Toon posts:

Chello werkt niet met nieuwe netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden een nieuwe computer gekocht met een netwerkkaart on-board, dus op het P4P800 moederbord. Het is een 3Com Gigabit LOM netwerkkaart. Nu dacht ik dan haal ik de kabel van mijn chelloaansluiting uit mijn oude computer en doe ik hem in mijn nieuwe. Ik wis wel dat je dan eerst even je macadres moet vrijgeven, dus had ik even naar de chello hulplijn gebeld.

Wat gebeurd er nou. Chello ziet mijn netwerkkaart, en de verbinding is goed. Chello zegt dat alle instellingen goed zijn en dat het gewoon zou moeten werken. Toen ben ik naar Paradigit (waar pc gekocht is) gegaan en die hebben alles ook goed ingesteld voor de netwerkkaart. Alles zou dus moeten werken nou.

Maar, als ik nu de computer opstart met de kabel erin, dan staat er bij netwerkinstellingen gewoon Lan-verbinding ingeschakeld (3Com Gigabit LOM), maar ik kan niet het internet op! Ik heb nog verschillende keren met chello gebeld en op deze site gezocht voor een oplossing, maar ik kom er niet uit.

Heeft iemand nog een andere oplossing dan de netwerkkaart uit de oude computer halen en in de nieuwe frotten?

Alvast bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet even contact opnemen met chello, want er is een portal-site waar je je nieuwe netwerkkaart kan registreren om gebruik te maken van je abo...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

BtM909 schreef op 01 april 2004 @ 16:03:
Je moet even contact opnemen met chello, want er is een portal-site waar je je nieuwe netwerkkaart kan registreren om gebruik te maken van je abo...
http://provisioning.upc.nl :?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Krijg je wel een IP-adres? Laat de modem eens een paar minuten van de stroom en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Als het goed is heeft je oude computer nog een mac-adres van chello. Deze kan je achterhalen in de dos-prompt met ipconfig /all.
Is een range van 12 karakters, en die moet je invoeren bij je nieuwe netwerkkaart en dan zal het wel werken. ;)

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Zou je je netwerk instellingen hier even kunnen posten?

Voor Chello hoeft er niets ingesteld te worden op je netwerkkaart, gewoon DHCP. Als je net een nieuwe kaart hebt zou je een ip adres in de 10.x.x.x reeks moeten krijgen. Dan moet je vervolgens op de eerder genoemde pagina je aanmelden met je chello gegevens waarna je een echt ip adres krijgt.

Als je in de eerste instantie al geen ip adres krijgt in de reeks 10.x.x.x dan moet je Chello bellen en het verhaal uitleggen, ze zien dan je kaart als het goed is en kunnen die ook voor je uit het systeem halen zodat je je opnieuw kunt aanmelden.
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:11:
Als het goed is heeft je oude computer nog een mac-adres van chello. Deze kan je achterhalen in de dos-prompt met ipconfig /all.
Is een range van 12 karakters, en die moet je invoeren bij je nieuwe netwerkkaart en dan zal het wel werken. ;)
Je mac adres is niet van Chello maar van je netwerkkaart, dit trucje is leuk als je een router hebt maar op een normale netwerkkaart....geef er dan ook de manier bij hoe je een mac adres onder windows aanpast.

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je kabelmodem 6 uur van de stroom te halen ? probeer dat is als je een motorola hebt, als je hem weer aanzet zorg er dan voor dat je je meteen met die nieuwe netwerkkaart aanmeld, anders mag je weer 6 uur wachten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 08:00 ]

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:05
Als je een Com21 modem en in Gelderland woont dan heb je waarschijnlijk vaste IP gegevens.
Zoek ze op, of bel 0900-1580.

Als je via DHCP werkt (Rottemdam en omgeving) dan moet je ff bellen en vragen om een ARP flush. Dan modem resetten. PC rebooten en chello.upc.nl invullen bij je browser.

suc6!

I want to live forever, so far.. so good.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
Dit is de link naar netwerkkaart wijzigen, als je dus een nieuw modem met dhcp hebt en die je via provisioning moet online schoppen:

http://www.chelloo.com/redirects/provisioning.html

link gevonden via chello.startkabel.nl

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

stef-o.nl schreef op 02 april 2004 @ 10:12:
Dit is de link naar netwerkkaart wijzigen, als je dus een nieuw modem met dhcp hebt en die je via provisioning moet online schoppen:

http://www.chelloo.com/redirects/provisioning.html

link gevonden via chello.startkabel.nl
euh ja... dat zeg ik ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 07:58:
Heb je al geprobeerd je kabelmodem 6 uur van de stroom te halen ? probeer dat is als je een motorola hebt, als je hem weer aanzet zorg er dan voor dat je je meteen met die nieuwe netwerkkaart aanmeld, anders mag je weer 6 uur wachten.
Dit is idd DE methode!
Je moet je echter na deze actie wel weer opnieuw registreren.
Zorg er dus wel voor dat je je username en password bij de hand heb, en je moet ook je ID van je kabelmodem opnieuw invoeren (24 char. zo ff snel uit m'n hoofd)
Dat nr. staat zowel op je doos als ook onder op het kabelmodem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 10:50:
[...]

Dit is idd DE methode!
Je moet je echter na deze actie wel weer opnieuw registreren.
Zorg er dus wel voor dat je je username en password bij de hand heb, en je moet ook je ID van je kabelmodem opnieuw invoeren (24 char. zo ff snel uit m'n hoofd)
Dat nr. staat zowel op je doos als ook onder op het kabelmodem.
Als het goed is pakt het prov systeem het mac-adres van je kabelmodem vanzelf, die hoef je dus niet te noteren.
Pagina: 1