk.
edit:
Sorry KeX, je was iets te laat.
Sorry KeX, je was iets te laat.
[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 01-04-2004 20:44 . Reden: typo's en een aanvulling ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik, vind voor zo ver ik hem ken, dit helemaal bij 'm passen.December schreef op 01 april 2004 @ 18:28:
Maargoed, dat is natuurlijk 'duh'.
🌞🍃
Ik sluit me volledig bij het verhaal van KeX aan. Mensen die op vrijwillige basis een bijdrage leveren aan een site/communitie zoals deze te vinden is op T.net dienen met respect behandeld te worden, en dus ook met respect over de keuzes die ze al dan niet nemen.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
G33rt, Rataplan, en iedereen voor wie de grap zuur uitgevallen is:
Ik spreek op persoonlijke titel, maar wil mijn excuses aanbieden voor het mislukte effect van de grap, was dit tevoren ingeschat, en je mag me persoonlijk verwijten dat ik dat ook niet voorzien had, dan zou dat zeker geen doorgang gevonden hebben.
Voor wat het waard is; de crew heeft maandenlang gedacht en gediscussierd over een goede 1 april grap. Op zich is dat niet makkelijk, want je wilt het uitspelen over een enorme groep mensen, en daar zitten hele snuggere tussen. Er moet dus een grap voorbereid worden waarvan de kern verdedigbaar is. Tijdens die maanden worden er ideeen aangedragen en verworpen waarna er iets overblijft. Dat overgebleven idee word daarna langs alle kanten bekeken en de zwakke punten er uit gehaald.
Omdat 1 april als datum weinig serieus te nemen is word besloten om een 'aanloopje' te nemen. M.i. is dat de grootste misser geweest, zou de 'grap' netjes op 1 april gelanceerd geweest zijn, dan zou er hooguit wat spontane schrik zijn, maar er zou alras door verschillende mense 1 april geroepen worden waarna degenen die er ingetrapt zouden zijn ook een meer afwachtende houding aan konden nemen.
Helaas is de grap juist bij de meest betrokken users het slechtst gevallen
.
Nogmaals,
mijn oprechte excuses,
en ook al schrijf ik dit op persoonlijke titel, ik weet dat een heel groot deel van de crew er ook zo over denkt.
Ik spreek op persoonlijke titel, maar wil mijn excuses aanbieden voor het mislukte effect van de grap, was dit tevoren ingeschat, en je mag me persoonlijk verwijten dat ik dat ook niet voorzien had, dan zou dat zeker geen doorgang gevonden hebben.
Voor wat het waard is; de crew heeft maandenlang gedacht en gediscussierd over een goede 1 april grap. Op zich is dat niet makkelijk, want je wilt het uitspelen over een enorme groep mensen, en daar zitten hele snuggere tussen. Er moet dus een grap voorbereid worden waarvan de kern verdedigbaar is. Tijdens die maanden worden er ideeen aangedragen en verworpen waarna er iets overblijft. Dat overgebleven idee word daarna langs alle kanten bekeken en de zwakke punten er uit gehaald.
Omdat 1 april als datum weinig serieus te nemen is word besloten om een 'aanloopje' te nemen. M.i. is dat de grootste misser geweest, zou de 'grap' netjes op 1 april gelanceerd geweest zijn, dan zou er hooguit wat spontane schrik zijn, maar er zou alras door verschillende mense 1 april geroepen worden waarna degenen die er ingetrapt zouden zijn ook een meer afwachtende houding aan konden nemen.
Helaas is de grap juist bij de meest betrokken users het slechtst gevallen

Nogmaals,
mijn oprechte excuses,
en ook al schrijf ik dit op persoonlijke titel, ik weet dat een heel groot deel van de crew er ook zo over denkt.
edit:
Zoals gebruikelijk heb ik weer veel meer tijd nodig om iets te typen, dan sommige anderen hier. Ik ben er mee begonnen voordat KeX zijn bericht van 20:38 geplaatst had.
Zoals gebruikelijk heb ik weer veel meer tijd nodig om iets te typen, dan sommige anderen hier. Ik ben er mee begonnen voordat KeX zijn bericht van 20:38 geplaatst had.
[ Voor 7% gewijzigd door botoo op 01-04-2004 20:53 . Reden: l a n g z a a m :/ ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Lang over na zitten denken over ik zou reageren, nu twijfel ik nog.. aangezien ik vandaag al lang geproeft heb dat mijn mening over dit soort kwesties zwaar in de minderheid zijn.Renegade schreef op 01 april 2004 @ 20:45:
Mensen die op vrijwillige basis een bijdrage leveren aan een site/communitie zoals deze te vinden is op T.net dienen met respect behandeld te worden
Ze dienen zeker met respect behandeld te worden, maar dat neemt niet weg dat een 1 april grap zoals deze zo verkracht moet worden als of het lager dan laag is. Ik kan me niet voorstellen dat je niet man genoeg bent om hier niet op te staan en te zeggen van goh, ik kan in dit geval slecht tegen me verlies, aangezien ik de grap niet kan warderen. Nee doe het omgekeerde, maak een nog groter probleem over een grap. Dat is leuk joh

Het is er niet langer als een paar uur op geweest en toen was het al weer verdwenen. En dan moet er zo'n drama van gemaakt worden. Sorry hoor, maar laat het dan voor wat en laat 1 april z'n 24 uren draaien voor het is en morgen is er weer een dag, en dan is het allemaal weer voorbij.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Dat was niet het grootste probleem Reacher. Het ging hen er meer om dat ze er zoveel tijd en werk ingestoken hadden om met tegenargumentatie, voorbeelden, betere oplossing etc. te komen. Of juist het verdedigen van bepaalde standpunten of uitspraken. Tenminste dat is wat ik uit al die lappen tekst haal.
Je hebt zeker wel een punt, maar ik denk dat dat hier grotendeels niet opgaat.
Je hebt zeker wel een punt, maar ik denk dat dat hier grotendeels niet opgaat.
Het gaat natuurlijk niet om die paar uur dat de grap gedraaid heeft, maar om de lange aanloop ernaar. Bepaalde mensen hebben er zeer serieus over meegediscussieerd en die voelen zich zwaar genomen nu blijkt dat het allemaal nep is. Ikzelf kon er overigens wel om lachen maar ik had dan ook al snel door dat het een grap was.
Hmm, Crash-Override was net wat eerder,
Hmm, Crash-Override was net wat eerder,
[ Voor 8% gewijzigd door Polaris op 01-04-2004 21:13 ]
Ik liet het stuk van de aanwijzingen naar 1 april maar weg aangezien die er dik oplagen. Maar dat wil ik dan nog even aanvullen. Aangezien het niet geheel out of the blue was. Je had op z'n minst even de kat uit de boom kunnen kijken . Hopelijk is het nu wat duidelijker wat ik probeer te zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Reacher op 01-04-2004 21:18 ]
born to do porn!
Ik moet zeggen dat ik de hele fuzz gemist heb. Ik zag het CA topic wel groeien, maar het heeft mij nooit echt geboeid. Sterker nog, ik weet nog steeds niet waar het over gaat. Zo van een afstandje lijkt het er flink op dat de grap die een grap moest zijn, voor velen niet als grappig is ervaren. Dat is jammer, maar dat kan gebeuren. Natuurlijk is het niet fijn om een met veel moeite en tijd aangegane discussie in ene als niet ter zake doende afgeserveerd zien te worden. Echter, dat laat onverlet dat men ongetwijfeld blij is met de inzet die in de discussie toch naar voren is gekomen.
Kom op, er komen wel andere stevige onderwerpen die wel serieus zijn en serieus blijven. It ain't over yet
Kom op, er komen wel andere stevige onderwerpen die wel serieus zijn en serieus blijven. It ain't over yet

Jij vindt het misschien duidelijk, gezien een aantal aanwijzingen welke amateuristisch in jouw ogen overkomen en niet bij Tweakers passen.Reacher schreef op 01 april 2004 @ 21:17:
Ik liet het stuk van de aanwijzingen naar 1 april maar weg aangezien die er dik oplagen. Maar dat wil ik dan nog even aanvullen. Aangezien het niet geheel out of the blue was. Je had op z'n minst even de kat uit de boom kunnen kijken . Hopelijk is het nu wat duidelijker wat ik probeer te zeggen.
