Toon posts:

[Adobe Premiere]Renderprobleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

Ik was laatst een beetje aan het kloten met Adobe Pemiere (Pro 7.0) en ik heb nu een filmpje gemaakt :7 . Heb dat al weleens vaker gedaan, maar heb me nooit echt bezig gehouden met het renderen van zon filmpje...
Ik heb dus een aantal probleempjes:
Als ik het filmpje in Premiere zelf afspeel ziet het er allemaal goed uit B) , maar als ik ga renderen stuit ik op een aantal probleempjes...
Ik render het filmpje met deze settings:

General:
File Type: Microsoft AVI

Video:
Compressor: DivX Pro(tm) 5.1.1 Codec (Default Settings)
Frame Size: 512x384
Frame Rate 25 fps
Pixel Aspect Ratio: Square Pixels (1.0)

Keyframe and Rendering:
Fields: Lower Field First
Optimize Stills aangevinkt, rest niet aangevinkt

Audio:
Compressor: Uncompressed
Sample Rate: 44100Hz
Sample Type: 16-bit
Channels: Stereo
Interleave: 1 Frame

Na het renderen probeer ik hem af te spelen in Windows Media Player, ik krijg echter 2 probleempjes:

1) Het geluid kraakt af en toe, vooral als er meer geluiden tegelijk spelen, dan is het echt irritant... :'( Waar zou dit aan kunnen liggen? Frequentie of volume oid?
Oja, dan maar meteen nog een vraagje: wat doet dat Interleave bij audio eigenlijk?

2) Ik begin mijn filmpje met wat text die over het beeldscherm van rechts naar links over het beeld scrollt dmv: Color Matte en een geimporteerd .psd-tje. Ik krijg er alleen van die soort verticale strepen door mijn text (zelfs als ik mijn video uncompressed render).
Als ik er een codec (DivX) opzet ziet het er helemaal gek uit, de tekst blijft dan half staan en dat levert witte (letters zijn wit, color matte is grijs) vlekken op
Iemand een manier dit op te lossen?

Alsvast bedankt :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

1) het eerste is waarschijnlijk een volume probleem, vergeet niet dat het MIDDEN van de slider 0db (gewoon geluid) is. alles naar links is zachter maar alles naar rechts is HARDER en gaat clippen (kraken dus) ook als je verscheidene geluidslijnen over elkaar legt telt premiere die op en dan wil het ook nog wel eens gaan clippen, dit zou je in je preview ook moeten horen.

2) is wat we noemen de-interlacing en heeft te maken met de herzfrequentie van een televisiemonitor. Een erg interessant verhaal wat ik je niet ga uitleggen hier. Om er vanaf te komen moet je je fields op 'no fields' zetten (je rendert immers naar een vga-formaat (DivX :-) ) een filmpje voor op de computer dus. Optimize stills mag ook wel aan.

DivX is een erg zwaar compressieformaat en gaat met 'ge-lacete' beelden (met rare lijntjes erin dus) nog eens aan de slag, het eindresultaat is waarschijnlijk bedroevend :'( ;)

succez!

edit: ow; optimize stills stond al aan nevermind dus

[ Voor 5% gewijzigd door XangadiX op 01-04-2004 18:04 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt, et kraken lag inderdaad aan het volume _/-\o_
En mja, ik maak er nu denk ik gewoon mpeg van ofzo, dat werkt toch iets beter als DivX :)
Iig bedankt voor je uitleg :)

Verwijderd

Een goede site om eens te bezoeken is http://www.100fps.com/
Deze site gaat over het bekende 50fps-interlace/25fps-progressive probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ah bedankt, kzal er is een keer grondig naar gaan kijken :) dit was idd men probleem :)