[FX5700] Raar probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb n Club3D Geforce FX5700 128 MB 128bit, heel lekker kaartje :P, en flink te overclocken standaard clocks: 425/500 overclock max zonder artifacts: 575/650 :*) . ik krijg alleen soms hele rare textures als ik n game start, dan zijn alle kleuren fout en allemaal artifacts, op standaard clock en overclock tzelfde, als ik reboot dan is alles gewoon perfect, ook overclocked.. ik gebruik 56.64 Nvidia ForceWare, die werken t beste, ik denk dat t komt of door MSN of door overlay, want als ik een filmpje heb gekeken in windows media player 9, dan gebruikt die overlay, en dan zijn de problemen er en t gebeurt denk ik ook als ik MSN gebruik, maar t is nie altijd zo :? weet iemand wat dit kan zijn... rebooten lost mn probleem op, maar ik wil graag goed kunnen werken, zonder te rebooten na elk filmpje dat ik heb gezien om te gamen... verdere specs zie PC2 sig...

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 02-04-2004 08:13 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
niemand?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
al een andere bios geprobeerd ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
nog nergens gevonden voor VGA kaart, en voor mobo is al nieuwste BIOS...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14
Als ik je goed begrijp komt het één of andere verkeerd geinstalleerde codec.
Dus misschien alle codecs (geluid en video) verwijderen en de nieuwste codecs installeren

Taal fouten inbegrepen ;)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
nee ik krijg dan vertekende 3d beelden, als ik n D3D game speel... zoals UT2K4... zodra ik Overlay heb gebruikt... maar ook nie altijd... :? ik heb nu de nieuwste VIA Hyperion drivers erop gezet, en heb er nóg geen last van gehad...

[ Voor 52% gewijzigd door BiG-GuY op 02-04-2004 19:26 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ik heb er nog steeds last van... nog n vraagje... welke drivers zijn nou t beste voor mijn kaart? want bij de 56.64 drivers stond: added support for FX5700(ultra). maar dat staat nu weer bij die nieuwere... heeft iemand ze al getest? de search werkt niet :( dus kan ik nie in de topics zoeken of er al n topic over is...
dit is de storing:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/storing-d3d.jpg dat rode moet groen zijn dus, en dat knipper heel hevig.. en alles is vertekend in D3D games... met OpenGL games zie ik alleen maar (grote) blokken, na reboot alles weer perfect, na filmpje kijken weer storingen... ik heb de Kazaa lite codec pack er al n keer afgegooid om te kijken of t daaraan lag, en geen verschil :(...

[ Voor 43% gewijzigd door BiG-GuY op 07-04-2004 23:16 ]

Verwijderd

Same here met een Aopen FX5700 256mb.

*Heb de drivers vernieuwd naar Det 56.72 WHQL
*Alles verwijderd en wederom opnieuw geinstalleerd
*Bios settings getest

Nada nix geholpen dus. Het gaat na reboot welgeteld 10 seconden goed en daarna de verkleuringen, etc.

Juist met 3dmark2003 heb ik geen problemen.....
Iemand een idee ?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

had je dit probleem ook al voor je die overklock ging doen? dus die rare tekens enzo. want dat haal ik namelijk niet uit je verhaaltje

nVidia Forceware 56.72 zijn WHQL dus in principe zouden deze toch ook goed moeten werken?

Verwijderd

Hier ook maar ff want dubbel genaaid houd beter...

Inmiddels heb ik ook de 52.16 detonator gebruikt en zelfs de standaard MS driver die bij XP in gebakken zit. Als je via nVHardpage de Direct3d test lijkt het in eerste instantie goed want het object wat je te zien krijgt is okey. Maar zodra ik een game opstart zoals bijvoorbeeld Joint OPS gaat het fout. Als je daarna weer de Direct3d test is het object ook helemaal fout en geeft dezelde troubles als in de game die je ervoor hebt gedraaid.

Zou het dan samenhangen met de DirectX versie die via MS update te downen is ?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
het rare is dus dat het eiglijk maar heel weinig gebeurt, en t gebeurde ook als ik niet overklok, dus daar ligt t nie aan, kan misschien ergens n driverconflict zijn met de FX5700..., maar bij mij als ik reboot, dan werkt alles gewoon perfect, totdat ik bepaalde filmpjes heb gekeken, wat trouwes ook nie altijd zo is :? dus ik vind t heel vaag...

Verwijderd

Nou, dankzij snelle service (homeshopper.nl) word morgen deze kaart omgewisseld voor een nieuwe bij mij aan de voordeur. Scheelt weer als de postorder in dezelfde stad zit als je woont ;-)

Voor de tussentijd heb ik nu een GF4MX440SE geplaatst en 3 x raden :

In een keer goed, alles werkt, geen storing, etc.....
Dus heb echt echt vermoeden dat het probleem aan de kaart zelf lag ipv een driver probleem....