Echter, er zullen best een aantal mensen zijn die hier niet van opkijken en dit amateuristische misschien juist bij Tweakers vinden passen. Daarnaast wordt een vergelijkbaar systeem wel op andere sites gebruikt, zoals ook in een aantal reacties gezegd.
Tel daarbij op dat het gewoon glashard ontkent is door zeef dat het om een 1 april grap ging, werd aangekondigd dat het overwogen wordt om het eerder in te voren om de schijn te vermijden. Ook is het wel een redelijk vroege introductie van de 'grap'.
Even de kat uit de boom kijken? Dit betekent dus dat we ieder idee c.q. med van de crew vanaf half februari tot en met 1 april niet meer serieus hoeven te nemen en je de eerste zinnige reacties of constructief meedenken vanaf 2 april kan verwachten, als je die van sommigen uberhaupt nog kan verwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 01-04-2004 21:27 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
@ Reacher: Ik denk niet dat het probleem waar sommige mensen tegenaan lopen die paar uurtjes zijn geweest waarin dmv een scriptje even een paar woorden vervangen werden door logotjes. Het probleem zat hem wat dieper, namelijk in die ellenlange discussie in het CA topic n.a.v. wat later bleek een April grap bleek.
Echter wat ik met je eens ben is dat het door de mensen die zich aan deze grap ergeren of zich erdoor geschoffeerd voelen wel als zodanig beschouwd moet worden: een 1 April grap.
Ook naar mijn mening was dit niet de meest geslaagde grap, dat heb ik reeds in andere topics vermeld. Echter zoals Botoo ook al aangeeft, de crew wil graag een grap doen met 1 april, zoals zovelen in Nederland. Dat dit grapje dan niet door iedereen evenveel gewaardeerd wordt is jammer, maar verder draait GoT nog gewoon door en ik voor mij zie geen reden om te verwachten dat de komende tijd op GoT minder leuk zal zijn dan de afgelopen maanden/jaren.
Ik weet niet of voor G33rt nog meer dingen spelen, dat kan natuurlijk. Echter ik zou het wel jammer vinden als hij zich door 1 voorval van GoT wegdraait. GoT is nog hetzelfde als een week geleden en als G33rt er toen nog plezier in had dan zie ik niet in waarom dat niet ook in de toekomst zo kan zijn. Ik hoop dan ook dat hij niet zijn besluit baseert op deze ene grap. (liever nog dat hij niet weggaat natuurlijk
)
Echter wat ik met je eens ben is dat het door de mensen die zich aan deze grap ergeren of zich erdoor geschoffeerd voelen wel als zodanig beschouwd moet worden: een 1 April grap.
Ook naar mijn mening was dit niet de meest geslaagde grap, dat heb ik reeds in andere topics vermeld. Echter zoals Botoo ook al aangeeft, de crew wil graag een grap doen met 1 april, zoals zovelen in Nederland. Dat dit grapje dan niet door iedereen evenveel gewaardeerd wordt is jammer, maar verder draait GoT nog gewoon door en ik voor mij zie geen reden om te verwachten dat de komende tijd op GoT minder leuk zal zijn dan de afgelopen maanden/jaren.
Ik weet niet of voor G33rt nog meer dingen spelen, dat kan natuurlijk. Echter ik zou het wel jammer vinden als hij zich door 1 voorval van GoT wegdraait. GoT is nog hetzelfde als een week geleden en als G33rt er toen nog plezier in had dan zie ik niet in waarom dat niet ook in de toekomst zo kan zijn. Ik hoop dan ook dat hij niet zijn besluit baseert op deze ene grap. (liever nog dat hij niet weggaat natuurlijk
edit:
en ja, ik weet dat ik laat reageer ...
en ja, ik weet dat ik laat reageer ...
Reacher, hints liggen er altijd voor je gevoel dik bovenop als je weet waar ze naar toe wijzen
Waar ik me graag bij aansluit. Ik denk dat het gewoon een inschattingsfout is geweest om te denken dat juist die LA-meubels de grap er wel van in zouden zien. Ik vind de grap niet te vergaand, maar hij heeft wel te lang geduurd. En juist dat kon niet echt anders (zo hadden we in CA bedacht) anders zou *niemand* het serieus nemen... en dan is het óók niet grappig.botoo schreef op 01 april 2004 @ 20:51:
Nogmaals,
mijn oprechte excuses,
Al met al komt het er dus op neer dat blijkbaar net de verkeerde mensen getroffen worden door 't hele verhaal. Dat spijt ook mij oprecht. Aan de andere kant vind ik dat dingen in hun proportie moeten worden beschouwd. Uiteindelijk is er niets veranderd aan de vorm van adverteren, T.net staat niet op de rand van de afgrond, en morgen is het 2 april.
Wat ik maar wil zeggen: forgive and forget brengt ons verder dan het tot in detail evalueren van dit alles. Dat sommigen er een hoop tijd in hebben gestoken die beter had kunnen worden gebruikt, is natuurlijk betreurenswaardig. Het staat hen te prijzen dat zij zo actief meedenken; helaas deze keer voor fictieve doeleinden.
Dat maakt hen als user echter niet minder gewenst! Het zou dan ook spijtig zijn om deze mensen te moeten missen, omdat zij zich terugtrekken wegens rancuneuze gevoelens. Ik wil de mensen die dat voornemen hebben dan ook van harte uitnodigen om nog eens een nachtje rustig te slapen. Wacht... ik heb een beter voorstel:

Geniet met mij samen van deze vredespijp.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
ik rook niet
om ff wat luchterigers er tussendoor te gooien
[ Voor 66% gewijzigd door G33rt op 01-04-2004 21:30 ]
met een ingangs datum van 1 april ? Ja
of lekker kort door de bocht van je Reacher! Valt wel mee, aangezien we ieder jaar een 1 april grap doen.
Zo kan ik natuurlijk wel even door gaan waar je geen ruk aan hebt. En de discussie is ook helemaal niet overbodig, aangezien het MT hier zeer veel feedback aan heeft. En is het nu echt de moeite om zo door te gaan op een 1 april grap ? gebruik liever die energie voor iets waar men meer aan heeft.
of lekker kort door de bocht van je Reacher! Valt wel mee, aangezien we ieder jaar een 1 april grap doen.
Zo kan ik natuurlijk wel even door gaan waar je geen ruk aan hebt. En de discussie is ook helemaal niet overbodig, aangezien het MT hier zeer veel feedback aan heeft. En is het nu echt de moeite om zo door te gaan op een 1 april grap ? gebruik liever die energie voor iets waar men meer aan heeft.
born to do porn!
Nu liggen de hints er zo dik bovenop dat jij gewoon blijftG33rt schreef op 01 april 2004 @ 21:26:
Reacher, hints liggen er altijd voor je gevoel dik bovenop als je weet waar ze naar toe wijzen

Dus zullen we dit topic op slot zetten en elkaar uitlachen op de meet onder het genot van wat verkoolde hamlappen ?
born to do porn!
Als ik het goed begrijp is er binnen 't modjes-team wat problemen ontstaan doordat 't CA-verhaal een grap bleek te zijn. En dat de modjes die lang bezig zijn geweest eraan om dingen te beargumenteren er een beetje de ziekte in hebben?
Ik zou 'r zelf persoonlijk ook wel de ziekte in hebben gehad, vooral omdat 'r veel werk in gestopt is... Heb zo'n verhaal ook bij een bedrijf gehad waarvoor ik mijn services aanbood. Ik deed goed me best en toen lieten ze weten dat ze niet meer verder wilde gaan omdat ze na drie maanden nog verlies draaide. Alle moeite voor niks. Heb me er echter niet bij laten zitten en ben nu werkzaam bij een ander bedrijf dat er echt voor gaat, waar ik ook kopie van dingen zoals bedrijfsplan heb ontvangen... Maar even buiten dat... G33rt en de andere modjes, laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Ik weet bijna zeker, ondanks dat ik jullie niet (echt) ken, dat jullie hulp hard nodig is. Zoals alle anderen zeggen... Laat het even bezinken en denk er dan nog over na... Want hoe zit 't dan met de mensen die je altijd helpte, op wie's hulp moeten hun dan rekenen?
Ik kan het hele verhaal ook verkeerd begrijpen hoor...
