RedHat 7 module problemen

Pagina: 1
Acties:

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Ik draait op Redhat 7 mijn firewall, en alles werkt prima. Nu wil ik ook ftp via de firewall laten gaan, maar daar heb je de module ip_masq_ftp voor nodig. Deze (en alle andere masq modules) zijn gemaakt en geinstalleerd, maar met depmod krijg ik steeds 'failed dependencies' :(

Ik ben erachter gekomen dat de missende functie in ip_masq.c zitten, deze wordt met make modules wel gecompileerd, maar kennelijk dus niet gelinkt. Iemand suggesties?

Verwijderd

Je hebt het er dus over dat je een nieuwe kernel aan het compilen bent (dat moet nl.) Weet je zeker dat je 'make dep' hebt gedaan na 'make ...config'?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Yep.

make xconfig, instellen (masq modules aan),
make dep, make bzlilo(dacht ik), make modules, make modules_install. En geen foutmeldingen...

De firewall draait ook prima, met masquerading maar die ftp module wil er niet in.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 14:06
Weet je zeker dat je je nieuwe kernel draait?? Check dat even met "uname -a". Je moet je gebouwde kernel copieren:

cp /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz-x.y.z

(Padnaam was in eerste instantie niet goed)

en dan /etc/lilo.conf aanpassen dat ie de nieuwe kernel gebruikt en dan rebooten zodat de nieuwe kernel gestart wordt....

Zoals ik al zei: misschien een stom antwoord, maar je zult het maar vergeten zijn.....

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Je zegt dat je bzlilo hebt gebruikt. Heb je dan wel lilo gedraait? Ik weet niet zeker of dat wel automatisch gebeurd. Ook moet je voordat je je modules installeert, je oude modules weghalen. Anders worden ze d'r gewoon overheen gekwakt en kun je deze "unresolved symbols" dependency errors krijgen. Dus:
make xconfig
make dep
make bzlilo
make modules
lilo
mv alles uit /lib/modules/jouwkernelversie naar een veilige map.
make modules_install
reboot
edit:

Dit alles aangenomen dat je dezelfde kernel compileert als die je al hebt en de bestaande modules ook echt in de weg staan dus. Als het om een nieuwe kernel-versie gaat dan gaat mijn verhaal helemaal niet op. :+

Verwijderd

hmm... make bzLilo is niet goed. normaal zul je 'make zImage' doen na je 'make dep'. Als die kernel dan te groot is (zie je een error bij compilen) doe je 'make bzImage' (heb ik nooit last van, ik hou van minikernels met veel modules :)).

Daarna moet je System.map en arch/i386/boot/zImage copieren naar /boot en je moet lilo even opnieuw configgen naar de juiste files 'vi /etc/lilo.conf' en dan 'lilo' draaien. Dr is trouwens een kernel install script, die heeft of /sbin/installkernel of gebruik arch/i386/boot/install.sh

Zoals Myrdhin al zei, niet om iemand dom te noemen, maar je zult maar net t verkeerde commando typen.
Pagina: 1