Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Logitech QuickCam + Elitegroup moederbord gaan niet samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb paar dagen geleden een webcam gekregen (een logitech quickcam express)
maar als ik hem inplug zegt hij "Dit apparaat start niet. (Code 10)"
heb hem ook geprobeerd op de pc van mijn broertje (die heeft ook een elitegroup moederboard [iets ander type] ) maar daar doet hij het ook niet, terwijl hij het op de pc van me pa wel doet (hij heeft volgens mij een abit moederboard)...

heeft iemand anders dit probleem al kunnen oplossen?

ligt dit soms aan de sis chipset?

heb me al in alle topics over deze camera zitten verdiepen maar daar stonden geen oplossingen voor dit probleem in :S

ik draai: win xp sp 1

moederboard: ecs elitegroup k7s5a

cpu: amd xp 2400+

alvast bedankt...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

probeer eens de nieuwste drivers

Verder niet zo moeilijk te vinden.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb de driver als geprobeert (had ik er meschien ff bij moeten zetten) maar dat werkt niet :S

en hij zou het met de xp driver ook gewoon moeten doen...

ligt volgens mij gewoon aan me moederbord :'(

iemand anders nog ideeën?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:40 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
staan je usb poorten ingeschakeld in je bios? 't klinkt dom, maar dat wil nog wel eens gebeuren van niet namelijk

Verwijderd

Topicstarter
jup usb doet het gewoon :D hij vind de camera wel en hij kan hem identificeren als een logitech quickcam express maar toch geeft hij die fout....

en ik weet zeker dat ie niet stuk is want op mijn vaders pc doet hij het wel (heel even want hij heeft dan weer dat via chipset probleem maar daar gaat het nu niet over :P )

Verwijderd

Topicstarter
[klein schopje na 24 uur, meschien dat door de nieuwe topictitel mensen komen met een oplossing voor het probleem :) ]

heb trouwens ook windows weer opnieuw geinstaleerd (moest toch weer een keer) maar dat help dus ook niet ;(

er zijn toch vast wel meer mensen met een elitegroup moederbord en quickcam cameratje?
lijkt me toch dat wel meerdere mensen dit probleem een keer gehad moeten hebben...

Verwijderd

Mijn zusje heeft ook het probleem dat de camera het niet op haar pc doet, en op alle andere wel (hij valt na een paar seconden steeds uit).
Format al gedaan, nieuwste drivers voor usb en cam etc.. Niks helpt. Dus denk dat zoiets wel aan het moederbord of chipset kan liggen helaas.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:53
Ik denk dat dit helemaal niet zo'n groot probleem is zet je bios in ieder geval eventjes op usb 1.1 kan vaak veel uitmaken en als je zeker denkt dat het door de usb poorten niet kunt kun je nog altijd een pci naar usb insteekkaartje er in zetten (die kosten toch maar iets van 10 euro de usb 1.1 versie.)

Verwijderd

Topicstarter
jup zon pci kaartje ga ik ook eens ff proberen of dat werkt :D

maar zou toch verw8ten dat meerdere mensen dit probleem wel eens gehad zouden moeten hebben :/
Pagina: 1