Ik zou 'r zelf persoonlijk ook wel de ziekte in hebben gehad, vooral omdat 'r veel werk in gestopt is... Heb zo'n verhaal ook bij een bedrijf gehad waarvoor ik mijn services aanbood. Ik deed goed me best en toen lieten ze weten dat ze niet meer verder wilde gaan omdat ze na drie maanden nog verlies draaide. Alle moeite voor niks. Heb me er echter niet bij laten zitten en ben nu werkzaam bij een ander bedrijf dat er echt voor gaat, waar ik ook kopie van dingen zoals bedrijfsplan heb ontvangen... Maar even buiten dat... G33rt en de andere modjes, laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Ik weet bijna zeker, ondanks dat ik jullie niet (echt) ken, dat jullie hulp hard nodig is. Zoals alle anderen zeggen... Laat het even bezinken en denk er dan nog over na... Want hoe zit 't dan met de mensen die je altijd helpte, op wie's hulp moeten hun dan rekenen?
Ik kan het hele verhaal ook verkeerd begrijpen hoor...
offtopic:
Ik heb klasgenoten die een moord doen om 's met zo'n pijp iets te mogen doen... Mogen ze 'm lenen?
Ik heb klasgenoten die een moord doen om 's met zo'n pijp iets te mogen doen... Mogen ze 'm lenen?
[ Voor 8% gewijzigd door DanielB op 01-04-2004 21:38 ]
Reacher schreef op 01 april 2004 @ 21:03:
Het is er niet langer als een paar uur op geweest en toen was het al weer verdwenen. En dan moet er zo'n drama van gemaakt worden. Sorry hoor, maar laat het dan voor wat en laat 1 april z'n 24 uren draaien voor het is en morgen is er weer een dag, en dan is het allemaal weer voorbij.
offtopic:
En dit is dus de misconceptie die ik bij meer crewleden tegenkom: CA als grap wás leuk geweest. Paar uurtjes en weer voorbij, domeintje voor de eggie - bon, leuk. Dan had ik de rug gerecht en gezegd: k, ik ben er ingetuind. Ha ha, silly me.
Mijn zorgen betreffen de tien dagen ervóór, waarin ik tijd, die ik ten nutte van t.net had kunnen aanwenden, tijd waarvan t.net nota bene formeel heeft aangegeven er prijs op te stellen als ik die hier spendeer, heb verspild aan een hersenspinsel van iemand met een ander gevoel voor humor. Dát had niet mogen gebeuren. Als ik tien dagen oeverloos had willen ouwehoeren had ik de HK niet uit m'n topiclijst gefilterd.
Het mag een teken aan de wand heten dat de voornoemde topics over nutteloze posts in de HK klaarblijkelijk genegeerd worden. Juist die discussies hadden de crew (waar de LM's zo ostentatief buiten geplaatst worden) beter moeten laten weten dan de halve actieve userbase offtopic te helpen - en dan nog de verkeerde helft ook, de helft die hier niet komt om te ranten, maar zij die proberen om een legitieme bijdrage te leveren.
Vertel mij, hoe krijg ik die tijd terug? Bezuinigen op tijd die ik op de FP spendeer lijkt voor de hand te liggen. Is het eerlijk om LM te zijn en de FP links te laten liggen?
Well?
En dit is dus de misconceptie die ik bij meer crewleden tegenkom: CA als grap wás leuk geweest. Paar uurtjes en weer voorbij, domeintje voor de eggie - bon, leuk. Dan had ik de rug gerecht en gezegd: k, ik ben er ingetuind. Ha ha, silly me.
Mijn zorgen betreffen de tien dagen ervóór, waarin ik tijd, die ik ten nutte van t.net had kunnen aanwenden, tijd waarvan t.net nota bene formeel heeft aangegeven er prijs op te stellen als ik die hier spendeer, heb verspild aan een hersenspinsel van iemand met een ander gevoel voor humor. Dát had niet mogen gebeuren. Als ik tien dagen oeverloos had willen ouwehoeren had ik de HK niet uit m'n topiclijst gefilterd.
Het mag een teken aan de wand heten dat de voornoemde topics over nutteloze posts in de HK klaarblijkelijk genegeerd worden. Juist die discussies hadden de crew (waar de LM's zo ostentatief buiten geplaatst worden) beter moeten laten weten dan de halve actieve userbase offtopic te helpen - en dan nog de verkeerde helft ook, de helft die hier niet komt om te ranten, maar zij die proberen om een legitieme bijdrage te leveren.
Vertel mij, hoe krijg ik die tijd terug? Bezuinigen op tijd die ik op de FP spendeer lijkt voor de hand te liggen. Is het eerlijk om LM te zijn en de FP links te laten liggen?
Well?
Het is allemaal de schuld van Renegade. Die houdt me zolang aan de praat dat bovenstaande reaktie, in essentie nuttig, nu als mosterd na de hutspot komt.
Ik wil wel met klem stellen dat ik die vredespijp met klem afwijs indien alleen tabak ter consumptie aangeboden wordt.
edit:
Gelukkig staan er dan weer nieuwe dingen waar ik van kan ontploffen Nogmaals: als je ooit verantwoordelijk wordt voor kwartaalcijfers van een bedrijf, gaat de lol van 1 april er RAP af.Reacher schreef op 01 april 2004 @ 21:29:
met een ingangs datum van 1 april ? Ja
Goeie samenvatting. Nou de kans nog krijgengebruik liever die energie voor iets waar men meer aan heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 01-04-2004 21:42 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Volgende keer eerst even beter lezen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Je houdt ons toch niet voor het lapje G33rt? Je zou de crew wel flink beet gehad hebben als je morgen vertelt dat je er eigenlijk niet aan getwijfeld hebt om weg te gaan
Sorry Rataplan maar daar ga ik niet op in want dan zouden we de grootste ruzie krijgen. Die uitspraak van tijd terug krijgen zal ik daarom ook maar even negeren.
born to do porn!
Happy Happy, Joy Joy!Spider.007 schreef op 01 april 2004 @ 21:39:
[...]
Volgende keer eerst even beter lezenalles is al vergeven en vergeten en iedereen is weer vriendjes
[ Voor 85% gewijzigd door DanielB op 01-04-2004 21:42 ]
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar dat van die ruzie niet. De dikgedrukte regel says it all - is dat zo provocatief?Reacher schreef op 01 april 2004 @ 21:41:
Sorry Rataplan maar daar ga ik niet op in want dan zouden we de grootste ruzie krijgen. Die uitspraak van tijd terug krijgen zal ik daarom ook maar even negeren.
offtopic:
Nog even geduld, kewlkiddo
Nog even geduld, kewlkiddo
nou dat hoort eik bij dat tijd stukje, ik zat me al te ergeren.. had ik niet moeten doen.
born to do porn!
<onzin> Bah... Had net Stimpy voor GoT geboekt...
Overigens zijn de meeste crewleden het er ook mee eens dat deze grap te vroeg is gestart. We wilden er natuurlijk zoveel mogelijk mensen in laten trappen, maar twee weken lang tegen de kritiek in blijven gaan was eigenlijk té. We konden echter niet na 1 week de verklaring weer terugtrekken, dan zou maanden voorbereiding verpest zijn. Ik vind het erg begrijpelijk dat sommigen dit te ver vonden gaan, ondanks het feit dat ik er zelf aan mee heb gewerkt (o.a. met het overdreven officiëel maken van het persbericht), moet ik toegeven dat het er op papier en achter de schermen een stuk grappiger uitzag dan het op de gebruikers overkwam. Maar goed, de schuld ligt iig niet bij het MT. Ze hadden het natuurlijk wel tegen kunnen houden, maar er heerste een soort van massahysterie intern (het crewforumtopic is bijna even lang als het LA-topic, kun je nagaan), dus iedereen treft wel een beetje blaam. Ik zou het ook erg jammer hebben gevonden als hierdoor users waren opgestapt. Goed om te zien dat dat (net) niet is gebeurd
.
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik ben ook niet erg blij met de grap...
Hier een aantal redenen:
• crisp, heeft gezegd, als waardig crewlid, dat hij stopt met alles(dat vele werk aan de nieuwe GoT-template!!) als dit een grap is
• Zeef wordt algemeen zwaar gerespecteerd, zijn mening is bij 95% van de Tweakers heilig...
