Toon posts:

Laptop Kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil een laptop kopen, goede kwaliteit maar niet te veel geld kwijt zijn. Hij wordt voornamelijk voor tekstverwerking en presentatisch gebruikt. Vroeger was toshiba het beste dat je kon krijgen qua kwaliteit. Is dat nog zo of is dat achterhaalt en hebben andere merken deze positie overgenomen.

Het is een computer voor erbij. Niet als hoofdcomputer maar hij moet wel lekker werken. Er wordt wel veel gebruik van gemaakt.

Bij het office centre kan ik een Toshiba Satelite A40-211 kopen voor 999,-- ex btw.

Is dit een verstandige keuze of moet ik toch een gaan kijken bij:
Acer, Dell, HP, .....?

Wie helpt mij uit de Brand (Laptop)?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedenk voor jezelf eens of je voor een desktop Intel P4, een Intel Celeron een Intel P4 mobile, een AMD Athlon XP-M of een Intel Centrino gaat. Die laatste is momenteel eigenlijk _het_ systeem voor lange een accuduur en stilte/koelte. Met een desktop P4 krijg je het meeste prestatie voor je geld, net als bij AMD met de Athlon XP's. Celeron is meer gericht op een kleiner budget.

Wat wil je qua scherm? Hoge resolutie (1400x1050 of meer) of 1024x768? Er zijn inderdaad meer merken dan alleen Toshiba, kijk ook eens naar Acer, Asus, Dell, HP/Compaq, IBM, Sony enzovoorts. Vooral de eerste 3 hebben low budget laptops voor rond de 1000-1100 euro incl. BTW.

Het is verstandig om even uit te zoeken wat je ermee wil voor je hier vragen stelt, we hebben ook veel topics over de verschillende processor/chipset combinaties, even zoeken is dus wel handig :) Verder zijn er verzameltopics voor de populairste laptop modellen en merken, ook daar zou je ff kunnen kijken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 01-04-2004 15:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Inderdaad, het is erg verstandig eerst te oriënteren voor de koop. Zo kan je de technische notebook documentatie gebruiken om alvast een platform te kiezen. Het is niet zo dat het handig is om de eerste de beste notebook moet kiezen, met de meeste MHz.

Daarnaast kan je op zoek gaan naar de aangeraden systeemspecs voor jouw doeleinden. Voor een presentatie hoef je een supersnelle notebook aan te schaffen. Wil je graag op een hoge resolutie draaien, of juist een lage? Wil je graag een goede videokaart, of wordt deze toch niet benut? Dit soort vraagjes kan je jezelf stellen, en zo wordt al snel je aanbod verkleind tot ongveer 10 notebooks, van verschillende fabrikanten. Dan kan je op zoek gaan naar de prijzen, en zoeken naar ervaringen met merken op dit forum. (gewoon met de search zoeken naar bijvoorbeeld "Toshiba notebook service". :)

Ik denk dat je er hiermee wel uitkomt. :)

Dit topic is gesloten.