Ik heb onlangs wat oude pc's aangeleverd gekregen om mee te hobbyen, daarbij zat een vrijwel compleet systeem. Ik heb inmiddels de hardeschijven, het geheugen, videokaarten en de Pentium II processor getest en alles werkt naar behoren.
Nu is er alleen een vreemd probleem met het moederbord:
- Als ik niks op het moederbord stop (dus geen geheugen, geen processor enz.) dan gebeurt er niks (logisch), maar ook geen gepiep.
- Als ik het geheugen, videokaart enz. erin stop zonder de processor dan gebeurt er ook niks (logisch), weer geen gepiep.
Maar als ik dan de processor erin stop gaat het moederbord meteen piepen zodra deze aangaat, maar er komt geen beeld.
De processor is zeker goed, heb deze gisteren nog in een ander systeem getest en daar draait het perfect. Ook heb ik mijn pentium 3 processor in het moederbord geprobeerd en dan is er precies hetzelfde probleem (ok, deze processor kan het moederbord waarschijnlijk niet eens aan, maartoch)
Het gaat om een oud Intel moederbord uit '95, weet niet precies welk type maar er zitten wat 'chips' op waar het volgende op te lezen valt:
Intel PCIset
SB82371SB
L7046198
SU093
Intel PCIset
SB82442FX
SL7034886
SU054
Geen idee of je wat kan met deze informatie
maar beter iets aan informatie dan helemaal geen informatie.
Alvast Bedankt (owja, ik heb de Search gebruikt
)
Nu is er alleen een vreemd probleem met het moederbord:
- Als ik niks op het moederbord stop (dus geen geheugen, geen processor enz.) dan gebeurt er niks (logisch), maar ook geen gepiep.
- Als ik het geheugen, videokaart enz. erin stop zonder de processor dan gebeurt er ook niks (logisch), weer geen gepiep.
Maar als ik dan de processor erin stop gaat het moederbord meteen piepen zodra deze aangaat, maar er komt geen beeld.
De processor is zeker goed, heb deze gisteren nog in een ander systeem getest en daar draait het perfect. Ook heb ik mijn pentium 3 processor in het moederbord geprobeerd en dan is er precies hetzelfde probleem (ok, deze processor kan het moederbord waarschijnlijk niet eens aan, maartoch)
Het gaat om een oud Intel moederbord uit '95, weet niet precies welk type maar er zitten wat 'chips' op waar het volgende op te lezen valt:
Intel PCIset
SB82371SB
L7046198
SU093
Intel PCIset
SB82442FX
SL7034886
SU054
Geen idee of je wat kan met deze informatie
Alvast Bedankt (owja, ik heb de Search gebruikt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:49 ]