• Ik vroeg mij af wat ik zou doen, ze aan laten staan? En als ik dan keek naar de screenshots zag ik hoever mijn lezersgemak eronder leed... Ik heb een abbo dus het zou goed komen, maar ik lees vaak op school, moet ik dan perce gaan inloggen...
• Daniël, altijd in voro een grapje maar, wel de persoon die T.net draaiende houdt, komt met een persbericht. Ik ga dan niet checken of WebAds het ook neer zet, en of het ANP het bericht idd ontvangen heeft
• Ik ben eens gaan speuren op het internet, géén bedrijf heeft hier patent op
• 1 April is begin Q2
Dan klotp het verhaal. En ondanks dat ik er geen last van zou hebben beviel het me niet... En als dan blijkt dat het een grap is... Van zo'n onvang...(stel nou dat ZDNet o.i.d. het opgepakt had? en het wereldwijd verspreid had?)
Ik vind het geen stijl alhoewel sommige mensen erom kunnen lachen..., want zei enden het verhaal...
G33rt en Rataplan, ik hoop oprecht dat jullie GoT niet de rug toe keren. Het groepje LM's maakt het voor een hoop vaste bezoekers van TMF net iets makelijker om de discussie te starten met de crew...
En zeker G33rt... een eprsoon die daar zijn credits mee haalt..
Daarnaast zou hoogstwaarschijnlijk een van de laatste genraties LM's een snelle dood sterven...
Mochten jullie toch besluiten om acties te ondernemen ga dan niet weg van GoT, ik denk dat jullie juist hier goed je ei kwijt kunnen. n dat moet/mag niet ergens anders
Hier een aantal redenen:
• crisp, heeft gezegd, als waardig crewlid, dat hij stopt met alles(dat vele werk aan de nieuwe GoT-template!!) als dit een grap is
• Zeef wordt algemeen zwaar gerespecteerd, zijn mening is bij 95% van de Tweakers heilig...
• Ik vroeg mij af wat ik zou doen, ze aan laten staan? En als ik dan keek naar de screenshots zag ik hoever mijn lezersgemak eronder leed... Ik heb een abbo dus het zou goed komen, maar ik lees vaak op school, moet ik dan perce gaan inloggen...
• Daniël, altijd in voro een grapje maar, wel de persoon die T.net draaiende houdt, komt met een persbericht. Ik ga dan niet checken of WebAds het ook neer zet, en of het ANP het bericht idd ontvangen heeft
• Ik ben eens gaan speuren op het internet, géén bedrijf heeft hier patent op
• 1 April is begin Q2
Dan klotp het verhaal. En ondanks dat ik er geen last van zou hebben beviel het me niet... En als dan blijkt dat het een grap is... Van zo'n onvang...(stel nou dat ZDNet o.i.d. het opgepakt had? en het wereldwijd verspreid had?)
Ik vind het geen stijl alhoewel sommige mensen erom kunnen lachen..., want zei enden het verhaal...
G33rt en Rataplan, ik hoop oprecht dat jullie GoT niet de rug toe keren. Het groepje LM's maakt het voor een hoop vaste bezoekers van TMF net iets makelijker om de discussie te starten met de crew...
En zeker G33rt... een eprsoon die daar zijn credits mee haalt..
Daarnaast zou hoogstwaarschijnlijk een van de laatste genraties LM's een snelle dood sterven...
Mochten jullie toch besluiten om acties te ondernemen ga dan niet weg van GoT, ik denk dat jullie juist hier goed je ei kwijt kunnen. n dat moet/mag niet ergens anders
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Alex: Zeef en crisp hebben een groot deel van de voorbereiding gedaan, niet zo gek dat ze dan ook "gemaakt serieus" over proberen te komen (dat gemaakt niet, maar dat serieus wel
) om er enige geloofwaardigheid aan te geven.
't Is natuurlijk jammer dat men hen op het woord geloofde, ook al was het voor de crew zo vreselijk duidelijk nep.
* ACM denkt dat we volgend jaar maar weer rollende oogjes in henk en twee knopjes omdraaien ofzo.
Een uitgebreide grap wordt toch altijd wel door iemand voldoende niet gewaardeerd om na 1 april nog een week lang de boel goed te moeten praten
't Is natuurlijk jammer dat men hen op het woord geloofde, ook al was het voor de crew zo vreselijk duidelijk nep.
* ACM denkt dat we volgend jaar maar weer rollende oogjes in henk en twee knopjes omdraaien ofzo.
Een uitgebreide grap wordt toch altijd wel door iemand voldoende niet gewaardeerd om na 1 april nog een week lang de boel goed te moeten praten

Verwijderd
Mwah ik voel me wel letterlijk beetgenomen op niet zo prettige manier.
Mede vanwege het fiet dat dit "grapje" eigenlijk alleen grotendeels leuk is voor de crew. Tuurlijk kunnen sommige mensen buiten de crew erom lachen. Komt alleen door het leedvermaak. Er is toch niks leukers.
Ten tweede omdat dit grapje veel te vroeg ingezet is. Het idee van 1 april is niet dat je een grap van te voren inzet en vervolgens op 1 april bekend maakt.
Ten derde (en die was mijlenver van te voren aan te voelen), tref je met dit soort geintjes juist de mensen die veel op hebben met T.net. Die mensen voelen zich geschoffeerd en van hen kan je dus ook de heftigere reacties verwachten (niet geheel onterrecht i.m.o.).
Ten vierde....als er dit jaar daadwerkelijk zo veel voorbereiding aan voorag gegaan is (itt voorgaande jaren), dan maak je mij niet wijs dat er geen orgineler/leuker idee naar boven gekomen is.
Al met al vind ik het dus niet echt een geslaagde grap.
Persoonlijk kan ik er vrij snel overeen stappen. Ja ik ben beetgenomen (hoewel ik het pas in een later stadium begon te geloven, mede ook vanwege het tijdstip), ja ik heb daar redelijk wat tijd ingestoken, nee ik vind het geen geslaagde grap, ja ik vind het redelijk respectloos t.o.v. de regulars, maar goed schijnbaar hebben er wat mensen om kunnen lachen.
Kortom: Maakt Niels zich hier druk om.......Naaaah, heb wel andere dingen om me druk over te maken
ACM: Er zijn best grappen te bedenken (zeker als er zoveel voorbereidingstijd is), waarbij juist de mensen met "hart voor de zaak" niet op een dergelijke manier "genomen" hoeven te worden.
Mede vanwege het fiet dat dit "grapje" eigenlijk alleen grotendeels leuk is voor de crew. Tuurlijk kunnen sommige mensen buiten de crew erom lachen. Komt alleen door het leedvermaak. Er is toch niks leukers.
Ten tweede omdat dit grapje veel te vroeg ingezet is. Het idee van 1 april is niet dat je een grap van te voren inzet en vervolgens op 1 april bekend maakt.

Ten derde (en die was mijlenver van te voren aan te voelen), tref je met dit soort geintjes juist de mensen die veel op hebben met T.net. Die mensen voelen zich geschoffeerd en van hen kan je dus ook de heftigere reacties verwachten (niet geheel onterrecht i.m.o.).
Ten vierde....als er dit jaar daadwerkelijk zo veel voorbereiding aan voorag gegaan is (itt voorgaande jaren), dan maak je mij niet wijs dat er geen orgineler/leuker idee naar boven gekomen is.
Al met al vind ik het dus niet echt een geslaagde grap.
Persoonlijk kan ik er vrij snel overeen stappen. Ja ik ben beetgenomen (hoewel ik het pas in een later stadium begon te geloven, mede ook vanwege het tijdstip), ja ik heb daar redelijk wat tijd ingestoken, nee ik vind het geen geslaagde grap, ja ik vind het redelijk respectloos t.o.v. de regulars, maar goed schijnbaar hebben er wat mensen om kunnen lachen.
Kortom: Maakt Niels zich hier druk om.......Naaaah, heb wel andere dingen om me druk over te maken
ACM: Er zijn best grappen te bedenken (zeker als er zoveel voorbereidingstijd is), waarbij juist de mensen met "hart voor de zaak" niet op een dergelijke manier "genomen" hoeven te worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:39 ]
Je doet het nu lijken of de grap 1 uur werk was en 30 dagen denktijd... Das natuurlijk niet zo, zodra zo'n grap bedacht is ga je hem uitwerken ('t deel dat aardig wat tijd kost) en dan ook niet echt meer op zoek naar betere ideeen.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:31:
ACM: Er zijn best grappen te bedenken (zeker als er zoveel voorbereidingstijd is), waarbij mensen niet op een dergelijke manier op de tenen getrapt hoeven te voelen.
