Laptop Widescreen

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Ik overweeg een aanschaf van een laptop.

Ik loop tegen een widescreen 15,4 "
Wat is het voordeel? het enige wat ik kan bedenken is tijdens het bekijken van DVD's.

Wordt het beeld niet onnatuurlijk uitgerekt in applicaties of Windows zelf?

Gr. Niels

Verwijderd

ik heb een acer aspire 2000 wlci met een 15.4 " scherm en ik vind het super, lekker veel ruimte op je scherm. DVD's kijken etc gaat ook prima! Echter bij games valt het op dat ie het ietsjes uitrekt maar persoonlijk vindt ik het niet storend!

Verwijderd

Een widescreen laptop is erg makkelijk bij Office 2003: bij Word in de nieuwe reading layout en bij Outlook in de nieuwe "three-pane" layout. Volgens mij moet je uitkijken met sommige spelletjes, daarin wordt het beeld uitgerekt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34
Windows kan je gewoon in een breedbeeldresolutie draaien, dus dat wordt niet onnatuurlijk uitgerekt.
En er zijn ook spellen waarmee je bijvoorbeeld 1280x768 kan draaien, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn. En normaal gesproken speel je toch niet zoveel spellen met/op een laptop ;)

The devil is in the details.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf net een Dell Inspiron 8600 gekocht en widescreen is echt super! Niet alleen bij DVD's, maar ook bij normale programma's is het heerlijk. Ik gebruik hem bijvoorbeeld om op de universiteit of onderweg 3D CAD programma's te gebruiken, dan zet je links en rechts werkbalken neer en heb je een mooie, bijna vierkante workspace in het midden. Windows kent die resoluties (1280x800 / 1680x1050 /1920x1200) gewoon, dus er wordt niks uitgerekt.

Echt: zodra je widescreen hebt gebruikt, wil je niet meer anders. Ik wil het eigenlijk ook wel als desktop scherm, maar ja, widescreen TFT's zijn duur :/

Edit: Als ik C&C Generals opstart en instel op 1600x1200 (mijn scherm is 1920x1200 resolutie) krijg ik netjes zwarte balken links en rechts, dus er wordt niks gestretched. Sommige spellen hebben een breedbeeld setting, dus dat is ook geen probleem, bovendien kun je in de bios instellen dat hij niet stretcht, maar alles in native resolutie afbeeld (800x600 wordt zo wel wat klein op mijn TFT, maar zou op een 1280x800 scherm prima te doen zijn), zonder uitrekken.

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 01-04-2004 16:38 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards