Hoe werkt die vnc viewer, wij hebben thuis 2 computers, en ik wil die van mijn vader aan kunnen sturen (bijvoorbeeld uitzetten) ik heb op allebei die vnc viewer geinstalleerd, alleen ik snap dr natuurlijk weer niks van van wat ik bij host in moet vullen.
Verwijderd
Je moet op de ene pc de vnc server installeren, met de viewer kun je dan de server overnemen.
En host zou dan ip adress danwel computernaam moeten zijn.
En host zou dan ip adress danwel computernaam moeten zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 14:48 ]
als het goed is zal zonealarm met een melding komen dat het programma erdoor probeert te komen. doorlaten dus.
Hier staat tekst
Verwijderd
Als zone alarm komt met de vraag of de vnc service verbinding mag maken met iets van buiten af, wel. Als je zonealarm alles laat blocken, dan natuurlijk niet.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:50:
en werkt het ook als op die andere pc zonalarm staat?
En dit simpele vraagje had je niet zelf kunnen uitvinden!?
Verwijderd
haha,
heb je op beide pc's XP staan?
Vnc is nogal traag namelijk.
Onder start menu, programma's, bureauaccesiores, communicatie, (en dan iets met commucatie extern bureaublad) Op deze manier kun je de pc ook overnemen. Zit standaard in Windows XP!! Of is dit enkel in Professional??
Onder start menu, programma's, bureauaccesiores, communicatie, (en dan iets met commucatie extern bureaublad) Op deze manier kun je de pc ook overnemen. Zit standaard in Windows XP!! Of is dit enkel in Professional??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:16 ]
M'n lieve medeGoTters hebben je niet vertelt dat VNC trouwens een virus is waardoor iedereen op je vaders pc kan kijken zonder wachtwoord en als het 5 april is, dan wordt de hele harde schijf gewist, ik zou maar snel gaan deinstalleren want VirusScanners detecteren hem nietVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:11:
vet relaxd programma trouwens! nu kan ik straks mijn pa laten schikken :d
Verwijderd
Waar slaat dit nou weer opcls schreef op 01 april 2004 @ 15:16:
[...]
M'n lieve medeGoTters hebben je niet vertelt dat VNC trouwens een virus is waardoor iedereen op je vaders pc kan kijken zonder wachtwoord en als het 5 april is, dan wordt de hele harde schijf gewist, ik zou maar snel gaan deinstalleren want VirusScanners detecteren hem niet![]()
niks van aan trekken @ TS
Verwijderd
Het nadeel daarvan is dat de overgenomen pc netjes uitlogged!Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:15:
haha,
VNC = Spyware en die sjit, van horen zeggen dan...
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
OMG we kunnen tegenwoordig ook helemaal niet meer tegen een 1 april grap? En al helemaal omdat hij z'n vader wilde laten schrikkenVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:18:
[...]
Waar slaat dit nou weer op![]()
niks van aan trekken @ TS
Bullshit. Gewoon _niet__waar_.kwaza schreef op 01 april 2004 @ 15:26:
VNC = Spyware en die sjit, van horen zeggen dan...
Ga eens kijken op www.realvnc.com , daar vind je alles dat je wilt weten over VNC - en meer. Als je niet gelooft dat er geen spyware in zit, kan je ook de source downloaden en zelf compileren.
VNC is ook niet onveilig als je het tunnelt door SSH. Hoe? Kijk op de site. In de volgende versie van VNC kan je ook aangeven welke IP-adressen je door wilt laten..
Mocht je je vaders PC uit willen zetten, kan je ook shutdown -s -m \\jevaderspc doen, dan gaat-ie ook uit.
Kijk en dit ^^ is nou juist wel grappigcls schreef op 01 april 2004 @ 15:16:
M'n lieve medeGoTters hebben je niet vertelt dat VNC trouwens een virus is waardoor iedereen op je vaders pc kan kijken zonder wachtwoord en als het 5 april is, dan wordt de hele harde schijf gewist, ik zou maar snel gaan deinstalleren want VirusScanners detecteren hem niet![]()
[ Voor 25% gewijzigd door CmdrKeen op 01-04-2004 15:32 ]
Bloed, zweet & koffie
Persoonlijk vind ik het zielig om een leek (je vader) voor de gek te houden...cls schreef op 01 april 2004 @ 15:30:
[...]
OMG we kunnen tegenwoordig ook helemaal niet meer tegen een 1 april grap? En al helemaal omdat hij z'n vader wilde laten schrikken
Maarja ik ben ook zielig om te zegge ndat er spyware en virussen in zit
Ach ja... 1 april....
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Hij logt de user uit, en dan moet de TS dus wel de een useracount hebbenVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:24:
[...]
Het nadeel daarvan is dat de overgenomen pc netjes uitlogged!
1 april ok, maar overdrijf dan wat meer, anders lijkt 't alsof je het meent.kwaza schreef op 01 april 2004 @ 15:32:
[...]
Persoonlijk vind ik het zielig om een leek (je vader) voor de gek te houden...
Maarja ik ben ook zielig om te zegge ndat er spyware en virussen in zit![]()
Ach ja... 1 april....
Bloed, zweet & koffie
(En pas op als je scr1pt k1ddy wilt worden, voor je het weet laat iemand jou schrikken met een geformatteerde HDD of een gerechtelijk bevel
)
Tuurlijk kan je VNC heel makkelijk misbruiken. Maar Vilenin in "vnc viewer hoe werkt het?" geeft heel mooi aan hoe het veilig is te installeren.
Annnyhow: http://www.uk.research.att.com/archive/vnc/faq.html en andere handleidingen vertellen alles dat je wilt weten. Omdat zoiets heel goed zelf is uit te zoeken, kan dit wel op slot.
Een discussie over VNC an sich vind ik verder wel best in een ander topic, maar dat lijkt me ook niet echt nuttig zo
Tuurlijk kan je VNC heel makkelijk misbruiken. Maar Vilenin in "vnc viewer hoe werkt het?" geeft heel mooi aan hoe het veilig is te installeren.
Annnyhow: http://www.uk.research.att.com/archive/vnc/faq.html en andere handleidingen vertellen alles dat je wilt weten. Omdat zoiets heel goed zelf is uit te zoeken, kan dit wel op slot.
Een discussie over VNC an sich vind ik verder wel best in een ander topic, maar dat lijkt me ook niet echt nuttig zo
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()