Overigens heb ik me er niet genoeg mee bezig gehouden om de "veels te vroege" introductie tegen te houden, ik kwam ergens van thuis en het stond er ineens, dat vind ik het allerjammerste van deze gang van zaken (oftewel als ik er bij was gebleven had ik ze tegengehouden en het minstens een week later laten posten)
Volgend jaar dus gewoon een gespiegelde, schele Henk?
Verwijderd
Ben ik nou zo vreemd dat als ik zeg dat ik op m'n sloffen aan zou voelen dat een grap als CA op het verkeerde moment getimed een gigantische rel op zou leveren in LA 
Dat snapt iedereen toch? Wat is de grap dan nog?...... leedvermaak.
Ik blijf het een vreemde keuze vinden, maar goed zoals ik al zei heb ik wel andere dingen om me druk over te maken
Ik hoop dat volgend jaar een geslaagde grap oplevert, zonder dat een deel van de gebruikers met aan nare smaak in de mond achterblijft.
Dat snapt iedereen toch? Wat is de grap dan nog?...... leedvermaak.
Ik blijf het een vreemde keuze vinden, maar goed zoals ik al zei heb ik wel andere dingen om me druk over te maken
Ik hoop dat volgend jaar een geslaagde grap oplevert, zonder dat een deel van de gebruikers met aan nare smaak in de mond achterblijft.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:43 ]
Volgens mij is het probleem met deze grap dat hij iets 'te' geloofwaardig is. Het maakt normaal weinig uit als je een grap 2 weken van tevoren aankondigd, je moet bijna wel. Als er maar een reden is waardoor je op z'n minst een beetje argwaan kan krijgen. Bij CA is dat niet het geval, zeker omdat het een beslissing is die niet eens zo raar is voor het MT. Met fout geplaatste flash/popups wordt namelijk ook nog wel eens iets minder serieus gedaan, in de trant "stel je niet aan", het komt wel goed. Het CA idee is gewoon te normaal, want het zou logisch zijn als uit de proef kwam dat het met linkjes wel 'leesbaar' is voor de bezoeker. En dan kom je weer op een idee uit dat al vaak toegepast wordt, dus dat zou makkelijk echt waar kunnen zijn.
Nu ben ik er zelf natuurlijk ook ingetrapt, dus dat beinvloed m'n mening ook wel een beetje, maar ik kan er weinig om lachen. Dat zal ook wel komen omdat ik het totaal niet had verwacht, die draaiende henk-ogen waren toch wel een beetje het hoogtepunt de afgelopen jaren
Ik verwacht morgen eigenlijk nog een nieuw persbericht waarin staat dat de plannen toch doorgaan
Nu ben ik er zelf natuurlijk ook ingetrapt, dus dat beinvloed m'n mening ook wel een beetje, maar ik kan er weinig om lachen. Dat zal ook wel komen omdat ik het totaal niet had verwacht, die draaiende henk-ogen waren toch wel een beetje het hoogtepunt de afgelopen jaren
Ik verwacht morgen eigenlijk nog een nieuw persbericht waarin staat dat de plannen toch doorgaan
Hehehehe het is nu morgen en het gaat nog steeds NIET door. Ik ben nog steeds van mening dat het een leuke grap was/is. GoT is daar in het bedrijf de plek voor, en de frontpage niet. Dus kom zeg, ga je betrokkenheid bij de FP niet daar van af laten hangen. Enne als je al klaagt over al die ellenlange draadjes : jullie hebben ze (met ons) zelf gevuld.
Laten we die 'fout' hier dan niet nog eens maken
Wmb zand erover en sowwy voor de mensen die het niet leuk vonden. De "wel leuk vinders" zijn in LA overigens veruit in de meerderheid
Dus alsjeblieft, maak je niet zo druk. Much ado about nothing, zo schreef Shakespeare. GoT is gewoon een forum, het is geen primaire levensbehoefte (nouuuu niet voor iedereen
). Dus als mensen n.a.v. CA besluiten om weg te gaan oid dan zat dat er zowiezo al aan te komen, en is de CA grap hoogstens een reden geweest om het aanstaande vertrek te effectueren
[belangrijk]
We nemen in princiepe alle normale input in LA weldegelijk serieus, een plan als CA zou er in het echt bij zoveel weerstand van z'n lang zal ze leven niet zijn gekomen
Wmb zand erover en sowwy voor de mensen die het niet leuk vonden. De "wel leuk vinders" zijn in LA overigens veruit in de meerderheid
[belangrijk]
We nemen in princiepe alle normale input in LA weldegelijk serieus, een plan als CA zou er in het echt bij zoveel weerstand van z'n lang zal ze leven niet zijn gekomen
[ Voor 35% gewijzigd door zeef op 02-04-2004 00:16 ]
Wees zo vriendelijk de draad even te lezen. Wij zijn zo vriendelijk geweest om er inhoudelijke en relevante kritiek in te zetten.zeef schreef op 02 april 2004 @ 00:11:
GoT is daar in het bedrijf de plek voor, kom zeg. Als je al klaagt over al die ellenlange draadjes : jullie hebben ze (met ons) zelf gevuld.
Ik wou net wat aardigs gaan schrijven maar GoT mag weten wat het ook al weer was
kom op zeg, maak je niet zo druk
Let op de ->
<-
Nou kom... hij zegt sorry, das toch een heel andere toon dan in dat LA-draadje de afgelopen weken.Rataplan schreef op 02 april 2004 @ 00:17:
[...]
Wees zo vriendelijk de draad even te lezen. Wij zijn zo vriendelijk geweest om er inhoudelijke en relevante kritiek in te zetten.
Ik wou net wat aardigs gaan schrijven maar GoT mag weten wat het ook al weer was
Moet je 'm ook weer een kans geven hoor.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Lees verdomme de draad en hou op met mij te vertellen hoe druk ik me moet maken - dat maak ik zelf wel uit. Je moet verdomme blij zijn dat ik me druk maak om dat forum, en als je dat niet blieft dan blijf ik wel weg. Maar zeg me dat gewoon in m'n gezicht in plaats van me voor te liegen en vervolgens te doen alsof ik gek ben. Je hebt me anderhalve week hoogstpersoonlijk zitten opnaaien, de hele TMF-crew wringt zich in bochten om deze kolossale stupiditeit weer recht te breien, en jij valt ze openlijk af: d'r waren meer mensen die het leuker vonden, dus er is niks gebeurd! [*kuch* knipperdeknip *hoest*]
Oh ja:
...als je die begrijpt mag je terugkomen.VIII
Music to hear, why hear'st thou music sadly?
Sweets with sweets war not, joy delights in joy.
Why lovest thou that which thou receivest not gladly,
Or else receivest with pleasure thine annoy?
If the true concord of well-tuned sounds,
By unions married, do offend thine ear,
They do but sweetly chide thee, who confounds
In singleness the parts that thou shouldst bear.
Mark how one string, sweet husband to another,
Strikes each in each by mutual ordering,
Resembling sire and child and happy mother
Who all in one, one pleasing note do sing:
Whose speechless song, being many, seeming one,
Sings this to thee: 'thou single wilt prove none.'
En Super: sorry, maar ik verwacht dat er wat geleerd wordt. Zo niet, sorry, laat dan maar. En ja, sorry schrijf je zonder w's.
[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 02-04-2004 02:10 ]
O.M.G. mensen, als je je hier druk over maakt (of over CA for that matter) geeft het aan dat je je veeeeeels te veel met GOT bezig houd en dat je maar eens een hobby er bij moet gaan zoeken.
Goeie reality check zou ik zeggen.
Oja, nu doe je een beetje eng rataplan.
Goeie reality check zou ik zeggen.
Oja, nu doe je een beetje eng rataplan.
[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 02-04-2004 00:37 ]
Nee, het geeft aan dat je je in zo'n mate tot de community betrokken voelt dat je aanneemt dat je dergelijke dingen serieus moet nemen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Okee ik ga nu even hard doen, want ook bij mij/ons houdt begrip ergens op.Rataplan schreef op 02 april 2004 @ 00:28:
[...]