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Je videokaart wordt te warm.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
maar t gebeurt ook als ik helemaal onderklock, en alleen als ik bepaalde filmpjes heb bekeken... en niet van lang achterelkaar gamen... ik heb al vaker meerdere uren achterelkaar gegamed zonder problemen, dus ik denk dat t erges n software-probleem is... maar waar... en geen hitte probleem, de koeling is best groot/snel/stil :) en koelt meer dan genoeg...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hairm001/Mpc/5700.jpg plaatje kaart
en die koeling is echt groot... hij (het FAN gedeelte en de FAN zelf) is groter dan de koeling van mn ASUS Radeon 9600XT/TVD...

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 20-04-2004 22:06 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 11:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Heel leuk en aardig dat die fan zo groot is, en dat jij daaruit afleid dat ie dan ook wel koel moet zijn ? 8)7 ?

Ik raad je toch echt aan om de temp ens uit te lezen .

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
hij voelt ook nie warm... en met welk proggie kan je de temps van VGA uitlezen? ASUS heeft zo'n leuk tooltje, maar die werkt allen met ASUS kaarten... en het gebeurd dus nie als ik lang achter elkaar game, terwijl die dan juist warm wordt toch?

Verwijderd

Nou....

Ik heb dus een vervangende kaart gekregen. Echter ;

Het probleem doet zich nog steeds voor, al is het minder. Was het eerst konstant is het nu zo af en toe. Er is geen samenhang met wat je doet of welke game je speelt want na verloop van tijd treed dit probleem op.
Na reboot is het ff opgelost lijkt het maar dan ineens gaat ie weer van slag.

Inderdaad zou dit een aanwijzing kunnen zijn dat ie te warm word. Maar hiervoor had ik een Asus GF3Ti500 en die worden pas echt warm ! De warmte die deze kaart afgeeft komt daar niet eens in de buurt. Helaas kan je de temps niet uitlezen op de Aopen FX5700. Maar ik denk niet dat dit door warmte komt of zo.

De driver versie's die ik nu gebruik is 52.16, Via 4.51 en DX9.b.
Zoals ik al eerder vermelde denk ik dat het met de aansturing van Direct3D te maken heeft van met name de omgeving en achtergronden worden slecht terwijl objecten zoals wapens, voertuigen, etc. wel goed blijven.
Met video afspelen heb ik geen enkel probleem kunnen constateren.

Nu iemand een idee ?

Verwijderd

*** schop ***

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
zou het niet gewoon nog steeeds ergens een bug kunnen zijn in de drivers icm de videokaart, want ik heb het nog steeds af-en-toe, maar ook geheel willekeurig... en na reboot werkt alles perfect...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 06-05-2004 23:09 ]

Verwijderd

Same here, maar het blijft lastig dat het regelmatig terugkomt.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ik gebruik nu 56.72 en tot nu toe nog nie gezien...

Verwijderd

Ik heb een chaintech fx5700 ultra en die doet hetzelfde als ik hem verder overclock. Had zo.n utility tooltje (GOSU) van de site van chaintech en standaard draait ie dan op 475mhz voor de gpu en 906 voor het dram. Als ik de optie max doe geeft ie 546/1041 (kan m dan ook nog verder clocken trouwens)maar dan gaat ie dus vervormen met 3d games zoals far cry, volgens mij wordt ie niet te warm want ik kan de temp aflezen in eigenschappen/geavanceerd. Wordt niet heter dan 41 graadjes. Ik zet m nu iets terug op 530/1030 maar net zag ik dat ie het weer een beetje deed. Vreemd..... Ligt het niet aan de voltage dat die verder omhoog moet? Heb de agp voltage op 1.7 gezet, hij kan echter tot 2.2 weet niet precies of dit hoger moet?? Ben hier btw beetje nieuw mee hehe. Had nog een vraag, in de bios kan ik de agp/videokaart ook clocken, die staat onder mn geheugen en cpu. Standaard staat ie op 66mhz en hij kan behoorlijk omhoog geloof ik, maar waar slaat die 66mhz dan op? Want in het gosu progamma kreeg ik al twee mhz waarden voor gpu en dram. Nou vast bedankt voor replies _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Offtopic:Big Guy, naruto rulezzz, en dat plaatje moet ik ook hebben >:) >:) >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 17:23:
Ik heb een chaintech fx5700 ultra en die doet hetzelfde als ik hem verder overclock. Had zo.n utility tooltje (GOSU) van de site van chaintech en standaard draait ie dan op 475mhz voor de gpu en 906 voor het dram. Als ik de optie max doe geeft ie 546/1041 (kan m dan ook nog verder clocken trouwens)maar dan gaat ie dus vervormen met 3d games zoals far cry, volgens mij wordt ie niet te warm want ik kan de temp aflezen in eigenschappen/geavanceerd. Wordt niet heter dan 41 graadjes. Ik zet m nu iets terug op 530/1030 maar net zag ik dat ie het weer een beetje deed. Vreemd..... Ligt het niet aan de voltage dat die verder omhoog moet? Heb de agp voltage op 1.7 gezet, hij kan echter tot 2.2 weet niet precies of dit hoger moet?? Ben hier btw beetje nieuw mee hehe. Had nog een vraag, in de bios kan ik de agp/videokaart ook clocken, die staat onder mn geheugen en cpu. Standaard staat ie op 66mhz en hij kan behoorlijk omhoog geloof ik, maar waar slaat die 66mhz dan op? Want in het gosu progamma kreeg ik al twee mhz waarden voor gpu en dram. Nou vast bedankt voor replies _/-\o_ _/-\o_
Niemand die me hier mee kan helpen :? :'( :?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met mijn FX5600.

