Toon posts:

[ETHERNET] Autodetect fout, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help Help Help, ik kom er echt niet meer uit nu! Het verhaal is als volgt: Ik heb net mijn computer helemaal leeggemaakt en geformateerd en alles opnieuw geïnstaleerd. Hierbij natuurlijk ook Windows XP prof., maar nou wordt mijn ethernetkaart niet meer herkent. Windows zegt wel dat hij hem vind maar kan hem niet installeren, ook niet met de orginele software drivers. (hij blijft bij hardware met een foutmelding staan, nummer 10 om precies te zijn)

Nou is het me ook opgevallen dat de melding die ik normaal in de opstart van mijn bios (als ik het zo mag noemen) ook niet meer aangeeft dat hij een PCI Ethernet kaart gevonden heeft. Na veel zoekwerk kan ik daar ook niets over in de BIOS-instellingen vinden.

Aangezien dat ik nu niet op internet kan met die PC kan ik dus ook geen updates downloaden of scannen met de laatste virusdefinities. Voorlopig lijkt alles virus vrij,
dus dat lijkt me uitgesloten.

Wie o wie kan mijn hierbij even een helpende hand bieden??? :?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 08:52

mace

Sapere Aude

misschien als je wat meer informatie geeft over welke netwerkkaart het is, dat we je dan wat beter kunnen helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
De systeemspecs zijn als volgt:

Computer: ACPI Uniprecessor-pc
CPU: AMD Athlon 2000+
Kaart: SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter

Als jullie meer willen weten dan graag even wat precies.......... Ik vermoed zelf dat het probleem in de BIOS ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, zover ik dat zo mag noemen dan. Ik heb eerst geprobeerd de kaart in een ander slot te steken wat helaas zonder enig succes was. Daarna ben ik gaan zoeken naar een andere PCI Ethernetkaart en heb ik deze in de computer geplaatst. Helaas is deze maar 10mbit ipv 100mbit, maar goed Chello Classic is dacht ik toch minder, dus dat maakt niet uit. (zover ik weet dan)

Ik moet zeggen dat het allemaal maar een gek verhaal is omdat ik eigenlijk niets met de kaart gedaan heb/had. Maar goed, mods? Slotje graag!