Lees verdomme de draad en hou op met mij te vertellen hoe druk ik me moet maken - dat maak ik zelf wel uit. Je moet verdomme blij zijn dat ik me druk maak om dat forum, en als je dat niet blieft dan blijf ik wel weg. Maar zeg me dat gewoon in m'n gezicht in plaats van me voor te liegen en vervolgens te doen alsof ik gek ben. Je hebt me anderhalve week hoogstpersoonlijk zitten opnaaien, de hele TMF-crew wringt zich in bochten om deze kolossale stupiditeit weer recht te breien, en jij valt ze openlijk af: d'r waren meer mensen die het leuker vonden, dus er is niks gebeurd! ONTZETTENDE SUKKEL!
Als ik deze post lees snap ik oprecht niet wat je hier nog doet. Als ik je posthistory erbij trek ben je alleen nog maar een het kankeren op alles wat GoT is. Ja, we hebben erkend dat we op sommige punten wat doorgeschoten zijn, ja we hebben hier en daar de rem erop gegooid om de schade te beperken. We hebben zelfs tegen individuele mensen die het hoog opnamen verexcuseerd.
Wat wil je nu nog? Dat we morgen een persbericht in de krant plaatsen met een excuus aan Rataplan? Get real.... zoals je nu bezig bent gaat echt way te ver, en vraag ik me heel hard af of je niet even een paar daagjes vakantie moet nemen. Want enig raakvlak met de realiteit ontbeer je ondertussen wel in je reacties...

edit:
lees ook Rataplan in "Content Advertising deel 2" nog eens rustig door...
lees ook Rataplan in "Content Advertising deel 2" nog eens rustig door...
[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 02-04-2004 00:48 ]
ik lees voor uit eigen werkdual-zip schreef op 02 april 2004 @ 00:37:
Nee, het geeft aan dat je je in zo'n mate tot de community betrokken voelt dat je aanneemt dat je dergelijke dingen serieus moet nemen.
En verder eensch met curry684.zeef schreef op 02 april 2004 @ 00:11:
[belangrijk]
[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 02-04-2004 00:49 ]
Het geeft in ieder geval leuk aan dat iedereen er weer anders tegenaan kijkt. Ik zie GOT als een stuk gereedschap voor het achterhalen van info. Je kan er dingen uit halen, maar je moet er ook wat instoppen natuurlijk. Maar "out of sight out of mind". En dat idee heb ik niet bij iedereen, wat ik persoonlijk een beetje eng vind.
Soms krijg ik gewoon het idee dat dit mensen hun nachtrust verstoord, en das ongezond.
Soms krijg ik gewoon het idee dat dit mensen hun nachtrust verstoord, en das ongezond.
Mijn reactie was puur, en alleen op gladiool gericht.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
[serieus]gladiool schreef op 02 april 2004 @ 00:49:
Het geeft in ieder geval leuk aan dat iedereen er weer anders tegenaan kijkt. Ik zie GOT als een stuk gereedschap voor het achterhalen van info. Je kan er dingen uit halen, maar je moet er ook wat instoppen natuurlijk. Maar "out of sight out of mind". En dat idee heb ik niet bij iedereen, wat ik persoonlijk een beetje eng vind.
Ik ook. Vergader heel veel 's avonds en als je dan ziet wie er laat nog posten en op IRC rondhangen.... Soms ben ik best bang dat we met GoT school/opleidingen vernaggelen voor de zwakkere broeders.....
Je kan het ook anders zien. Mensen die hier rondhangen zijn veelal niet van het type 'patser' die alleen maar achter de vrouwen aanlopen e.d. (die indruk krijg ik athans). Ik moet zeggen dat mijn school er alleen maar op vooruit gegaan is sinds mijn registratie hier. Het heeft invloed op je mentaliteit doordat het hier zo serieus is.
Daarnaast komt half mijn computerkennis hier vandaan. Dat levert zo nu en dan nogal wat €€ op
Daarnaast komt half mijn computerkennis hier vandaan. Dat levert zo nu en dan nogal wat €€ op
edit, net de post van kex gelezen
[ Voor 87% gewijzigd door bonzz.netninja op 02-04-2004 01:15 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Nou, ik doel meer op de groep die lekker aan het "GoTten" is terwijl hij/zij(??) al lang in bedje had moeten liggen/studeren/andere IRL dingen doen.dual-zip schreef op 02 april 2004 @ 01:03:
Je kan het ook anders zien. Mensen die hier rondhangen zijn veelal niet van het type 'patser' die alleen maar achter de vrouwen aanlopen e.d. (die indruk krijg ik athans). Ik moet zeggen dat mijn school er alleen maar op vooruit gegaan is sinds mijn registratie hier. Het heeft invloed op je mentaliteit doordat het hier zo serieus is.
@ R@:
Wil je je hakken a.u.b. uit het zand halen?
Net zo gefrustreerd als jij je nu gedraagt voel ik me nu ook, en dat vind ik niet fijn . . .
Het is onmogelijk om te communiceren als de _wens_ om begrip te hebben voor elkaars standpunt/motvatie ontbreekt, en dat vind ik heel jammer.
* botoo stelt een tabaksloze vredespijp voor om de anti-rokers tegemoet te komen
.
Wil je je hakken a.u.b. uit het zand halen?
Net zo gefrustreerd als jij je nu gedraagt voel ik me nu ook, en dat vind ik niet fijn . . .
Het is onmogelijk om te communiceren als de _wens_ om begrip te hebben voor elkaars standpunt/motvatie ontbreekt, en dat vind ik heel jammer.
* botoo stelt een tabaksloze vredespijp voor om de anti-rokers tegemoet te komen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Goed. Rustig. Diep ademhalen en zo.
Zeef: als je je post besluit met
) Als je dan begint over "geen primaire levensbehoefte" - waarmee je die users in mijn optiek stuk voor stuk verwijt dat ze hier alleen maar voor zichzelf posten - en de verantwoordelijkheid voor alle ophef over CA middels
Ik vind ook dat het voor de grap uitlokken van reakties middels CA, van weinig begrip voor gemotiveerde posters getuigt. De inhoud die het publiek van GoT brengt wordt ondergeschikt aan wat het management er mee wil doen - of dat nou CA of een prank is, maakt niet uit: in beide gevallen zijn we van jullie grillen afhankelijk.
Ik zie dat als een gebrek aan respect, en zeef in "[LM] Ik kap ermee" schoot mij derhalve volstrekt, maar dan ook volledig in het verkeerde keelgat, omdat ik eruit meende te kunnen deduceren dat juist het gebrek aan respect voor de inbreng van users onvoldoende was overgekomen op iemand die ("effe dimmen, vriend") ruzie voor een geintje riskeerde.
Juist dat respect kreeg ik, en naar mijn indruk is ook G33rt, vanavond juist wel van de TMF-crew. Ik stel dus toch echt voor dat je eens met dit verhaal in je achterhoofd de hele draad nog eens overleest, en zeg je:
don't touch the TMF-crew &
don't touch Shakespeare.
En vergeet de toon van de vorige post dan maar, die lag aan het punt Shakespeare. Daar wordt ik altijd heel emotioneel van, van Shakespeare. Is dit een working proposition?
En ik zal niet meer schelden. Dat was niet netjes.
...dan mis je, dat dat het probleem helemaal niet is. Lees Crash-Override en polaris bijvoorbeeld eens, en mijn ot'tje in Rataplan. (D'r staat wel drie keer hetzelfde inzeef schreef op 02 april 2004 @ 00:11:
[belangrijk]
gedeeltelijk bij díe mensen neerlegt, die aangeven dat ze liever wat zinnigs met hun tijd hadden gedaan, dan vind ik dat je de essentie van wat in deze draad is neergelegd niet hebt begrepen.Enne als je al klaagt over al die ellenlange draadjes : jullie hebben ze (met ons) zelf gevuld. Laten we die 'fout' hier dan niet nog eens maken
Ik vind ook dat het voor de grap uitlokken van reakties middels CA, van weinig begrip voor gemotiveerde posters getuigt. De inhoud die het publiek van GoT brengt wordt ondergeschikt aan wat het management er mee wil doen - of dat nou CA of een prank is, maakt niet uit: in beide gevallen zijn we van jullie grillen afhankelijk.
