[CPU & GPU] snelheidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 09:37
Even een inleiding:

Gisterenmiddag kwam ik tot de conclusie dat mijn pc weer eens aan een update toe was, het was tenslotte al weer 5 weken geleden ;) de specs waren:

Asus A7N8X-deluxe
AMD XP2600+ met een coolermaster koelertje
512mb ddr 400 geheugen (a-data)
2*160gb schijf diamondstar 9 s-ata
sb live
Point of View Geforce FX5600
44 graden idle - 52 stressed

De prestaties waren zwaar onder de maat,. en de temp van de cpu veeeeel te hoog. als het een beetje warm was in huis crashte het systeem bij de minste belasting. gisteren dus de volgende dingen gekocht.

- 2 extra casefans 8cm fans
- Zalman 7000a - ALCU cpu koeler
- Point of view geforce FX5900 :)

Gisterenavond dus mijn hele pc gestript en meteen ff schoongemaakt,. om te testen nieuwe koeler en videokaart gemonteerd zonder extra apparatuur, en booten maar,... NIET DUS. niets meer,. geen zuchtje, piepje, of iets anders, ben uiteindelijk erachter gekomen dat ik mijn AGP poort/controller gefrituurd had dus vanochtend ook maar een nieuw moederbord gehaald, de Asus A7n8x-e deluxe. Alles weer gemonteerd en hij boot weer,. de temps zijn nu erg goed. 33 Idle en 37 Stressed. maar het enige probleem is nu dat ie Heeeeel erg traag is en taskmanager continu 100% load aangeeft, de proc was overgeclocked naar 2400mhz maar draait nu op z'n standaard settings. toch is hij niet echt snel. zou het kunnen zijn dat ik toch windows opnieuw moet installeren (win XP Pro) ondanks dat er niet echt rigoreuze veranderingen zijn gebeurd? (geen nieuwe chipset ofzo.

zo nee, wat zou het anders kunnen zijn?

I said I'd be back...

Verwijderd

mischien domme vraag... heb je windows wel goed geinstalleert en kijk even in bios of je agp op 8x of 4x staat ;)

Verwijderd

met een nieuw mobo is windows re-installen geen slecht idee!!!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

- te snel gelezen -

[ Voor 95% gewijzigd door Max|Burn op 01-04-2004 16:47 ]

ma ma ma ma ma macron one

• RoBBS
In het bios staat ie keurig op 8X. dat zou moeten werken, zelf had ik gehoopt dat het niet had gehoeven om Win XP opnieuw te installeren maar dat is dus vervlogen hoop :) iemand anders nog ideeen hierover of zit ik hoogstwaarschijnlijk met een verse install?

I said I'd be back...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke task veroorzaakt die 100% load? misschien is het wel spyware en hoef je dus niet opnieuw te installeren.

offtopic:
Woei, post nr. 100!

[ Voor 1% gewijzigd door AtleX op 01-04-2004 17:03 . Reden: Typo ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RoBBS
dat is een goede, zou wel vreemd zijn omdat ie gisteren perfect draaide,.. maar het zou inderdaad kunnen,. zal straks ff kijken als ik thuis ben, :) tnx, en als er nog meer opties zijn,. meld het dan ff

I said I'd be back...

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik denk dat windows even opnieuw instaleren de snelste optie is. Anders zit je al snel dat je al je hardware moet gaan testen :) daar gaat pas veel tijd inzitten.

Verwijderd

en anders even kijken bij start--> uitvoeren --> msconfig.. ff kijken naar wat er allemaal opgestart word en ff kijken bij taakbeheer naar spools.exe of zo.. bij mij vreette dat ding al mijn processor kracht op :S als die zoveel load veroorzaakt.. verplaats hem dan hij staat geloof ik in windows-->system32

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ja, handig, spoolsv.exe weggooien. Dan kun je dus nooit meer iets printen. ;)

Verwijderd

IK ZIT DUS MET HETZELFDE PROBLEEM
ik ben ook overgeschakeld van een xp2000+ naar xp2600+ barton en van een ecs K7S5A mobo naar een A7V8X-X
op verschillende benchmarks scoort de cpu en de graka veel slechter dan op mijn oud systeem (graka: sapphire 9800 pro) ook krijg ik op mijn graka agp 8x niet ingesteld en fast write ook niet. de agp snelheid staat zelfs op uit.
maar op het moederbord staat wel degelijk agp 8 ingesteld.
kan iemand mij helpen ik word hier gek van heb juist far cry gekocht en dat ding gaat slecht.
HELP AUB

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 21:17:
...en fast write ook niet.
HELP AUB
Fast Write levert geen performance winst en dient alleen ingeschakeld te zijn bij de 9700. Bij andere kaarten kan het compatibiliteitsproblemen* opleveren.