Heb tot nu toe ook geen oplossing kunnen vinden maar het probleem lijkt wel minder zijn geworden sinds dat ik de nieuwe detonator drivers geinstalleerd heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 18:51:
Heb hetzelfde probleem met mijn FX5600.

Heb tot nu toe ook geen oplossing kunnen vinden maar het probleem lijkt wel minder zijn geworden sinds dat ik de nieuwe detonator drivers geinstalleerd heb.
Nou heb net die detonater drivers ff gedownload en geprobeerd maar daar werd t volgens mij alleen maar slechter van. Echt vaag, gister draaide ik far cry op alles high en een resolutie van 1152x864 en t andere moment begin ik met spelen en dan doet ie t alleen met 800x600 soepel. Heb dan ook minder vervormingen en gele strepen, die heb ik trouwens ook t ene moment helemaal niet en soms weer heel veel. Vaag want mn systeem moet dit spel dus makkie kennen draaien.....

Verwijderd

Ik zal mijn ervaringen met een MSI FX5700 128 mb vertellen.
Misschien heb je er wat aan.
Standaard liep ie op 425/550.
Ik kon overklokken naar 600/700.
Dus in games kreeg ik rare texturen en artefacts.
Hij werd veel te heet.
Dus gewoon niet te ver overklokken en Zalman heatpipe met fan erop zetten.
(door die heatpipe is mn FX5700 gesneuveld :( )

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
(kickje)
ik heb dit topic zelf geopend met die vraag over de Club3D kaart... ik heb eigelijk een hele tijd geen last van dat probleem gehad... alleen nu was het opeens weer terug gekomen, maar dan nog erger, alles overlay (zeg maar 2D dus) werden groen, dus geen films meer kijken, ookal zette ik overlay uit werkte die nog nie, en alle games werkten niet meer, dat wil zeggen met die rare artifacts wat niet helemaal artifacts zijn :? ik heb dus uiteindelijk vandaag mijn Club3D ingeleverd met garantie... net geen half jaar voorbij.. en er wordt naar gekeken wat het kan zijn, maar ik heb nu dus al een nieuwe meteen gekocht, wanneer die andere terug komt verkoop ik die... maar nu is het de ASUS V9570TD 256MB geworden... en die geeft precies dezelfde problemen :'( ligt het probleem dan toch erges anders dan de videokaart? kan het mn moederbord zijn (gebruikt nog oude VIA KT266 chipset)? want die problemen zijn terug gekomen toen ik een nieuw mobo (Shuttle AK32VN, zat er vroeger ook in, zelfde type) & AMD2400+ had gekocht... kan het ook aan de voeding liggen? dat die te zwak is? lijkt met niet dat zoiets de voeding kan veroorzaken toch? of wel?

hier heb ik een screenie van hoe UT2004 er nu uit ziet :X :'( :'(
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/fout.jpg
(dit is DECK17 voor degene die het niet herkennen...)
de kaart wordt niet te warm... hij wordt 38C terwijl de limiet standaard 100C is... dus hij zal niet te warm... ik vermoed dan ook dat een van de andere onderdelen defect is of niet goed samenwerkt... is het slim om een mobo upgrade naar KT400/KT600 of nForce te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 22-09-2004 22:28 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Ik weet niet of je nog garantie hebt, maar lijkt er toch op dat je geheugen beetje defect is. Veel anders kan ik er niet van maken.
Overigends ook al in een andere PC geprobeerd?

