Toon posts:

Word Crasht Na NL-SpellingsControle

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben momenteel op mijn stageplaats en sinds een paar dagen kunnen we een foutmelding bij Word 2000 niet uit de weg helpen. Het zit namelijk zo: Word crasht na het uitvoeren van de Nederlandse Spellingscontrole, bij de Engelse en Duitse doet ie het perfect maar als ik de taal naar het Nederlands wijzig en ik voer spellingscontrole uit dan krijg ik een melding van dat Winword.exe fouten genereert en iets met een logboek :( We hebben alles geprobeerd en alle stappen/ tips uitgevoerd die we op dit forum konden vinden. Dit fout kost een hele hoop energie en we zitten met onze handen in de haren .. Wie kan ons helpen ? We zitten er echt mee en via Google/internet hebben we ook niet veel kunnen vinden en wat we hadden gevonden, hebben we zonder resultaat uitgevoerd.. Alsvast veel dank voor jullie hulp ;-)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

uninstall/reinstall??

dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja zo vaak :( via de server geinstalleerd en verwijderd en weer geinstalleerd, lokaal geinstalleerd en verwijderd .. we zijn momenteel bezig met een nieuwe image en we kunnen sinds 3/4 dagen niet verder omdat Word het zo doet :S

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe kom je aan die NL spellings-controle files?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

al een search gedaan op normal.dot en deze verwijderd? /edit typo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Normal.dot hebben we ook verwijderd maar geeft nog steeds dezelfde foutmelding. De files van de Nederlands-Spellingscontrole hebben we gewoon van de Office-CD als je Word installeerd krijg je hem mee. Alle files van de SpellingsControle staan in dezelfde map en we hebben dat ook ingesteld in Word 2000 omdat er daarover iets stond op GOt .. maar ja dit alles help niet ..

Verwijderd

misschien moet je eens office installeren in een nieuwe map.
Dus niet meer in de standaard map die office aangeeft in program files.
Bijvoobeeld dus in c:\program files\office

succes

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:54:
Normal.dot hebben we ook verwijderd maar geeft nog steeds dezelfde foutmelding. De files van de Nederlands-Spellingscontrole hebben we gewoon van de Office-CD als je Word installeerd krijg je hem mee. Alle files van de SpellingsControle staan in dezelfde map en we hebben dat ook ingesteld in Word 2000 omdat er daarover iets stond op GOt .. maar ja dit alles help niet ..
Zijn die files op dit moment read-only? Probeer dat eens aan te passen...
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:57:
misschien moet je eens office installeren in een nieuwe map.
Dus niet meer in de standaard map die office aangeeft in program files.
Bijvoobeeld dus in c:\program files\office

succes
:?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

BtM909 schreef op 01 april 2004 @ 16:01:
[...]

Zijn die files op dit moment read-only? Probeer dat eens aan te passen...

[...]
:?
Normaliter wordt het ge-installeerd in C:\Program Files\Microsoft Office

Signature

Verwijderd

Topicstarter
sorry ..de tips tot nu toe werken niet :(

Verwijderd

Ik heb last van exact het zelfde probleem, met office XP, en nu met office 2003...

Heb jij al een oplossing behalve spellingcontrole uitzetten gevonden?

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook ja bij Office 2003.
Zodra ik een woord typ wat niet correct is krijg ik meteen een foutmelding en start Word opnieuw op.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 22:13
Dit probleem heb ik ook een keer gehad.
De oplossing was bij mij, iemand anders het document even laten bewerken en dan saven. Diegene heeft het daarna weer naar mij verzonden, en toen had ik er geen last meer van.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Wat handig toch, die OCA van Microsoft!

De Nederlandse versie van Office 2003-programma's wordt onverwachts afgesloten tijdens de spellingcontrole
Workaround
U kunt dit probleem omzeilen door de specifieke woordenlijsten uit te schakelen. Ga hiervoor als volgt te werk:
Sluit alle Office 2003-programma's af.
Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Microsoft Office aan en klik op Microsoft Office Word 2003.
Klik op Opties in het menu Extra.
Klik op het tabblad Spelling en grammatica op Aangepaste woordenlijsten.
Schakel in het dialoogvenster Aangepaste woordenlijsten het selectievakje uit voor alle volgende specifieke woordenlijsten die u hebt geïnstalleerd:
Juridsch.dic
Maatsch.dic
Medisch.dic
Techwet.dic
Zakelijk.dic
Klik op OK om het dialoogvenster Aangepaste woordenlijsten te sluiten.
Klik op OK om het dialoogvenster Opties te sluiten.
Klik in het menu Bestand op Afsluiten om Word af te sluiten.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met Word 2000. Het werd veroorzaakt door de grammaticacontole die niet goed werkte.
Verwijder het onderdeel uit de Office 2000 installatie als volgt:
-Configuratiescherm
-Software
-Selecteer Microsoft Office 2000
-Wijzigen
-Onderdelen toevoegen/verwijderen
-Vouw uit: Office-hulpprogramma's
-Vouw uit: Taalprogramma's
-Selecteer: Grammatica-/stijlcontrole
-Niet Beschikbaar (er verschijnt een rood kruisje bij dit onderdeel)
-Nu Bijwerken

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

klopt helemaal. Ik had dit probleem bij W2K clients na een upgrade van Office97!! naar Office 2003 Pro...
Bij een clean install onder XP treedt het probleem niet op...
Pagina: 1