Ik probeer al drie dagen aan de hand van tutorials, eigen kennis en GoT MyODBC te installeren, maar krijg dit niet aan de gang.
Wat ik tot nu toe heb geinstalleerd (aan de hand van de source):
Apache2: httpd-2.0.47
PHP4: php-4.3.3
MySQL: mysql-standard-4.0.14-pc-linux-i686
Als ik dan direct MyODBC (MyODBC-3.51.06) wil installeren geeft hij bij de configure aan dat hij geen iodbc header kan vinden. Dit heb ik denk ik verholpen door libiodbc-3.0.6 te installeren.
Vervolgens werkt het goed als ik hem configure:
./configure --prefix=/usr/local --with-iodbc=/usr/local --with-mysql-libs=/usr/local/mysql/lib --with-mysql-includes=/usr/local/mysql/include
Maar zodra ik dan "make" doe geeft hij de volgende foutmelding een aantal keer:
En de volgende
Deze melding geeft hij ook vaak in info.c
Als ik gewoon door ga met "make install" installeert hij hem, maar als ik dan testodbc doe, staat er nix in de lijst en lijkt het mij dat hij het niet doet.
Na dit gepruts heb ik ook geprobeerd om hem aan de hand van een rpm package te installeren, maar dan krijg ik een dependincy fout, omdat hij libmysqlclient_r.so.10 nodig heeft.
Als ik deze wil oplossen door mysql-3.23.54a-11.i386.rpm te installeren krijg ik een fout
Ik heb geprobeerd hem ergens anders te krijgen maar kan hem nergens vinden.
Het liefst installeer ik hem aan de hand van source, omdat ik dit gewend ben. Als het veel makkelijker is om het met rpm op te lossen is dit ook wel okay denk ik.
HELP!
(als er meer gegevens nodig zijn hoor ik het graag)
Wat ik tot nu toe heb geinstalleerd (aan de hand van de source):
Apache2: httpd-2.0.47
PHP4: php-4.3.3
MySQL: mysql-standard-4.0.14-pc-linux-i686
Als ik dan direct MyODBC (MyODBC-3.51.06) wil installeren geeft hij bij de configure aan dat hij geen iodbc header kan vinden. Dit heb ik denk ik verholpen door libiodbc-3.0.6 te installeren.
Vervolgens werkt het goed als ik hem configure:
./configure --prefix=/usr/local --with-iodbc=/usr/local --with-mysql-libs=/usr/local/mysql/lib --with-mysql-includes=/usr/local/mysql/include
Maar zodra ik dan "make" doe geeft hij de volgende foutmelding een aantal keer:
code:
1
| /usr/include/asm/atomic.h:40:2: warning: #warning Using kernel header in userland program. BAD! |
En de volgende
code:
1
2
3
4
5
6
| catalog.c:69: warning: initialization makes pointer from integer without a cast catalog.c:69: warning: initialization makes pointer from integer without a cast catalog.c:70: warning: initialization makes pointer from integer without a cast catalog.c:70: warning: initialization makes pointer from integer without a cast catalog.c:71: warning: initialization makes pointer from integer without a cast enz... |
Deze melding geeft hij ook vaak in info.c
Als ik gewoon door ga met "make install" installeert hij hem, maar als ik dan testodbc doe, staat er nix in de lijst en lijkt het mij dat hij het niet doet.
Na dit gepruts heb ik ook geprobeerd om hem aan de hand van een rpm package te installeren, maar dan krijg ik een dependincy fout, omdat hij libmysqlclient_r.so.10 nodig heeft.
Als ik deze wil oplossen door mysql-3.23.54a-11.i386.rpm te installeren krijg ik een fout
code:
1
2
| error: mysql-3.23.54a-11.i386.rpm: V3 DSA signature: BAD, key ID db42a60e error: mysql-3.23.54a-11.i386.rpm cannot be installed |
Ik heb geprobeerd hem ergens anders te krijgen maar kan hem nergens vinden.
Het liefst installeer ik hem aan de hand van source, omdat ik dit gewend ben. Als het veel makkelijker is om het met rpm op te lossen is dit ook wel okay denk ik.
HELP!
(als er meer gegevens nodig zijn hoor ik het graag)