Ik zie dat als een gebrek aan respect, en zeef in "[LM] Ik kap ermee" schoot mij derhalve volstrekt, maar dan ook volledig in het verkeerde keelgat, omdat ik eruit meende te kunnen deduceren dat juist het gebrek aan respect voor de inbreng van users onvoldoende was overgekomen op iemand die ("effe dimmen, vriend") ruzie voor een geintje riskeerde.
Juist dat respect kreeg ik, en naar mijn indruk is ook G33rt, vanavond juist wel van de TMF-crew. Ik stel dus toch echt voor dat je eens met dit verhaal in je achterhoofd de hele draad nog eens overleest, en zeg je:
En vergeet de toon van de vorige post dan maar, die lag aan het punt Shakespeare. Daar wordt ik altijd heel emotioneel van, van Shakespeare. Is dit een working proposition?
offtopic:
@ curry : bekijk mijn posthistory nou maar zonder de CA-posts te mee te nemen, by now you know why
Kan daar misschien een filter voor komen?
@ curry : bekijk mijn posthistory nou maar zonder de CA-posts te mee te nemen, by now you know why
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 02-04-2004 02:18 ]
Rataplan schreef op 02 april 2004 @ 02:08:
offtopic:
@ curry : bekijk mijn posthistory nou maar zonder de CA-posts te mee te nemen, by now you know whyKan daar misschien een filter voor komen?
Kom je nu gezellig naar vinnie1908 in "Content Advertising is 1 april grap :)" mee naborrelen?
Hm. Ik heb net begrepen dat ik naar bed moet ten behoeve van mijn andere levencurry684 schreef op 02 april 2004 @ 02:16:
Kom je nu gezellig naar vinnie1908 in "Content Advertising is 1 april grap :)" mee naborrelen?
Het advies van Glimi nog maar eens opvolgen en andermaal de morgenstond afwachten (starend naar de zoldering door verwilderde, bloeddoorlopen ogen, maar dat terzijde) is misschien wel weer een wijs advies
* zeef zet Shakespeare Insults weer in de kast.Rataplan schreef op 02 april 2004 @ 02:08:
Goed. Rustig. Diep ademhalen en zo.
[...]
...dan mis je, dat dat het probleem helemaal niet is. Lees Crash-Override en polaris bijvoorbeeld eens, en mijn ot'tje in Rataplan. (D'r staat wel drie keer hetzelfde in) Als je dan begint over "geen primaire levensbehoefte" - waarmee je die users in mijn optiek stuk voor stuk verwijt dat ze hier alleen maar voor zichzelf posten - en de verantwoordelijkheid voor alle ophef over CA middels
[...]
gedeeltelijk bij díe mensen neerlegt, die aangeven dat ze liever wat zinnigs met hun tijd hadden gedaan, dan vind ik dat je de essentie van wat in deze draad is neergelegd niet hebt begrepen.
don't touch Shakespeare.
offtopic:
@ curry : bekijk mijn posthistory nou maar zonder de CA-posts te mee te nemen, by now you know whyKan daar misschien een filter voor komen?
Tsja, een alleenrecht op Shakespeare garandeer ik je niet
A sadder and a wiser man, he rose the morrow morn
Zand erover
offtopic:
TMF, TMF denk denk denk da's toch zo'n MTV achtige zender ??

TMF, TMF denk denk denk da's toch zo'n MTV achtige zender ??

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 02-04-2004 02:29 ]
zeef schreef op 02 april 2004 @ 02:20:
A sadder and a wiser man, he rose the morrow morn
I pass, like night, from land to land;
I have strange power of speech;
That moment that his face I see,
I know the man that must hear me:
To him my tale I teach.

Had eigenlijk de volledige tekst moeten quoten,
Maar ik geef onmiddelijk toe dat mijn engelse poëzie kennis zeer te wensen over laat. BTW als Shakespeare fan : ik heb een DVD waar Blackadder met een tijdmachine aan de haal gaat en de man "in name over every schoolboy yet to come" voor z'n bek slaatHe went like one that hath been stunned,
And is of sense forlorn :
A sadder and a wiser man,
He rose the morrow morn.
En prachtig semi-offtopic edoch uiterst relevant op zijn TMF's afgerond. 
Ik denk dat er nu dan meer genoeg is gezegd en dat we nu met de neuzen weer in dezelfde richting verder kunnen. Ik wilde de draad in de archieven laten zakken, maar ook nog zeker de mogelijkheid voor G33rt open laten om hier te reageren.
Hij is fijn heren.
Ik denk dat er nu dan meer genoeg is gezegd en dat we nu met de neuzen weer in dezelfde richting verder kunnen. Ik wilde de draad in de archieven laten zakken, maar ook nog zeker de mogelijkheid voor G33rt open laten om hier te reageren.
Hij is fijn heren.
Ik moet even zeggen dat ik het jammer vind dat een goedbedoelde 'stevig' ingezette 1 april grap zo uit de hand moet lopen. Ik ken maar weinig plekken waar zo serieus met gebruikers omgaan als bij Tweakers/GoT. In een bedrijf heb je niks in te brengen tegen de maatregelen van de directie. Als het je niet zint, dan ga je maar weg... (zeker bij grote bedrijven) Tja, ook GoT bestaat uit een hoop vrijwilligers en ook die besteden een hoop van hun uurtjes hier, net als ikzelf.
Veel crew-heren hebben hier zelfs al hun welgemeende excuses aangeboden maar we kunnen het ook omdraaien: doen we ons best om eens een goeie grap uit te halen, er vrijwillig tijd in te stoppen omdat we gewoon lol willen maken, ook voor de gebruikers. Dan blijkt het juist dikke ruzie op te leveren. Ik kan me ook voorstellen dat er nu crewmensjes teleurgesteld zijn, zeker omdat er zelfs op oprechte excuses en een aangeboden vredespijp nog negatieve reacties komen. Wat willen jullie dan nog meer???
Ik ben teleurgesteld en een beetje verdrietig.....
Veel crew-heren hebben hier zelfs al hun welgemeende excuses aangeboden maar we kunnen het ook omdraaien: doen we ons best om eens een goeie grap uit te halen, er vrijwillig tijd in te stoppen omdat we gewoon lol willen maken, ook voor de gebruikers. Dan blijkt het juist dikke ruzie op te leveren. Ik kan me ook voorstellen dat er nu crewmensjes teleurgesteld zijn, zeker omdat er zelfs op oprechte excuses en een aangeboden vredespijp nog negatieve reacties komen. Wat willen jullie dan nog meer???
Ik ben teleurgesteld en een beetje verdrietig.....
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Laat iig duidelijk zijn dat respect datgene is wat echt wel onvoorwaardelijk aanwezig is op TMF en de FP voor mensen die puur vrijwillig werk verzetten om de boel voor anderen beter te maken. Dat wordt niet in zoveel woorden en waardering omgezet, maar dessalniettemin is iedere moderatie die jij doet een moderatie die ik niet hoef te doen waardoor ik je dankbaar ben. Respect is ook datgene wat je niet verliest op basis van 1 post, 1 topic, 1 slechte dag of 1 grap. Vandaar ook mijn initiele verbazing dat je je niet serieus genomen voelde door 1 'grap' (die idd te vroeg was ingezet) en dan al de handdoek in de ring wilde gooien (of G33rt for that matter).Rataplan schreef op 02 april 2004 @ 02:08:
don't touch Shakespeare.
Discussies over professionaliteit en groei en users serieus nemen, neem maar van deze Nestor aan dat het tegenwoordig een heel stuk beter zit dan vroeger. 1 April is dan weer zo'n rare dag waarbij je wel iets 'leuks' moet kunnen doen, waarbij je je niveau lijkt te verliezen. Echter, vergeet niet dat je vnl op de FP bezig bent waar wel professioneel bezig bent en op GoT wat off-topic cultuur hangt (iets wat juist op TMF een bindende factor is, dus......)
Ik begrijp iig dat jullie je vertrekbesluit heroverwegen en ben daar erg blij mee, want mijns inziens is vertrekken op basis van 1 puntje, een proces die slechts 1 week bezig was en toch louter triviaal te noemen valt (zoals je zelf over 3 maanden ook zal zeggen) nogal een flamboyante reden.
