Server tijd .. UTC=0 ??

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Mijn webhoster heeft de tijd van zijn server op UTC-0 staan. Met als gevolg dat mijn online applicatie de verkeerde tijd weergeeft (uur te vroeg).

Is het normaal dat een web/mail/ftp server bij providers altijd de tijd hebben ingesteld op UTC-0 ??
Het lijkt me nl. dat de tijd van een server in Nederland gewoon UTC+1 moet hebben ingesteld.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De server staat misschien niet echt in Nederland :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Wat is normaal? Weet je zeker dat het een Nederlandse hoster is? En dat hun server(s) ook echt in Nederland staan?
Heb je al eens een mailtje gestuurd om hier gewoon even naar te vragen?

Anyway, dit lijkt me niets voor Professional Networking & Servers, een schop richting Internet & Telefonie dus :)

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ja de server staat zeker in Nederland, namelijk bij NXS.nl.

Het is een klein webhostingbedrijf.

En ik heb hier inderdaad al eens naar gevraagd. Alleen twijfel ik aan het antwoord, dat was nl. dat dit 'normaal' is.

Volgens mij behoort dit topic wel degelijk in 'Prof. Netw. en Servers'.. want het is een technisch inhoudelijke vraag.

[ Voor 63% gewijzigd door BoXie op 01-04-2004 15:50 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

BoXie schreef op 01 april 2004 @ 15:47:
Volgens mij behoort dit topic wel degelijk in 'Prof. Netw. en Servers'.. want het is een technisch inhoudelijke vraag.
Ik denk dat je de PNS-Readme even moet lezen, dit heeft namelijk *niets* te maken met PNS, maar past prima in I&T.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR