Hallo allemaal 
Ik was laatst een beetje aan het kloten met Adobe Pemiere (Pro 7.0) en ik heb nu een filmpje gemaakt
. Heb dat al weleens vaker gedaan, maar heb me nooit echt bezig gehouden met het renderen van zon filmpje...
Ik heb dus een aantal probleempjes:
Als ik het filmpje in Premiere zelf afspeel ziet het er allemaal goed uit
, maar als ik ga renderen stuit ik op een aantal probleempjes...
Ik render het filmpje met deze settings:
General:
File Type: Microsoft AVI
Video:
Compressor: DivX Pro(tm) 5.1.1 Codec (Default Settings)
Frame Size: 512x384
Frame Rate 25 fps
Pixel Aspect Ratio: Square Pixels (1.0)
Keyframe and Rendering:
Fields: Lower Field First
Optimize Stills aangevinkt, rest niet aangevinkt
Audio:
Compressor: Uncompressed
Sample Rate: 44100Hz
Sample Type: 16-bit
Channels: Stereo
Interleave: 1 Frame
Na het renderen probeer ik hem af te spelen in Windows Media Player, ik krijg echter 2 probleempjes:
1) Het geluid kraakt af en toe, vooral als er meer geluiden tegelijk spelen, dan is het echt irritant...
Waar zou dit aan kunnen liggen? Frequentie of volume oid?
Oja, dan maar meteen nog een vraagje: wat doet dat Interleave bij audio eigenlijk?
2) Ik begin mijn filmpje met wat text die over het beeldscherm van rechts naar links over het beeld scrollt dmv: Color Matte en een geimporteerd .psd-tje. Ik krijg er alleen van die soort verticale strepen door mijn text (zelfs als ik mijn video uncompressed render).
Als ik er een codec (DivX) opzet ziet het er helemaal gek uit, de tekst blijft dan half staan en dat levert witte (letters zijn wit, color matte is grijs) vlekken op
Iemand een manier dit op te lossen?
Alsvast bedankt
Ik was laatst een beetje aan het kloten met Adobe Pemiere (Pro 7.0) en ik heb nu een filmpje gemaakt
Ik heb dus een aantal probleempjes:
Als ik het filmpje in Premiere zelf afspeel ziet het er allemaal goed uit
Ik render het filmpje met deze settings:
General:
File Type: Microsoft AVI
Video:
Compressor: DivX Pro(tm) 5.1.1 Codec (Default Settings)
Frame Size: 512x384
Frame Rate 25 fps
Pixel Aspect Ratio: Square Pixels (1.0)
Keyframe and Rendering:
Fields: Lower Field First
Optimize Stills aangevinkt, rest niet aangevinkt
Audio:
Compressor: Uncompressed
Sample Rate: 44100Hz
Sample Type: 16-bit
Channels: Stereo
Interleave: 1 Frame
Na het renderen probeer ik hem af te spelen in Windows Media Player, ik krijg echter 2 probleempjes:
1) Het geluid kraakt af en toe, vooral als er meer geluiden tegelijk spelen, dan is het echt irritant...
Oja, dan maar meteen nog een vraagje: wat doet dat Interleave bij audio eigenlijk?
2) Ik begin mijn filmpje met wat text die over het beeldscherm van rechts naar links over het beeld scrollt dmv: Color Matte en een geimporteerd .psd-tje. Ik krijg er alleen van die soort verticale strepen door mijn text (zelfs als ik mijn video uncompressed render).
Als ik er een codec (DivX) opzet ziet het er helemaal gek uit, de tekst blijft dan half staan en dat levert witte (letters zijn wit, color matte is grijs) vlekken op
Iemand een manier dit op te lossen?
Alsvast bedankt