Ikzelf heb maanden keiharde ruzies gevoerd met de crew om wel wat 'onzuiverder' spul en professionaliteit... ik heb echter nooit iets over vertrek willen weten (ja, ok, 1 keer omdat de FP dusdanig bokte dat m'n replies verdwenen) en heb grappen ook wel geaccepteerd (maar dan weer niet in LA).
* Delerium loopt momenteel tevreden rond.
Zeef, IMHObservatie heb je best wat credit verspeeld de afgelopen week door de grapbenadering extra stevig bij te zetten door vanuit die gedachte lomp door te drukken. Mijns inziens past enige reparatiewerkzaamheden en bescheidenheid, niet het bloeden pogen te stelpen met zout en Shakespear.[b][message=20408187,noline]zeef schreef op 02 april 2004 @ 02:20Zand eroverofftopic:
TMF, TMF denk denk denk da's toch zo'n MTV achtige zender ??![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 02-04-2004 09:31 ]
De excuses zijn ook eerder voor het onbedoeld verkeerd uitpakken. In intentie sta ik ook nog steeds achter de grap an sich. Misschien is het wel een kwestie van te lange tenen i.p.v. slechts een slecht getimede grap, maar dat is voor mij niet relevant. Als er meerdere mensen die duidelijk hun bijdrage leveren aan de site door geschoffeerd zijn wil ik graag inbinden om ze voor de site te behouden.
Verwijderd
Als ik dit allemaal zo lees (en gelezen heb, ik kom hier ook al wat jaartjes) kan ik maar een ding concluderen :
De mislukte 1-aprilgrap is niet DE oorzaak van de heftige reacties van een aantal GoT-meubels, maar meer een druppel die de emmer doet overlopen. Er is al langer een knagend gevoel bij veel vaste en betrokken bezoekers van deze community, dat ze serieuzer genomen willen worden dan ze zich voelen. Misschien is het zo dat er hier hele slimme jongens (m/v) rond lopen die goede ideeen hebben en zich gekleineerd voelen, keer op keer.
Ik dacht eerst ook: oh god, een paar mensen zijn beetgenomen en kunnen daar niet tegen. Maar vooral na de repliek van Rataplan begon ik te begrijpen waarom sommige mensen oprecht boos zijn. En ik kan me eigenlijk wel goed vinden in de mening van hem.
Misschien is het goed als er hier op GoT een keer een shake-out plaats vindt, en een deel van het meubelair inderdaad het forum de rug toekeert. Lijkt me wel een interessante ontwikkeling, met helaas een onvoorspelbaar resultaat voor de toekomst van dit forum.
De mislukte 1-aprilgrap is niet DE oorzaak van de heftige reacties van een aantal GoT-meubels, maar meer een druppel die de emmer doet overlopen. Er is al langer een knagend gevoel bij veel vaste en betrokken bezoekers van deze community, dat ze serieuzer genomen willen worden dan ze zich voelen. Misschien is het zo dat er hier hele slimme jongens (m/v) rond lopen die goede ideeen hebben en zich gekleineerd voelen, keer op keer.
Ik dacht eerst ook: oh god, een paar mensen zijn beetgenomen en kunnen daar niet tegen. Maar vooral na de repliek van Rataplan begon ik te begrijpen waarom sommige mensen oprecht boos zijn. En ik kan me eigenlijk wel goed vinden in de mening van hem.
Misschien is het goed als er hier op GoT een keer een shake-out plaats vindt, en een deel van het meubelair inderdaad het forum de rug toekeert. Lijkt me wel een interessante ontwikkeling, met helaas een onvoorspelbaar resultaat voor de toekomst van dit forum.
Met het risico je reactie geen eer aan te doen, want ik denk dat je in de kern een punt hebt, wil ik toch graag verzoeken om de algemene discussie met betrekking tot de gevolgen van CA hier:
Content Advertising is 1 april grap :)
te houden.
Deze draad is in zoverre rond, dat er een meer positieve houding is. Alleen wil ik graag nog ruimte bieden voor de TS en het uiteindelijke topic, het stoppen van LM's door CA.
[ Voor 14% gewijzigd door KeX op 02-04-2004 10:20 ]
Het probleem heeft dus niets met deze 1 april grap te maken, maar met een door jouw geconstateerd gebrek aan 'professionaliteit' in het algemeen. Blij dat je dat nu eindelijk zo recht-voor-zijn-raap hebt kunnen verkondigen? Dan is de grap toch nog ergens goed voor geweest.Rataplan schreef op 01 april 2004 @ 19:56:
Het is tekenend voor het gebrek aan professionalisme van tweakers.net dat het woord "kader" hier alleen in W&G gebezigd wordt.
Als T.net niet professioneel is, dan is het gros van de bedrijven in Nederland niet professioneel. Ik vind je verwijt daarom aardig loos. 'Professioneel' is een volstrekt vage kreet; het omvat nogal veel en vooral perfectie. Je zegt dus eigenlijk niet meer dan dat T.net niet perfect is: nee, inderdaad, dat is niet zo. In elke bedrijf gaan dingen mis, in elk bedrijf gebeuren dingen die niet professioneel zijn en zeggen dat een bedrijf in zijn algemeenheid 'niet professioneel' is, is enkel een poging tot het beledigen van bestuur en medewerkers en verder een volstrekt loze kreet.
Er kleeft een air van 'ik zou T.net veel beter kunnen runnen' aan deze rant; een uitstraling van 'ik zou Femme en Daniel allebei kunnen vervangen en het beter doen; ze zouden op zijn minst naar me kunnen luisteren'. Een enorm gevoel van miskenning, omdat al jouw briljante suggesties genegeerd worden. Je toont je blind voor het feit dat er nog honderd vrijwilligers zoals jij het MT continu bestoken met allerlei suggesties en klachten, die ook allemaal denken de oplossing voor een probleem te hebben. Je valt echt niet op tussen de rest van de onderbouwde meningen hoor, daarvoor is deze organisatie te groot.
Volgens mij moet jij leren er genoegen mee te nemen dat T.net niet perfect is en dat er niet méér naar je gesluisterd zal worden, niet méér naar je geluisterd kan worden in een organisatie als deze en anders inderdaad gewoon vertrekken ter bescherming van je gezondheid, want de manier waarop je je hier over opwind vind ik werkelijk buiten alle proporties. Als je zo'n emotionele band met een organisatie hebt waarop je nu eenmaal weinig invloed kunt uitoefenen, dan zal je keer op keer teleurgesteld worden.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
No probs KeX, ik snap hetKeX schreef op 02 april 2004 @ 10:17:
Met het risico je reactie geen eer aan te doen, want ik denk dat je in de kern een punt hebt, wil ik toch graag verzoeken om de algemene discussie met betrekking tot de gevolgen van CA hier:
Content Advertising is 1 april grap :)
te houden.
Goh, interessante situatie dat mijn laatste reactie en die van Confusion hierboven zo vlak bij elkaar staan
Ik had willen wachten tot 3 april, puur om jullie voor het lapje te houden. Echter, deze discussie loopt compleet uit de hand met rants over en weer, dus het is wmb mooi geweest.
Met name om de reactie van December dat 1april grappen niet mijn stijl zijn moest ik erg lachen, maar wie kaatst met 1 april grappen kan de bal verwachten
eenieder die het niet begrijpt: dit topic is ook een grap
en nee, het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen. als je gefrustreerd bent en het geen leuke grap vind, dan heb je wel een idee hoe ik over die CA-grap denkt, maar dat is een hele andere discussie en daar is alles nu wel over gezegd en hoeft wmb geen aandacht meer aan besteed te worden
Met name om de reactie van December dat 1april grappen niet mijn stijl zijn moest ik erg lachen, maar wie kaatst met 1 april grappen kan de bal verwachten
eenieder die het niet begrijpt: dit topic is ook een grap
en nee, het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen. als je gefrustreerd bent en het geen leuke grap vind, dan heb je wel een idee hoe ik over die CA-grap denkt, maar dat is een hele andere discussie en daar is alles nu wel over gezegd en hoeft wmb geen aandacht meer aan besteed te worden
L*llo, eik0l, zakhooi, etc

born to do porn!
* Hahn slaps G33rt
IK HOU HIER HELEMAAL NIET VAN! IK KAP ERMEE!
IK HOU HIER HELEMAAL NIET VAN! IK KAP ERMEE!