* leuk scrabble woord

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Bij een nieuw mobo zou ik zowieso altijd windows opnieuw installeren!!!

Je hoort namelijk best wel vaak dat OSsen compleet de soep in lopen, dus er zit echt niks anders op dan formatten en opnieuw installeren :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

mijn vriend heeft een 9600 pro en bij hem staat dit ook aan maar kan mij aub iemand zeggen waar dit aan kan liggen want heb al geformatteerd dus aan win xp ligt het niet

Verwijderd

ik hoop dat iemand mij snel kan helpen want als ik 3dmark03 uitvoer heb ik op mijn : amd athlon xp 2000+
2x256mb ddr 266Mhz
40 gb seagate ata
ECS K7S5A Mobo
win xp home sp1
sapphire 9800 pro 128 mb

score:
GFX: 5095
CPU: 449

op mijn andere systeem: amd athlon xp 2600+ barton
3x256mb ddr 333Mhz
80 gb seagate ata
Asus A7V8X-X
win xp pro
sapphire 9800 pro 128 mb

score:
GFX: 4890 :X
CPU: 265 :?

ikzelf dacht al dat het moederbord misschien de oorzaak is en denk eraan om een Asus A7N8X-E Del. en 1gb ddr twinmos Pc 3200 dual channel kit (2x512mb)

kan dit het probleem oplossen???????
Hulp aub

• RoBBS
Mijn probleem is ondertussen nog wat erger geworden maar de oplossing gelukkig ook. gisteravond pc aangezet, hij bootte tot windows en ging toen uit :S opnieuw geboot en toen gezeik met missende bestanden,. dus teruggeklokt naar de standaard snelheid en nog steeds, dus helaas maar windows is nu officieel dood,. wel jammer want ik had nog wat backups willen maken van niet extreem belangrijke dingen.

Vanavond windows ff herinstalleren en dan eingelijk m'n ubergeile videokaart testen,. nou ja ubergeil. Nvidia Geforce FX5900. :)

@vegeta_387
Probeer eens met 2 bankjes geheugen ipv 3, misschien is er 1tje van een ander merk. maar sowieso is dual memory lastig op de a7n8x, hij schijnt alleen maar dual sided pcb's te kunnen gebruiken dus met chips aan bijde zijden van het printje (niet gecontroleerde brom dus niet flamen aub)

[ Voor 23% gewijzigd door RoBBS op 02-04-2004 15:42 ]

I said I'd be back...

Verwijderd

ik heb inderdaad 1x256 van twinmos@333Mhz en 2x256 van corsair@333Mhz
maar ik dacht dat dit niet veel uitmaakte want op mijn oud systeem had ik zelfs 1x256 van twinmos@266Mhz en 1x256 van cors.@333Mhz

ik krijg het probleem hier maar niet opgelost

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12

Zerora

Ik Henk 'm!

RoBBS schreef op 02 april 2004 @ 15:39:
Mijn probleem is ondertussen nog wat erger geworden maar de oplossing gelukkig ook. gisteravond pc aangezet, hij bootte tot windows en ging toen uit :S opnieuw geboot en toen gezeik met missende bestanden,. dus teruggeklokt naar de standaard snelheid en nog steeds, dus helaas maar windows is nu officieel dood,. wel jammer want ik had nog wat backups willen maken van niet extreem belangrijke dingen.

Vanavond windows ff herinstalleren en dan eingelijk m'n ubergeile videokaart testen,. nou ja ubergeil. Nvidia Geforce FX5900. :)

@vegeta_387
Probeer eens met 2 bankjes geheugen ipv 3, misschien is er 1tje van een ander merk. maar sowieso is dual memory lastig op de a7n8x, hij schijnt alleen maar dual sided pcb's te kunnen gebruiken dus met chips aan bijde zijden van het printje (niet gecontroleerde brom dus niet flamen aub)
Als je nog wat back-ups wil maken, kun je ook het volgende doen:

- Windows (XP) naast jouw oude WIndows installatie installeren.
- Dan kan jij je data back-uppen.
Daarna formatteer je de boel weer, want anders heb je twee windows installaties.
Suc6

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1