Toon posts:

Horizontale Donkere Lijnen Op Philips 109B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik vertrok tegen de middag op m'n kot, en had m'n scherm afgezet (pc stond nog op). Toen ik een uur of 2 later terugkwam, en dus m'n scherm terug opzette, stonden er overal donkere horizontale lijnen op m'n scherm.

Er is niemand anders op m'n kot geweest (deur was op slot), en 't heeft dus ook geen zware schokken gehad ofzo. Ondertussen heb ik al nieuwe drivers van m'n videokaart & scherm geinstalleerd, maar zonder succes.

'k Heb m'n PC ook al een tijd afgezet (omdat ik dacht dat m'n videokaart te warm was ofzo, omdat het nogal warm was buiten, al leek me dit vrij straf), maar geen resultaat.

Is m'n monitor compleet naar de botten, of kan'k dit nog oplossen?
Thx!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:24:
Ik heb een probleem. Ik vertrok tegen de middag op m'n kot, en had m'n scherm afgezet (pc stond nog op). Toen ik een uur of 2 later terugkwam, en dus m'n scherm terug opzette, stonden er overal donkere horizontale lijnen op m'n scherm.

Er is niemand anders op m'n kot geweest (deur was op slot), en 't heeft dus ook geen zware schokken gehad ofzo. Ondertussen heb ik al nieuwe drivers van m'n videokaart & scherm geinstalleerd, maar zonder succes.

'k Heb m'n PC ook al een tijd afgezet (omdat ik dacht dat m'n videokaart te warm was ofzo, omdat het nogal warm was buiten, al leek me dit vrij straf), maar geen resultaat.

Is m'n monitor compleet naar de botten, of kan'k dit nog oplossen?
Thx!
Al een degauss geprobeerd?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zitten die lijnen ook op de osd ?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Zitten de lijnen er ook op als de monitor uit staat?

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 01 april 2004 @ 15:34:
[...]

Al een degauss geprobeerd?
> Een Wat? :) Nee dus :)
Zitten de lijnen ook op de osd?
> Wat is osd?
Zitten de lijnen ook op de monitor als'm afstaat?
> Nee

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:51 ]

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:50:
[...]

> Een Wat? :) Nee dus :)

[...]

> Wat is osd?

[...]

> Nee
OSD is je On Screen Display, komt naar voren als je op de knopjes op je monitor drukt. Daarbij staat een optie degauss, als je die doet hoor je "Ploing" en doet je beeld raar, hiermee haal je magnetische afwijkingen weg (bijv. door statische spanning in de monitor)

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 01-04-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 01 april 2004 @ 16:09:
[...]

OSD is je On Screen Display, komt naar voren als je op de knopjes op je monitor drukt. Daarbij staat een optie degauss, als je die doet hoor je "Ploing" en doet je beeld raar, hiermee haal je magnetische afwijkingen weg (bijv. door statische spanning in de monitor)
Aha, thx. Heb het geprobeerd maar 't heeft niet geholpen...

En de lijnen zitten NIET op het OSD.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:12 ]

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:11:
[...]

Aha, thx. Heb het geprobeerd maar 't heeft niet geholpen...
Maar zag je de lijnen ook in je OSD?
edit:
Niet stiekem editten he ;)

Staat er geluidsapparatuur in de buurt, of misschien een draadloze/mobiele telefoon?

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 01-04-2004 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 01 april 2004 @ 16:12:
[...]

Staat er geluidsapparatuur in de buurt, of misschien een draadloze/mobiele telefoon?
Nee, der is niks veranderd. Alé, m'n pc boxen staan natuurlijk bij m'n scherm, maar die staan er al een hele tijd, dus daaraan ligt het niet...

Verwijderd

Topicstarter
Hier een foto van't probleem. 't Is wel vrij slechte kwaliteit (is gefilmd met een camera), maar dan kan je het al beter voorstellen

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0316774/scherm1.jpg

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:28:
Hier een foto van't probleem. 't Is wel vrij slechte kwaliteit (is gefilmd met een camera), maar dan kan je het al beter voorstellen
En wat gebeurd er als je de monitor op een andere pc aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
Seers schreef op 01 april 2004 @ 20:43:
[...]

En wat gebeurd er als je de monitor op een andere pc aansluit?
Nog niet kunnen testen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Geef eens een tik op je monitor en kijk eens of er wat met die strepen gebeurt, beweging ofzo.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

wrik eens aan de kabel, lijkt wel gare kabel ofzo. Check ook of alle pennetjes nog goed zitten in de connector. Aangezien het niet op het osd zichtbaar is lijkt mij dat de monitor zelf goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 13:55:
wrik eens aan de kabel, lijkt wel gare kabel ofzo. Check ook of alle pennetjes nog goed zitten in de connector. Aangezien het niet op het osd zichtbaar is lijkt mij dat de monitor zelf goed is.
Jep, heb de kabels al eens bewogen, maar dat doet niet veel...
Maar 't is echt wel vreemd. De strepen reageren op de vensters, startmenu, ...
Als ik over de verschillende programma's ga in m'n startmenu, beweegt er een lijn (die even dik is als het donkere gedeelte dat je krijgt als je over een naam beweegt) mee.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je zult hem toch aan een andere pc moeten hangen als je zeker wilt weten wat het is.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op wat voor resolutie/hoeveel Hz staat hij eigenlijk ingesteld?
Probeer anders eens een andere resolutie, en een andere refresh rate... Wie weet heeft dat effect.

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem!
Op een moment kwam ik in m'n kamer terug en zag dat er strepen op het scherm zaten die reageren met menu's enzo.
Hz en resolutie veranderen heeft niet geholpen en ik heb een andere monitor aangesloten maar ook op dat scherm zaten lijnen!
Bij het opstarten zijn de lijnen niet te zien en ook niet op het OSD.
In games ook niet (behalve dan bvb bij Warcraft III in het menu waar de lijnen terug reageren op de menu's die naar beneden komen, maar zodra ik letterlijk in-game ben zijn de lijnen niet te zien) en ook niet tijdens het afspelen van films!
Waaraan ligt het??

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt aan de videokaart. 'k Heb nu een nieuwe PC, dus ook een nieuwe videokaart (zelfde scherm), en het probleem is nu opgelost.
Pagina: 1