Verwijderd

Ik had eerst ook een MSI fx 5700 liep standaard op 425/550.
En met een lichte overklok had ik allemaal artefacts en puntjes.
Dus gewoon niet overklokken volgens mij kunnen ze niet goed tegen overklokken die fx5700 karrtjes.
Aangezien ik die van mij dood heb gemaakt :X 550/700 mhz was teveel gevraagd :(

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
het lag dus niet aan de overklok... ik denk toch dat het aan het mobo ligt... want in een ander mobo werkt die ASUS kaart perfect dat is n mobo met KT600 chipset... ik heb nu de ASUS A7V8X-X besteld als nieuw mobo, die heeft KT400A chipset, en daar zal die wel goed op werken, het gaat vooral om de AGP 8x die bij mij ontbreekt... daarom pakt die hem niet goed... morgen krijg ik de mijne binnen, dan kan ik ff doorgeven of dat verschil maakt :) en het lijkt me niet dat deze nieuwe kaart ook brak geheugen zou hebben... die Club3D werkte trouwes in geen enkele pc goed... die ASUS werkt dus wel op dat andere mobo...

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
(misschien beetje laat, maar toch :P)
Heb nu dus een ASUS A7V600-X en daarop werkte die FX5700 nog steeds bagger, die heb ik dan ook direct kunnen omruilen voor een andere kaart, de ASUS Radeon 9600XT/TD 128MB, en die werkt tot nu toe perfect.
Na 3 maanden kwam die Club3D kaart terug van RMA en toen bleek dat volgens Club3D er nix aan de hand was met de kaart :? en dat er €50 aan onderzoekskosten betaald moesten worden...terwijl ik hem toch echt met geen mogelijkheid goed kreeg... nou die winkelier was niet al te blij, ik ook niet, toen moest ik de helft maar betalen, anders hadden we geen oplossing.. ik kon wel blijven discussieren erover, maarja ik wil wel vaker naar die winkel toe, en dan zou ik een slechte naam hebben gekregen denk ik. en toen heeft die er me de 2e hands waarde voor teruggegeven.
de kaart (Club3D) was overigens 6+ maanden oud toen ik hem inleverde...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Eerlijk gezegd wil ik ook graag even reageren, want ik heb dezelfde videokaart (Asus FX5700 256 MB @ stock, 425 Core bij 500 Geheugen (2x250) en ook dezelfde problemen!

Deze kaart verving toendestijds mijn GF3 Ti200 (die overleed wegens oververhitting, dode koeler :( ), maar er zijn immer weinig spellen die ik kan draaien zonder dat er een beetje tot heel erg veel artifacts verschijnen...

Met artifacts bedoel ik hier: een gigantische zooi strepen die op random door het beeld heen schuiven. In een schietspel is dat vréselijk irritant, Delta Force: Black Hawk Down bijvoorbeeld is niet leuk meer. Racespellen zoals F1 Challenge 99-02 en Grand Prix 4 doen dat ook alleen dan in mindere mate. Om de boel weer een beetje stabiel te krijgen (ik had namelijk het idee dat m'n voeding ook niet helemaal meer superduper is) heb ik m'n processor en videokaart ondergeklokt, zie hieronder:

- Processor, van 1.533 GHz naar ik geloof 1.200 MHz (niet zeker)
- Videokaart, van 425 MHz Core (stock) naar 215 MHz, geheugen van 500 naar 250 MHz...

En nog stééds die verdraaide artifacts! :X Ik word er gek van! Zou het kunnen dat het geheugen op m'n graka naar de Molestijnen is? Want ik heb al een paar verschillende drivers geprobeerd (die mijn kaart natuurlijk ondersteunden 7(8)7 ), dus m.i. is het niet iets softwarematigs...

Edit: Jottem, kan ik nog editten na 3 dagen? 8) Even additional info:
De core wordt zelfs onder Full Load niet warmer dan zo'n 46 graden Celsius, dus een hitteprobleem is het niet. Andere drivers hebben ook niet geholpen. Overigens, de eerste paar keer dat ik 3DMark05 draaide (zo'n 4 maanden terug) had ik allemaal checkerboards, maar geen problemen met spellen.

Daarna heb ik geprobeerd het probleem te verhelpen, en er een andere driver opgezet. Toen was het schaakbord verdwenen ( _/-\o_ ), maar helaas had ik ineens in allerlei games artifacts en strepen e.d. :'( Wat denken jullie?

[ Voor 19% gewijzigd door Jejking op 05-05-2005 20:41 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

*Geeft even een rotschop tegen dit topic, dat mag toch wel na 3 dagen?*

Hulp? Tips? Iemand?
Pagina: 1